Autoralli maailmameistrivõistlused saavad 2027. aastal täiendust, kui äsja kinnitatud tehniliste reeglite alusel asub võistlustulle uus meeskond nimega Project Rally One. Tegemist on esimese ametliku uue konstruktoriga, kes on teatanud liitumisest järgmise põlvkonna autodega.
Projekti eestvedajateks on kogenud motospordiinsener Lionel Hansen ning pikaaegne WRC spetsialist ja endine FIA rallidirektor Yves Matton koostöös Prospeediga. Nende eesmärk on disainida ja ehitada auto, mis vastaks uutele WRC27 regulatsioonidele. Teadaanne tuli vahetult pärast seda, kui FIA kinnitas lõplikult uue tehnilise raamistiku, mis lubab esimest korda sõltumatutel tuunijatel võistelda suurte autotootjatega võrdsetel alustel.
Lionel Hanseni sõnul lõid uued reeglid soodsa pinnase Project Rally One’i sarnaste algatuste tekkeks.
„WRC27 reeglite kehtestamine andis meile võimaluse sarjaga liituda,“ märkis Hansen. „Uus tehniline raamistik loob sõltumatutele projektidele sobiva keskkonna, lubades meil arendada auto nullist ja pakkuda konkurentsi tehasemeeskondadele.“
Auto arendus ja ajakava
Uute reeglite kohaselt on autode hind piiratud 345 000 euroga. Masinad hakkavad kasutama toruraamil turvapuuri, topeltõõtshoobadega vedrustust, nelikvedu ja säästlikku kütust tarbivat 1,6-liitrist turbomootorit.
Project Rally One on oma arendustöös pööranud erilist tähelepanu vedrustuse geomeetriale, kaalujaotusele ja vastupidavusele, pidades silmas ka potentsiaalsete klientide vajadusi erinevates sarjades. Töö on juba alanud: šassii arhitektuur on valmis ja praegu koostatakse esimest prototüüpi.
Enne ametlikku homologeerimist on plaanis läbida ulatuslik testprogramm – kokku üle 6000 kilomeetri nii kruusal kui asfaldil. Esimene proovisõit on kavandatud 2026. aasta kevadesse.
WRC ja FIA juhid tervitavad uut tulijat
WRC promootori spordidirektor Peter Thul tõdes, et nii kiire reageerimine uutele reeglitele näitab autotööstuse huvi rallimaailma vastu.
„See annab kindlust, et tegemist on esimesega paljudest sarnastest teadetest,“ ütles Thul. „Meie roll on aidata Lionelil ja Yvesil nende ambitsioone teostada. Oleme kindlad, et segu uutest WRC27 autodest ja olemasolevatest Rally2 masinatest tihendab konkurentsi märgatavalt.“
M-Spordi juht ja FIA asepresident Malcolm Wilson lisas, et projekt tõestab ligipääsetavama tehnilise raamistiku vajalikkust.
„See on oluline hetk. See kinnitab, et üleminek kuluefektiivsemale süsteemile toob spordi juurde uusi tegijaid. Uute osalejate lisandumine on sarja pikaajalise kasvu jaoks hädavajalik ja on positiivne näha, et lisaks tootjatele valmistuvad võistlema ka eratiimid,“ kommenteeris Wilson.

















