Dakari ralli esimesel päeval pidid võistlejad läbima 414-kilomeetrise etapi, mis lisaks eestlastele tekitas probleeme mitmete favoriitidele.
Sõiduautode klassis oli 170 kilomeetri järel liider eilse proloogi võitnud Mattias Ekström. 281 kilomeetri tähisel asus aga liidripositsioonile samuti Audiga võistlev Carlos Sainz. Vanameistri liidrikoht ei säilinud aga kaua, sest finišijoone ületas esimesena autode klassis debüteerinud Guillaume de Mevius.
Carlos Sainz kaotas talle lõpuks minuti ja 44 sekundiga. Kolmanda koha sõitis aga välja Jinil de Villiers.
Liidrina alustanud Mattias Ekström lõpetas päeva kümendal kohal.
Century Racing CR7-ga võistlevadUrvo MännamajaRisto Lepik alustasid võistlust väga heas tempos ja olid poolel maal tõusnud lausa kuuendale kohale. Vähem kui sada kilomeetrit enne katse lõppu tekkis aga eestlaste masinal tehniline probleem, mille tõttu oldi sunnitud seisma jääma.
Väidetavalt oli probleem ühe esiratta kinnitusega ning ratas ei tahtnud all püsida.
Uudise kirjutamise ajal Urvo ja Risto seisid veel katsel ning ootasid tagant tulevat varuosade veokat.
Lisaks eestlastele oli probleeme ka kahel peamisel favoriidil. Tiitlikaitsja Al-Attiyah, kes siirdus alates sellest aastast Toyotast Prodrive, lõhkus rehvi ja kaotas lõpuks üle 24 minuti. Tema tiimikaaslane, üheksakordne autoralli maailmameister Sebastien Loeb, lõhkus auto vedrustuse ning selle remontimiseks kulus 22 minutit, mis tähendas lõpuprotokollis 19 minutilist kaotust etapi võitjale.
Kolmanda eestlasena Dakari rallil osalev Kuldar Sikk ja Benediktas Vanagas lõpetasid päeva 13. kohal.
Pühapäeval on kavas 463-kilomeetrine kiirusetapp.
Top 15 autode arvestuses:
Discussion about this post