Autoralli MM-sarja uutele reeglitele vastavad Rally1 võistlusmasinad tegid oma debüüdi alles eelmisel kuul Monte Carlo rallil, kuid FIA püüab juba praegu välja mõelda, millised autod peaks neid 2025. aastast asendama.
Esimene samm säästvamate jõuallikate suunas WRC-s on tehtud elektrimootorite kasutuselevõtuga, mis on ühendatud sisepõlemismootoriga.
Mitmed rallitegelased, sealhulgas suuremate autotootjate mootorispordi juhid, on vihjanud, et WRC autod on juba ajast maha jäänud, sest hübriidi kasutuselevõtt alles 2022. aastal ei ole piisavalt ambitsioonikas.
Hiljuti FIA presidendi asetäitjaks valitud Robert Reid on avalikult toetanud uue hübriid Rally 1 masinate tehnmilisi reegleid, kuid soovib kiiremas korras näha ka edusamme WRC uute tehnilist reeglite osas.
“Üks asi mida ma juba promootorile ütlesin on see, et me peame juba praegu hakkama mõtlema järgmise auto peale,” ütles Reid väljaandele Dirtfish.
Kõik kolm praegu ralli kõrgeimal tasemel osalevat autotootjat investeerivad palju akudega elektrisõidukitesse (BEV).
Toyota plaanib 2030. aastaks toota 30 BEV-mudelit, samas kui Hyundai loodab 2025. aastaks müügisaalidesse tuua 12 BEV-mudelit. Ford loodab aga 2030. aastaks elektri- ja sisepõlemismootoriga sõidukite müügi viia võrtsele tasemele ning kulutab uuele elektrisõidukite tehasele USA-s 11,4 miljardit dollarit.
Sellised numbrid viitavad, et uued WRC autod võiksid liikuda samuti elektrile, kuid Reid leiab, et selle asemel võiks järgmise reeglistiku valikuna uurida alternatiivseid jõuallikaid.
«Vaatame, kuhu tootjad jõuda tahavad. Suur osa tööstusest, ilmselt poliitilistest otsustest ajendatuna, läheb EV-le,” ütles Reid.
“Ma arvan, et FIA-l ja mootorispordil üldiselt on tohutu võimalus olla paljude erinevate lahenduste katsealuseks.”
“Meil on olemas vesinikud, hübriidid, elektrisõidukid, taastuvad fossiilkütused, e-kütus, 100% sünteetiline kütus, mis on tänapäeval võimalik – kuigi see on kallis, kuid selle hind kindlasti langeb –, nii et meil on palju erinevaid võimalusi ja lahendusi erinevatele küsimustele.”