Sellel nädalavahetusel toimuval kreeka rallil said Ott Tänak ja Martin Järveoja ajakaristuse, kuna veepumba remontimisele kulus liiga palju aega ja tänu sellele jäädi ajakontrollpunkti hiljaks. Tulevikus aga võibolla saab selle remontimise asemel lihtsalt välja vahetada, sest WRC sarja korraldaja esitab komisjonile hulga formaadimuudatusi, milledest üks on rehvivahetus tsoonidesse varuosade lubamine.
WRC Promootori võistluste direktor Simon Larkin rääkis portaalile Dirtfish, et üks peamisi arutelupunkte on kesksete hooldusparkide tulevik ja tagasipöördumine kaugteenuste kontseptsiooni juurde, võimaldades meeskondadel viia piiratud arv varuosi rehvivahetus tsoonidesse.
Larkin: „Oleme täiesti avatud ühtse hoolduspargi kontseptsiooni muutmise ideele.”
“Võib-olla on meil vaja mudelit, kus teatud arv detaile ja tööriistu saaks teatud viisil või autos kaasas kanda. Kui kaks mehaanikut on juba kohal 15-minutilises rattavahetustsoonis… kui kaua kulub rataste vahetuseks, neli või viis minutit? Nad saavad selle ajaga rohkem ära teha ja see võib aidata autosid võistluses hoida.”
„Teine asi kaugteenuse või potentsiaalse kaugteenuse puhul on see, et meie arvates on sport liiga keskendunud sellele, et meeskond on ainult sõitja ja kaassõitja, ning mehaanikutele ja inseneridele, kes töötavad autode käigus hoidmise nimel, ei keskenduta piisavalt. Nad tunnevad suurt uhkust oma autode töös hoidmise üle, nii et meeskonnas on rohkem kangelasi kui ainult autojuhid ja kaassõitjad.”
Arutlusel on ka suurem muudatus, et võistluste pikkadest päevadest lahti saada.
„Kas me peame alustama päeva hommikul kell 7.08 ja lõpetama õhtul kell 18.08 algava katsega,” küsis Larkin? “Ma arvan, et sellel aastal on mõned etapid kus võime seda teha, [aga] kas see peaks olema tavaline, eriti Euroopas?”
„Oleme Saksa ettevõte ja meid seovad Saksa seadused – nii on ka Hyundai ja Soomega (Toyota), kus on üsna ranged seadused tööaja osas.”
„Ma arvan, et saame luua erineva “maitsega” võistlusi, mis sobivad turu ja loo tüübiga, mida püüame esitada. Kui me mõtleme, et iga hooaeg on raamat, siis tahame, et need 14 peatükki oleksid erakordselt erinevad – me ei tegele ringrajasõiduga, vaid oleme nende riikide keskkonnas, kus me viibime, ja ma arvan, et suudame panna ennast sobituma nende riikidega ja luua midagi erilist.”
Formaadi muutmise ettepanekud esitatakse 22. septembril toimuval koosolekul. Kõik võimalikud muudatused tuleb esitada FIA maailma mootorispordinõukogule septembri lõpuks, et WMSC saaks selle ratifitseerida 19. oktoobril.
Plaan oleks pakkuda meeskondadele ja võistlustele mitteregulatiivset teed järgmise hooaja jooksul, kusjuures reeglite muutmine on osa suuremast 2025. aasta muudatuste paketist.
Discussion about this post