Autoralli MM-sarja uus hooaeg saab alguse sellel nädalavahetusel legendaarse Monte Carlo ralliga, kuhu on registreerinud kümme Rally1 klassi masinat.
Klass madalamate, Rally2 autodega, on seevastu stardis lausa 41 ekipaaži. Antud olukord on tekitanud väga palju arutelusid seoses Rally1 autode väga kalli hinnaga.
MM-meeskondadele ei meeldi oma autode hindu ega nende kasutuskulusid avalikkusele avaldada, kuid eelmise aasta lõpus avaldas üks meeskondadele lähedal seisev isik, et ühe auto hind on ligi miljon eurot, pluss maksud. Olenevalt margist võib see summa natukene erineda, kuid asjatundja hinnangul on suurusjärk selline.
Võrreldes eelmise põlvkonna WRC autodega loodeti auto hinda oluliselt kärpida aktiivse keskdiferentsiaali eemaldamise, käigukasti lihtsustamise, kuluka aerodünaamika keelamise ja testimise piiramisega.
Reaalsuses läks aga soovitud säästukampaania luhta, sest auto hind on võrreldes eelmise põlvkonna WRC autoga hinnanguliselt ligi 300 000. euro võrra kallim.
“Praeguses süsteemis on palju häid asju: süsinikuvaba kütus ja hübriidmootorid. Kui mõelda keskkonnaküsimustele, siis oleme selles vallas edasi liikunud. Keeruline on aga see, et sport on palju kallimaks läinud. Erasõitjaid, kes suudaksid Rally1 autosid rentida, eriti ei ole,” rääkis Toyota tiimijuht Jari-Matti Latvala Soome meediale.
Lisaks nentis Latvala, et kulude vähendamine on autoralli MM-sarjale eluliselt tähtis ja Rally1 auto ning Rally2 auto hinnavahe on muutunud liiga suureks.
Praegused hübriidreeglid kehtivad 2024. aasta lõpuni. Eelmise aasta poole peal soovis Latvala kiireid otsuseid uute reeglite osas, et oleks lihtsam uueks ajastuks valmistuda ja võimalik näiteks ka uusi autotootjaid MM-sarja meelitada. Toyota bossi sõnul on arutelud toimunud, kuid otsuseid pole tehtud.
“Paar aastat tundub veel asi toimivat, aga lahendused tuleb leida selle aasta jooksul. Uued reeglid peavad olema sellised, mis meelitaksid rohkem meeskondi. Ühe meeskonna lahkumise korral läheb kahe autotootjaga juba raskeks,” nendib Latvala.
Avalda arvamust post