Rahvusvaheline autoliit FIA kinnitas kolmapäeval, et järgmisel aastal võetakse suurima muudatusena autoralli MM-sarjas kasutusele uus punktisüsteem.
Praeguse punktisüsteemi probleempunktiks on osutunud võistluste viimane päev. Tihti on ralli üldjärjestused laupäeva õhtuks paigas, mistõttu on pühapäevased kiiruskatsed suhteliselt igavad, sest sõitjad hoiavad oma rehve viimaseks punktikatseks.
Nüüd on pühapäevaks aga planeeritud uus punktisüsteem. FIA ei ole veel täpsustanud, kuidas süsteemi muudetakse, kirjutab Rallit.fi.
“Kinnitatud on uus punktisüsteem meeskondadele, sõitjatele ja kaardilugejatele. Selle eesmärk on suurendada põnevust ja konkurentsi, eriti pühapäeval,” teatas FIA oma pressiteates.
“Maailma mootorispordinõukogu töörühm kinnitab üksikasjad hiljem.”
FIA teatas ka teisipäeval, et on moodustanud uue töörühma autoralli MM-sarja tuleviku parendamiseks, millest saad lähemalt lugeda siit: Kas lõpuks hakkavad WRC-sarjas asjad paremuse poole liikuma? Kaks maailmameistrit otsivad lahendusi!
Autoralli MM-sarja võistlusformaadi muutmist on nõutud juba pikka aega. Kõige rohkem on diskussiooni tekitanud see, kuidas pühapäevi tuleks muuta, et võistlus saavutaks antikulminatsiooni asemel väärilise haripunkti.
Ühtlasi tegi FIA otsuse, et aastatel 2025 ja 2026 tohib hooaja jooksul tootjate MM-punktidele võistlevatel Rally1 autodel kasutada maksimaalselt kolme uut hübriidmootorit. FIA sõnul on uue poliitika eesmärk “kulusid oluliselt vähendada”.
Lisaks peavad edaspidi põhikategooria sõitjad tegema testikatsel vähemalt kaks läbimist. Kolmandal korral võib kõrvalistmel kaasa sõita VIP-reisija või meediaesindaja.
Väike muudatus on tehtud ka Rally2 autode reeglites. Edaspidi on Rally2 tiimidel lubatud asfaldivõistlustel kasutada Gravel Crewd, ehk esiautosid.
FIA World Motor Council otsustas kolmapäeval lisaks, et aastatel 2025-27 saab autoralli MM-sarja rehvitarnijaks Hankook.
Loe lisaks: Täielik üllatus! WRC-sarja uueks rehvitarnijaks valiti Michelini asemel Hankook!
Avalda arvamust post