FIA avalikustas mõned kuud tagasi vastakaid reaktsioone tekitanud muudatus ettepanekud seoses Rally1 autode tulevikuga autoralli MM-sarjas.
Kõige vastuolulisem aspekt on olnud FIA plaan loobuda senisest hübriidseadmest ja vähendada Rally1 autode võimsust. Samas on plaan tõsta Rally2 autode võimsust ja viia teine klass tehniliste modifikatsioonide abil tippklassile lähemale.
FIA loodab, et autode maksumuse vähendamisega meelitab see meistrivõistlustele uusi tootjaid.
Stellantis Group, mille alla kuuluvad sellised kaubamärgid nagu Alfa Romeo, Citroen, Fiat, Lancia, Opel ja Peugeot, on hetkel MM-sarjas esindatud WRC2 klassis Citroeni kaudu. Meeskond, kes võistles kuni 2019 aastani WRC-sarjas on hetkel ka üks potentsiaalsemaid uusi meeskondi tippklassis.
Stellantis Groupi klientide ralli juhi Didier Clementi sõnul jälgib tootja hetkel tähelepanelikult, mis toimub autoralli MM-sarja reeglitega, ning teeb otsused pärast seda.
Clement ütles Autosportile antud intervjuus, et kuigi nad on FIA-ga pidevas arutelus seoses uute reeglitega ei huvitu nad 2025. ja 2026. aasta reeglitest: “Meil ei ole praeguse Rally1 2025. ja 2026. aasta reeglite vastu üldse huvi, kuid 2027. aasta osas teeme koostööd kõigi tootjate ja FIA-ga.”
“FIA on teinud head tööd. Tehniline osakond teeb väga head tööd. Edutamise osas peame seda natuke suurendama, nagu kõik arvasid, kuid kõik on samal real ja tahavad sama asja. Tahame WRC-d heal tasemel hoida,” rõhutas Clement.
Lancia, üks grupi brändidest, on teatanud, et töötab rallisse naasmise nimel, kuid Clement märgib, et see “unistus” saab arutluse alla tulla alles siis, kui reeglid on paigas. Hetkel tundub, et Rally4 pakub Lanciale kõige teostatavamat naasmisvõimalust.
Järgmisel hooajal loodab FIA MM-sarjas kasutusele võtta nn, WRC-komplekti, mis võimaldaks Rally2 autodelt rohkem jõudu ammutada. Siiski ei paista Citroenil olevat mingit huvi oma C3 Rally2 autole WRC paketti arendada. “Me ei arva, et WRC2 Plus oleks WRC Rally1 jaoks kasulik,” lisas Clement lõpetuseks.
Avalda arvamust post