Esmaspäeval tehti avalikuks uudis, et valitsev maailmameister Kalle Rovanperä osaleb järgmisel aastal vaid valitud etappidel.
Nüüd aga rääkis soomlase mänedžerTimo Jouhki Iltalehtile lepingu tagamadest ning kuidas selleni üldse jõuti.
“Arutelud sellel teemal algasid juba aasta alguses. Eelmise hooaja lõpus oli Kalles juba märgata võistlusväsimust. 2022. aasta hooaeg oli meistritiitli tõttu ka väga pingeline. Mõtlesime Kallega, et nüüd on mõistlik võtta mõni rahulikum aasta, et ta läbi ei põleks. Tänu sellele võib karjääri teine pool siis ka pikem tulla,” rääkis Jouhki.
Tema sõnul oli algne idee poolik hooaeg teha 2025. aastal, mitte juba järgmisel hooajal.
Rovanperä on küll vaid 23-aastane, kuid ärge laske tema noorel vanusel ennast petta.
“Kõik peaksid meeles pidama, et Kalle on ralliga tegelenud juba 11. eluaastast peale. Elukutseliselt on ta võistelnud 16. eluaastast saati,” meenutas Jouhki.
Jouhki sõnul ei tekitanud Rovanperä soov Toyota poolelt erilist vaidlust. Läbirääkimised kulgesid algusest lõpuni heas vaimus.
“Loomulikult tahtis Toyota oma kullatükist kinni hoida. Võib-olla oli see tingitud Jaapani kommetest, kuid mitte ühelgi hetkel ei imestanud nad järgmise aasta soovi üle,” rääkis Jouhki.
Jouhki sõnul sõlmiti leping juba augusti alguses, vahetult pärast Soome rallit. Ametlikud allkirjad sai leping paar nädalat hiljem.
Seega jälgisid Rovanperä, Jouhki ja teised teadjad huviga kuude kaupa tuliseid meediaspekulatsioone.
“Olen seda tööd teinud üle 30 aasta. Minu jaoks polnud meediamängus midagi uut,” muigas Jouhki.
Jouhki on varem öelnud, et soovis mitmeaastast lepingut. Lisaks kivisse raiutud aastatele saab lepingus tinglikult kokku leppida ka optsiooniaastatega.
“Võin öelda, et see leping ei ole 2+1 aastat. Kuid põhimõtteliselt on lepingul rohkem kui kaks aastat,” avalikustas Jouhki.
Kas sellest vihjest võib järeldada, et Rovanperä leping on näiteks 2+2 aastat?
Avalda arvamust post