FeltCar Estonian Grand Prix´l Pärnus Porsche Ringil püstitas Tõnis Vanaselja Eesti superauto Kalanaga uue rajarekordi, Superbike´ide sõidu võitis Hannes Soomer. Ajaloolised vormelid pidasid haarava võidusõidu.
Superbike’ide sõidu võitnud Hannes Soomer (BMW) rääkis, et öine paduvihm oli pidamist rajalt kõvasti vähemaks võtnud ning see koos tugeva tuulega kahandas oluliselt sõidukindlust. “Läksin täna kiiret aega sõitma, aga rekordile ei pääsenud lähedalegi.” Ta nimetas tänast võidusõitu, kus üle 11 meetri sekundis puhunud tuuleiilid sõitjaid kohati kurvidest välja kanda ähvardasid, naljatamisi ellujäämiskursuseks.
“Sõit oli ikka äge, üritus äge ja tuju hea,” lisas Hannes, kellele konkurente täna rajal Superbike’i ja B1200 klassi ühissõidus ei olnud ja finišijoone ületas ta teiseks tulnud Ivo Vinninšit (BMW, Läti) 41,7 sekundiga edestades. Kolmas oli Mait Vestel (BMW).
Tõnis Vanaselja sõitis Eesti superauto Kalanaga Porsche Ringi uueks rekordiks 1.08,408. Eelmise rekordi 1.09,111 püstitas samuti Vanaselja Kalanaga mullusel Estonian Grand Prix´l.
“Insenerid ja mehaanikud nägid aasta otsa vaeva, tegime rea väikesi muudatusi, mis andsid treeningul kokku kaks sekundit kiirema ringiaja,” rääkis Vanaselja, kes sõitis treeningul aja 1.07,2. “Nii kiiret aega rekordkatsel sõita ei õnnestunud, sest vihma oli sadanud ja rada palju libedam.”
Vanaselja tõi välja, et auto ettevalmistus oli rekordsõidu üks pool. “Lisaks sai meil valmis ka Porsche Ringi 3D skaneeritud mudel, saan simulaatoris sõiduks ette valmistuda.”
Ajalooliste vormelite võimsamas klassis Mondial võitis lätlane Andris Grikis, kes oli parim ka esimeses sõidus reedel. Teine oli Taavi Kuul ja kolmas Jaak Kuul. Kõigi kolme sõiduvahendiks oli Estonia 21. Grikise auto oli saanud eridisaini, tähistamaks sõitja 40 aastat autospordis.
“Alustasin kaheksa-aastaselt kardispordiga ja väikese poisina nägin ka tänaseid ajaloolisi vormeleid Riias Bikernieki rajal võistlemas. See jättis võimsa mulje,” rääkis Grikis. “Võidusõit on hobi, mis on veres, ei saa lihtsalt tulla ja sõita. Minu jaoks on võidusõit ka võimalus igapäevategevustest välja lülituda, see annab motivatsiooni, on lihtsalt vahva ja pakub võimalusi kohtuda toredate inimestega.”
Vormel Easternis edestas teises sõidus Kalev Nurmik (Estonia 21) Sten Subanit (Estonia 23), avasõidus reedel oli lõpetamisjärjekord vastupidine. Teises sõidus sai kolmanda koha Raul Aarma (Estonia 21).
“Reedel oli Steniga väga põnev võidusõit, saime omavahel võidelda lõpuni välja,” rääkis Nurmik. “Tänane sõit algas samuti võitluslikult, aga kui mööda sain, siis Sten andis natuke järele, ilmselt läks ta karikasarja punktide peale välja. Nädalavahetusega olen väga rahul, tehnika pidas vastu ja võidusõit oli äge.”
Mootorrataste Superstock 600 klassis läks Hugo-Brent Freimann (Yamaha) kohe stardis sõitu juhtima ning lõpetas 10,5-sekundilise eduga Jaanus Saarmaa (Suzuki) ees, kolmanda koha võttis Freimanni klubikaaslane Selyn Kazakova (Yamaha). C1200 parim oli Maksim Dzivak (BMW), teiseks tuli Vladislav Strekatš (BMW) ja kolmandaks Ulvis Goldbergs (Läti, Kawasaki).
C600 klassis näitas taas head kiirust esimest aastat suuremal tsiklil võistlev Brandon Blank (Yamaha), kes edestas Hanno Hanssonit (Kawasaki) ja Rait Reimandi (Yamaha).
B1200 klassis pidi Evgeny Lavrinenko alla vanduma lätlasele Dāvis Briedisele (mõlemad BMW).
Autoklasside laupäevased parimad: Romet Reisin (BMW325 Cup, BMW 325i), Timo Grönthal / Markus Grönthal (BMW Xtreme, kestvussõit BMW 325i), Jukka Soimetsä / Janne Järvelä (BMW 9X, kestvussõit BMW 325i), Niko Kalliokoski (V1600 2. sõit, Kia Ceed), Matias Nuoramo (V1600 3. sõit, Toyota Auris), Emil Westman (V8 Thunder, Chevrolet Camaro), Henri Tuomaala (Legends 1. sõit, Ford Sedan ja TCR/GT3 Open, Porsche 911 GT3), Arto Ojaranta (Legends 2. sõit, Ford Sedan), Nestori Virtala (Formula Open, Tatuus F4).
FeltCar Estonian Grand Prix oli autodele Soome meistrivõistluste ja Eesti karikavõistluste ning mootorratastele Eesti ja Läti meistrivõistluste etapp. Ajaloolistele vormelitele oli Pärnus toimunud võidusõit ka Ants Seileri karikavõistluseks.