2022. aastal on WRC sarjas kaasa tegemas kolm autotootjat, ehk tegelikult kaks ja pool, kuna Briti M-Sport Ford on erameeskond. Paljud inimesed arvavad aga, et vaja on rohkem automarke, kirjutab rallit.fi.
2019. hooajal oli esindatud neli automarki, kui sarjas osales ka Citroen. Prantsuse autotootja loobus aga peale seda aastat kui auto tulemused olid kehvad, sarjast välja ja Sebastien Ogier kolis Toyotasse.
Tänavuseks aastaks on sarjas uued hübriidmootoriga autod, kuid see muudatus ei ole meelitanud juurde kahjuks ühtegi autotootjat. Rahvusvahelise autoliidu (FIA) rallibossi Andrew Wheatley sõnul võib aga praegune olukord olla täiesti piisav.
“Erinevad tootjad tunnevad meie sarja vastu pidevalt huvi, sest tegemist on ülemaailmse sarjaga. See on ka väga konkurentsivõimeline sari,” ütles Wheatley Dirtfishile.
“Ma arvan, et neljast autotootjast piisaks. Olen olnud sarjaga seotud ka siis, kui osa võttis kuus või isegi seitse tootjat. Toona oli ka üsna ebamugavaid vestlusi, sest kõik ei saa edukad olla.”
Isegi kui rallifännid soovivad võimalikult palju autotootjaid stardijoonele, tunneb Wheatley, et mõnikord on vähem parem kui rohkem.
“Mida rohkem on autotootjaid, seda rohkem on kaubamärke kes on teisel, kolmandal, neljandal või viiendal kohal. Korraga saab olla ainult üks võitja, sest selline on spordi olemus.”
Kuigi praegu napib autotootjaid, rõhutab Wheatley MM-sarja karmi konkurentsi.
“Kindlasti tahame alati, et meil oleks võimalikult palju brände, aga MM-sarja käekäigu seisukohalt piisab kolmest-neljast. Lõppude lõpuks oli kunagi ka aeg kui osales ainult kaks automarki.”
“Nüüd on meil kolm autotootjat, kes on kõik sel aastal ka võitnud. Autod on samuti hämmastavad ja lisaks on meil fantastiline teise kategooriana WRC2 klass. Näiteks Portugalis osales WRC2 klassis üle 40 meeskonna.”
Avalda arvamust post