Täiesti uuena ostetud auto on täies ulatuses hooldatud ning saabub uue omaniku kätte ideaalses olukorras. Kuid peale pikaajalist kasutamist, hakkavad ilmnema probleemid. Kõik kuluvad osad on võimalik sõidukil välja vahetada, kuid mis puutub statsionaalselt auto küljes olevate osade kohta (piilarid, stanged ja muud ilu-keradetailid), nende detailide väljavahetamine toimub vastavalt vajadusele.
Autoklaasid on valmistatud turvaklaasile sarnanevast materjalist, ehk soolaklaasist, mis purunemise hetkel ei purune kildudeks vaid puruneb jämeda soola sarnaseks puruks. Autoklaasi materjali loomisel on enim mõeldud ohutusele, et vältida raskeid vigastusi kokkupõrke tulemusena. Klaasilõiked inimkehal on üheks suurimaks vererikkamaks vigastuseks, mida tuleb iga hinna eest vältida.
Auto esiklaas saab enim vigastusi lahtise pinnakattega teedel sõites, mil ees sõitvad autod lennutavad oma autorataste alt taga sõitva auto klaasi teekatte kilde, mis rikuvad auto esiklaasi ning kriimustavad pinda. Parimatel juhtudel tekivad sõiduki esiklaasi täkked, mida on võimalik lihtsalt parandada ning üha enam seda võimalust ka kasutatakse. Vastasel juhul tuleb välja vahetada kogu esiklaas. Täkete parandamiseks tuleb sulatada vedelat klaasi mõradesse ning see madalaks lihvida.
Autoesiklaasi vahetus ja kasutatavad liimid
Autoklaasiliimid on müügil igas varuosade müügiga tegutsevates poodides ning kui valikut on raske teha, saab abi müügiesindaja või teenindaja käest. Kui tekib siiski vajadus vahetada esiklaas, tuleks pöörduda oma ala spetsialistide poole. Kodus põlve otsas tehtavad tööd ei ole kõige kvaliteetsemalt teostatud ning töökodades on kasutusel tunduvalt paremad ning kvaliteetsemad keemilised vahendid ning liimid selle sama töö teostamiseks.
Millised on enimkasutatavad autoklaasi liimid müügil?
- Elvento PU 70 Strong klaasiliim
- Teroson
- Würth
- Ranal
- Tecflex
- Boll
Tuuleklaasi paigaldamiseks ei tohiks kasutada tavalist hermeetikut, sest hermeetikud ei pruugi alati pakkuda täielikult 100% ulatuses niiskusetõket ning need võivad ilmastiku tõttu puruneda. Hermeetikutel võib tekkida ka kõva pealispind, mille pragunemisel võib auklikel teedel tekkida tuuleklaasi veelgi rohkem defekte.
Autoklaasi kasutamise tähtsus
Üks kõige suurem viga mida on võimalik teha, on ükskõik mis muu liimi kasutamine oma auto tuuleklaasi vahetusel. Kõige õigem valik on siiski uretaanliimi kasutamine, mis põhineb komponentsele keemilisele liimisegule, mis on tavasilikoonist 90 korda tugevam. Uretaanliimi üheks parimaks omaduseks on tugev nakkumine ning vastupidav koostis. Õnnetuse juhtudes, välditakse uretaan liimiga klaasi eest ära viskumist liiklusõnnetuse hetkel. Autoklaasi ja selle raami õige paigalduse järel on näha, et ka üle katuse viskudes väldib uretaan liimiga kinnitatud aknaraam katuse sisse vajumist.
Niisketes oludes ja ilmastiku mõjul ei mõjuta jäätumine ja kõrge õhutemperatuur liimi füüsilisi omadusi. UV toimel tekib tihti rabenemist ning klaas hakkab raamil liikuma. Sõidu ajal halbade teetingimuste toimel praguneb tavaline klaasiliim veel enamgi ning tekib niiskuse ning vee vool tihendite vahele.
Autoklaasi vahetamise protsess
Autoklaasi vahetades tuleb kõigepealt teha kindlaks et ilmastik ka seda võimaldab. Auto tuleb ajada sooja garaaži või töökotta ning eemaldada tihendid, mis katavad klaasi ühenduskohti. Vana liim tuleb liunoaga lahti lõigata raami küljest ning vaakum tõsta abivahendiga eemaldada raamilt. vana klaasi asukoht tuleb puhastada korralikult lahustit sisaldava vahendiga ning vanad liimi jäägid tuleb samuti korralikult eemaldada. Uue klaasi paika asetamisel tuleb uretaanliim kanda kõikjale vajalike kohti ning asetada klaas paika. Tihendid tuleb samuti korralikult tagasi asetada.
Discussion about this post