Koroona pandeemia nurjas kauaaegse plaani muuta autoralli MM-sari palju globaalsemaks. Kolmeaastase pausi järel proovivad nüüd aga FIA ja WRC promootor selle ära teha ja koostada 2023. aasta kalendri kaheksa Euroopas ja kuue väljaspool Euroopat sõidetava etapiga.
Lisaks Jaapanile, Keeniale ja Uus-Meremaale võsitlevad koha eest kalendris veel Argentina, Tšiili ja Mehhiko. Kalendrisse on lisandumas kaks uut võistlust – neist esimene sõidetakse Saudi Araabia sadamalinna Jeddah ümbruses ja USA etapp Tennessees.
“Huvi on suur. Seetõttu toimub 2023. aastal väljaspool Euroopat kuus, mitte viis MM-võistlust, nagu oli algne plaan“ kinnitas Simon Larkin, kes vastutab WRC promootori võistluste ja kalendri koostamise eest.
Ülejäänud kaheksast Euroopa etapist on leping taskus kuuel. Monte Carlol, Rootsil, Horvaatial, Sardiinial, Soomel ja Kreekal on kokkulepe promootoriga olemas. Veel on vaba kaks kohta, kuid neile pretendeerib rohkem kui kuus rallit.
Kuuldavasti on esimene väljajääja Saksamaa ralli, kes soovis üle mitme aasta sarjaga uuesti liituda uue kontseptsaiooniga, kus võistlus hõlmaks lisaks Saksamaale ka Tsehhit ja Austriat.
Larkin rääkis Soome ralli eel et kahe uue riigina võiks kalendriga liituda Läti ja Küpros. Sellisel juhul jääksid võrreldes tänavuse hooajaga uuest kalendrist välja Belgia, Portugali ja Kataloonia ralli ning kõigi eesti rallifännide kurvastuseks ka Rally Estonia. Juhul kui tõesti Läti lisatakse tuleva aasta kalendrisse, on vähetõenäoline, et samas piirkonnas sõidetakse järjestikku kolm etappi.
Miski ei ole aga kindel enne ametliku kalendri avaldamist, mida lubas Promootor teha augusti kuu jooksul.
Avalda arvamust post