WRC-sari on olnud madalseisus juba mitu aastat, kuna tegelikke tehasemeeskondi on vaid kaks. Lisaks Hyundaile ja Toyotale on küll sarjas ka M-Sport Ford, kuid erameeskond tegutseb konkurentidest oluliselt väiksema eelarvega.
Lisaks võistlejate vähesusele on ehk suuremaks mureks olnud spordiala nähtavus või hoopis selle puudumine. WRC formaadis on vaja teha olulisi muudatusi, et sarja värskendada ja uusi jälgijaid juurde tuua, kirjutab rallit.fi.
M-Sport Fordi tiimijuhtRichard Millener tunneb, et suurimaks probleemiks on just kehv rahvusvaheline nähtavus. Ralli on teatud riikides populaarne, kuid rahvusvaheliselt jääb sari kümnete teiste spordialade varju.
“Peame end nähtavaks tegema. Kas oleme erinevates sotsiaalmeediakanalites piisavalt nähtavad? Ma ei ole ekspert, aga usun, et mitte,” rääkis Millener AutoHebdole.
“M-Spordis me püüame teha veebis palju väikeseid videoklippe, mida saab kiirelt vaadata. Inimesed ei taha enam istuda ja vaadata kolmeminutilisi videoklippe. WRC pole piisavalt nähtav.”
“Teleülekandesse on sari küll palju investeerinud, kuid karm tõsiasi on see, et noortele ei meeldi enam pikad telesaated. Rääkimata sellest, et sama võistlust peaks jälgima kolm ja pool päeva.”
“Keegi ei tea, kus me oleme, kus on autojuhid või mida nad teevad. Näiteks Nascaril on viie aasta plaan ja kõik teavad, kuidas seda ellu viia. Nad on nähtavad paljudes erinevates kanalites ja saavad sellest kasu. Sisu ei pea alati ralliga seotud olema, vaid midagi tausta ja atmosfääri kohta näiteks,” mõtiskles Millener.
Maailmameistrivõistluste promootor, FIA ja meeskonnad ning sõitjad on viimasel ajal korraldanud palju erinevaid kohtumisi. Seega on sellel teemal juba päris palju arutletud.
“On asju, mida oleks lihtne kohe ellu viia. Peaksime ka kiiresti midagi ette võtma, sest muidu jääme kõik varsti tööta.” Milleneri arvates sisu loomine ja selle veebi panemine pole keeruline.
“Meil on olnud häid kohtumisi, kuid nüüd peame liikuma sõnadelt tegudele.”
Millener tõstis esile ühe reformidest, mis viiakse ellu juba mõne nädala pärast toimuval MM-etapil Eestis.
“Arvan, et Eestis asub meediaintervjuude ala keset hooldusparki, et avalikkus saaks juhte pikemalt näha. Mõnikord on tunne, et WRC-l pole fännikogemust üldse. Autod tulevad hooldusesse, piloodid tulevad välja ja tormavad sööma ja videoid vaatama. Siis tulevad nad tagasi, istuvad autosse ja sõidavad ära,” kirjeldab Millener.
“Samas on hoolduspargis inimesi, kes on tunde oma kangelasi oodanud ja siis näevad nad neid ainult 20 sekundit. Arvan, et peame fännidele rohkem mõtlema.”
Avalda arvamust post