Esapekka Lappi otsustas Hyundai meeskonda siirduda peale seda kui sai Korea tootjalt pakkumise osaleda järgmisel hooajal kõikidel MM-rallidel. Tegemist on Lappile viimase viie aasta jooksul juba neljanda erineva meeskonnaga.
2017-18. sõitis Lappi Toyotas, peale mida siirdus ta 2019. aastaks Citroeni. Prantsuse autotootja loobus aga MM-sarjast ja koroonapandeemiast koormatud 2020. aastal oli Lappi istumise all M-Sport Ford Fiesta. Lõppenud hooaja veetis ta aga taas Toyota meeskonnas.
Rallit.fi uuris soomlaselt, et kas uue autoga harjumine on tema jaoks juba lihtsamaks muutunud?
“Tõenäoliselt pole see kunagi lihtne, kuid nüüdseks juba tead, mida autolt ootad. Võin asju nõuda, sest saan aru kust autot paremaks saab teha,” võtab Lappi kokku.
“Muidugi on aastatega uue auto tundmaõppimine muutunud selles mõttes lihtsamaks, et kogemused ja arusaam on kasvanud. See pole aga ikkagi kunagi päris lihtne.”
Kõige kehvem kogemus Lappil on aastast 2019. kui tema istumise all oli Citroeni-WRC auto, mille kehvast juhitavusest rääkisid praktiliselt kõik.
“Kui auto ei ole mingil põhjusel kohe see, mida soovid, siis püüad loomulikult seda parandada. Ja see ei juhtu tavaliselt ühe päevaga, sest uute detailide valmistamine võib veidi aega võtta.” lisas Lappi.
2022. aasta alguses jäi Hyundai Toyotale kiiruses alla, kuid aasta teises pooles sai Korea tootja oma Rally1 hübriidauto tunduvalt paremini liikuma.
Hyundai tiimijuhi kohuseid täitev Moncet on juba vihjanud, et Hyundai saab olulist infot Toyota kohta Lappilt ja Craig Breenilt M-Sport Fordi kohta, kes sarnaselt soomlasega meeskonda vahetab.
Lappi tunnistas nüüd soome väljaandele, et temaga kaasa tulev info konkurendi kohta on märkimisväärne.
“Kindlasti on valdkondi, kus saan meeskonnale kasu tuua. Ma ei ütle täpselt mis see on, aga ma kinnitan, et saan olulist infot juba praegu meeskonda tuua,” kommenteeris Lappi.
Lisaks kinnitas Lappi, et tegu on väga oluliste detailidega, ning ta loodab, et saab meeskonda hooaja jooksul veel olulise infoga aidata.
Discussion about this post