Kui juba pikemat aega on räägitud sellest, et suure tõenäosusega eemaldatakse järgmiseks hooajaks Rally1 autodelt hübriidseade, siis nüüd kinnitas seda ametlikult ka FIA.
FIA teatas, et alates 2025. hooajast ei kasuta Rally1 autod enam hübriidtehnoloogiat. Otsus kinnitati FIA Maailma Mootorispordinõukogu elektroonilise hääletuse teel. FIA teates rõhutati, et muutuste eesmärk on teha autod kergemaks, lihtsamaks juhtida, vähem keerukaks hooldada ja odavamaks kasutada, säilitades siiski vaatemängulisuse ja jõudluse.
FIA tehnika- ja ohutusjuht Xavier Mestelan-Pinon selgitas otsuse tagamaid: „Pärast ulatuslikke arutelusid peamiste osapooltega sai selgeks, et olemasolevate tarnijate hübriidseadmete kasutamise jätkamine ei ole WRC jaoks parim lahendus. Oleme kindlad, et need muudatused teevad meistrivõistlused veelgi tugevamaks ja jätkusuutlikumaks, viies meid kooskõlla 2027. aasta tehniliste regulatsioonide tööperspektiiviga.“
Hübriidkomponentide tarnijaks olnud Compact Dynamicsi lahkumisega väheneb Rally1 autode miinimumkaal 2025. aastal 1260 kg-lt 1180 kg-le. Lisaks muudetakse õhupiiraja suurust 36 mm-lt 35 mm-le, et säilitada jõu ja kaalu vaheline tasakaal. Uued autod peaksid arendama umbes 380 hobujõudu.
Fookuses jätkusuutlikkus ja kulude vähendamine
FIA president Mohammed Ben Sulayem rõhutas, et see otsus on oluline spordi kulutuste ohjamiseks ja kohandumiseks muutuvate energianõuetega. „Meie eesmärk on säilitada rallispordi unikaalsus ja pärand, pakkudes samal ajal säästlikumaid ja ligipääsetavamaid lahendusi. Keskendudes 100% jätkusuutlikule kütusele ja lihtsustatud tehnoloogiale, tagame, et WRC jääb nii fännide kui ka sõitjate jaoks atraktiivseks,“ ütles ta.
Hübriidtehnoloogia eemaldamisele eelnes FIA töögrupi põhjalik analüüs, mis uuris WRC regulatsioone igast aspektist. Kuigi spekuleeriti Rally2-põhiste autode lisandumise ja hübriidi jätkamise üle, otsustati lõplikult, et hübriidlahendus ei sobitu enam tulevikuplaanidega. Siiski jääb WRC pühenduma jätkusuutlikkusele läbi 100% taastuvkütuste kasutamise.
Muudatused saadavad WRC-d uude ajajärku, kus keskendutakse lihtsustatud ja kuluefektiivsele tehnikale, säilitades samas ralli põnevuse ja tehnilise tipptaseme.