Reedel ja laupäeval sõideti Lätis autoralli Terminal Oil Eesti meistrivõistluste teine etapp. Rally Alūksnele said stardi 74 võistluspaari, kellest Eesti meistrivõistluste punkte hakkasid püüdma 51.
Avapäeval sõidetud kahe kiiruskatse järel juhtisid võistlust koduteedel sõitnud Mārtiņš Sesks / Renārs Francis (Škoda Fabia RS Rally2), kelle edu Gregor Jeetsi / Timo Tanieli (Škoda Fabia Rally2 evo) ees oli 3,03 sekundit. Nende kahe võistluspaari heitlus ralli esikohale jätkus ka laupäeval ja vahe enne kahte viimast katset oli 4,39 sekundit. Kahjuks tegid eestlased võistluse eelviimasel katsel sõiduvea ja olid sunnitud katkestama.
„Plaan oli suhteliselt selge, et kuidas lätlane ära võita, sest nägime, et tegelikult olime kiiremad ja aega ära andnud mõne hangesõidu ja väikesema vea tõttu. Läksime suruma, kuid kahjuks oli rööbas suur, jälg vale ja see oli katse ainus kurv, kus polnud hange, mis autot toetaks ning vajusime kraavi. Autol polnud midagi häda, kuid saime kõvasti kaevata ja ei jõudnud enam õiges ajas rajale tagasi,“ võttis Jeets pettumusega lõppenud võitluse kokku.
Vaid Läti meistrivõistluste punktidele sõitnud Sesks / Francis sealt edasi enam seljataha ei vaadanud ja võtsid ligi pooleteise minutilise eduga Rally Alūksne võidu. Eesti meistrivõistluste arvestuses võtsid hooaja teise etapivõidu Emils Blūms / Didzis Eglītis (Mitsubishi Lancer Evo IX). Etapivõidu võtnud lätlaste edu teisena lõpetanud Timmu Kõrge / Arro Vahtra (Mitsubishi Lancer Evo X) ees oli 14,93 sekundit, kuigi enne viimast katset oli kahe võistluspaari vahe vaid 1,83 sekundit.
„Rajad olid hästi kihvtid, tehnilised ja olud olid kohati nagu Arctic Lapland rallil. Tahtsime teha head sõitu ja tegime ka, kuid nüüd on vaja teha analüüs, et miks me juba mitmendat korda järjest enne lõppu kõik kätte võidetu käest ära anname. Viimasel ringil arvasime kõik koos millegipärast, et lisatulesid pole vaja, kuid viimane katse oli päris pime ja sõitsime seal ühest hanges teise ning lõpuks oli ka veel esiklaas lund täis. Ajad näitavad, et küll seda varu meil on, kuid nüüd tuleb aru saada, et kus see aeg turvaliselt võtta ja kus seda pole mõistlik teha,“ võttis eestlaste parima tulemuse välja sõitnud Kõrge võitluse finišis kokku.
Eesti meistrivõistluste absoluudi kolmas koht kuulus võistluspaarile Allan Popov / Aleksander Prõttšikov (Mitsubishi Lancer Evo IX), kes kaotasid võitjatele 1.09,18. Samad võistluspaarid moodustasid ka klassi EMV5 esikolmiku.
Rally Alūksne täpsemad tulemused leiabSIIT
Autoralli Terminal Oil Eesti meistrivõistluste hooaeg 2023 jätkub mai alguses, kui 5.-6. maini sõidetakse Rapla ralli.
Avalda arvamust post