• Saada Uudis
  • Reklaam
  • Kontakt
  • Meeskond
  • Mis või kes on RALLI.ee?
  • Kasutajatingimused
  • Privaatsuspoliitika
oktoober 12, 2025
  • Logi Sisse
  • Registreeru
Ralli.ee
  • WRCtop
  • Foorum
  • Ralli
    • Eesti Autoralli
    • Autoralli Mujal Maailmas
    • Rallisprint
    • Rahvasport
    • Noortesport
    • Ajaloonurk
      • Kurvilise tee legendid
  • ERC
  • Rallikross
    • Autokross
    • World RX
    • Jäärada
    • Superkross
    • Rallikrossi Videod
  • Vormel
  • Muu
    • Drift
    • Ringrada
    • 4×4
    • eSport
    • Dakar
    • Maratonralli
    • Muu
  • Videod
    • RalliTV
    • WRC Videod
    • VLOG
    • Autoralli Videod
    • Crashid ja muud Videod
    • Rallikrossi Videod
    • Fotogalerii
    • Ralli
No Result
View All Result
Ralli.ee
  • WRCtop
  • Foorum
  • Ralli
    • Eesti Autoralli
    • Autoralli Mujal Maailmas
    • Rallisprint
    • Rahvasport
    • Noortesport
    • Ajaloonurk
      • Kurvilise tee legendid
  • ERC
  • Rallikross
    • Autokross
    • World RX
    • Jäärada
    • Superkross
    • Rallikrossi Videod
  • Vormel
  • Muu
    • Drift
    • Ringrada
    • 4×4
    • eSport
    • Dakar
    • Maratonralli
    • Muu
  • Videod
    • RalliTV
    • WRC Videod
    • VLOG
    • Autoralli Videod
    • Crashid ja muud Videod
    • Rallikrossi Videod
    • Fotogalerii
    • Ralli
No Result
View All Result
Ralli.ee
No Result
View All Result
Home WRC

Emilia Abel avaldas, mis ootab WRC-sarja ees aastal 2027

Admin Admin
14.04.2025 13:53
WRC
Emilia Abel. Foto: erakogu

Emilia Abel. Foto: erakogu

290
SHARES
Jaga FacebookiJaga TwitteriWhatsApp

Eestlanna Emilia Abel on rallispordi maailmas teinud muljetavaldava karjääri, mis on viinud ta ühe olulisima otsustajapositsioonini rahvusvahelises autospordis. Tänaseks juhib ta FIA Road Sport’i osakonda ning on võtmeisik maailma autoralli meistrivõistluste (WRC) tulevikku suunavate otsuste tegemisel.

 

Abel on olnud ralliga seotud üle 20 aasta, liikudes järjekindlalt läbi erinevate ametite: ta on korraldanud üritusi, juhtinud VIP-programme, istunud kohtunikulaua taga ning nüüd kujundab spordiala suurt pilti.

„See ei ole lihtsalt töö – see on osa mu elust,“ tunnistab ta.

Tema missioon? Rohkem autosid kõrgeimas klassis, tugevam järelkasv ning ühine visioon WRC tulevikust.

2027: rohkem autosid ja rohkem konkurentsi

Üks suuremaid pöördeid ootab WRC-sarja ees 2027. aastal, kui jõustuvad uued tehnilised reeglid. Need said FIA heakskiidu juba möödunud aasta detsembris ja nüüd täpsustatakse koostöös autotootjatega viimaseid detaile.

„Üks suurepärane asi WRC 2027 reeglites – mida me nimetame ‘WRC27’ – on see, et platvorm on loodud pakkuma tehnoloogilist paindlikkust ja suutlikkust kohanduda erinevate jõuallikatega pikemas perspektiivis,“ selgitas Abel sarja kodulehel.

„Jah, otsus on tehtud, et jätkame sisepõlemismootoritega esimestel aastatel. Kuid platvorm on loodud selleks, et see saaks tulevikus kohanduda autotööstuse suunamuutustega – ja täna on just see kõige olulisem: maksimaalne paindlikkus.“

Reeglite lõplik kinnitus on kavandatud FIA Maailma Mootorispordinõukogu juuni koosolekule.

Uued reeglid ei puuduta ainult tehnoloogiat, vaid muudavad ka kõrgeima taseme kättesaadavamaks. Esmakordselt aastate jooksul on võimalik, et WRC tippklassis saavad võistelda ka erameeskonnad ilma tehase toeta.

„Pärast paljusid aastaid on see suurepärane võimalus eratiimidele rallis osaleda,“ ütleb Abel. „Sa ei pea olema autotootja – võid osaleda ka eratiimina.“

Sama paindlikkust pakutakse ka tootjatele.

„Kui sa tahad tulla tootjana, on sul palju rohkem vabadust. Sa ei pea valima kindlat mudelit nagu Puma või Yaris – võid valida ükskõik millise mudeli, mida soovid reklaamida, kohandada selle ja kasutada seda,“ selgitab ta.

„Ühelt poolt muutuvad tingimused võrdsemaks, sest põhielemendid – suurus, mass, aerodünaamika jne – on kõikidel tootjatel sarnased. Neil ei ole enam vaja olemasolevas tooteportfellis täiuslikku mudelit, et rallisse tulla. See annab enneolematu paindlikkuse – ja see on kindlasti üks peamisi eesmärke.“

Ralli vajab inimesi, mitte ainult autosid

Emilia Abel rõhutas, et WRC ei saa areneda ainult tehnoloogia najal – vaja on ka inimesi, kes rallit korraldavad, juhivad ja toetavad.

„Ma arvan, et kõik, kes on seotud mootorispordiga – olgu nad korraldajad, ametnikud või keegi muu –, peaksid võtma vastutuse ja tooma spordi juurde vähemalt ühe uue inimese,“ ütleb ta.

„See on alati olnud oluline – pärandi edasiandmine uutele inimestele. Täna on see olulisem kui kunagi varem.“

 

Ta meenutas ka oma kogemust Euroopa rallitrofee vaatlejana, kus oli näha väga erinevaid korraldusmudeleid.

„Näiteks Mahle Rally Nova Goricat külastades nägin väga toredat algatust, kus neil olid litsentseeritud ja koolitatud kohtunikud, aga nad kaasasid ka kohalikke inimesi. Ühes kohas oli üks korralikult koolitatud kohtunik ja teda toetasid kohalikud elanikud. Nii saadi lisajõudu ja samas ka kohalike kogukondade ja omavalitsuste toetus.“

Heaks näiteks toob ta ka Rootsi, kus tehakse koostööd kohalike spordiklubidega – mitte ainult motospordiklubide, vaid ka jäähoki- või jalgpalliklubidega.

„Vastutasuks saavad need klubid rahalist tuge, mis aitab neil toimida. Rootsis oli üle 4500 vabatahtliku – see on tõeliselt muljetavaldav,“ ütleb Abel.

FIA töötab aktiivselt koos riiklike alaliitudega (ASN-idega), et tugevdada ametnike, kohtunike ja korraldajate järelkasvu.

„Riikides, kus klubisüsteem toimib, on seda lihtsam saavutada, sest sageli kandub huvi põlvest põlve – keegi alustab näiteks kohtuniku rollis, lihtsalt selleks, et olla osa sellest kõigest. Kuid seal, kus sellist struktuuri ei ole, on ainus võimalus, et keegi tuleb kaasa kas kire pärast või sõbra kutsel. Võib-olla pärast kolmandat pealtvaatamist tekib juba tahtmine ise kaasa lüüa.“

Ühine eesmärk – tugevam WRC

Kõige olulisemaks peab Abel aga ühtsust – seda, et kogu rallikogukond liiguks samas suunas.

„Kõik, kes on seotud mootorispordiga, tahavad sama asja – me kõik tahame, et see kasvaks. Me kõik tahame häid ja hästi toimivaid meistrivõistlusi ning selle nimel me kõik töötame,“ ütleb ta.

„Ma ütleksin, et minu eesmärk on see, et kõik pööraksid pead samas suunas ja hoiaksid seda vaadet. Me tahame sama asja – teeme selle koos teoks.“

Emilia Abeli teekond rahvusvahelise rallispordi tippu on Eesti spordiloos märgilise tähendusega. Tema juhtimisel on WRC liikumas uude ajastusse – sellesse, kus tippsport muutub kättesaadavamaks, paindlikumaks ja kogukonnakesksemaks kui kunagi varem.

Märksõnad: Emilia AbelFIAWRC
Share116Tweet73Send

Soovitame sulle ka neid

Ott Tänak Sardiinia ralli 2025, Foto: : Vincent Thuillier / Hyundai Motorsport GmbH
WRC

Tänak välistas Toyotasse naasmise ja lükkab ümber levivad kuulujutud

11.10.2025 13:11
Ott Tanak, Martin Jarveoja Kesk-Euroopa ralli 2024, Foto: Dufour Fabien / Hyundai Motorsport GmbH
WRC

Hyundai tehnikajuht selgitas, miks Tänak stardib Kesk-Euroopas vana autoga

10.10.2025 15:03
Kalle Rovanperä, Jari-Matti Latvala ja Jonne Halttunen. Foto: Toyota Gazoo Racing WRT
WRC

Latvala avaldas Rovanperä lahkumise tagamaid: Kalle sai Toyotalt vaid kaks valikut

10.10.2025 14:19
Ott Tänak, Monte Carl oralli 2025, Foto: Dufour Fabien / Hyundai Motorsport GmbH
WRC

Ott Tänak teeb siiki sammu tagasi ja stardib Kesk-Euroopa rallil Monte-Carlos kasutatud Hyundaiga

10.10.2025 11:30
Ott Tanak Kesk-Euroopa rallil 2024, Foto: Austral / Hyundai Motorsport GmbH
WRC

Ott Tänak enne Kesk-Euroopa rallit: ilm, pidamine ja kogemus saavad määravaks

10.10.2025 11:12
Ott Tanak ja Kalle Rovanperä Rally New Zealand 2022 Foto: Hyundai Motorsport GmbH
WRC

Rovanperä šokkotsus lõi ralliturul kaardid segi – kas Tänaku jaoks avaneb uks Toyotasse?

9.10.2025 17:19

Kommentaarid Tühista vastus

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Ralli.ee portaali majutab    Veebimajutus ja domeeni registreerimine Zones

WRC Uudised

Ott Tänak Sardiinia ralli 2025, Foto: : Vincent Thuillier / Hyundai Motorsport GmbH

Tänak välistas Toyotasse naasmise ja lükkab ümber levivad kuulujutud

Indrek
11.10.2025 13:11
0

Ott Tanak, Martin Jarveoja Kesk-Euroopa ralli 2024, Foto: Dufour Fabien / Hyundai Motorsport GmbH

Hyundai tehnikajuht selgitas, miks Tänak stardib Kesk-Euroopas vana autoga

Admin
10.10.2025 15:03
0

Kalle Rovanperä, Jari-Matti Latvala ja Jonne Halttunen. Foto: Toyota Gazoo Racing WRT

Latvala avaldas Rovanperä lahkumise tagamaid: Kalle sai Toyotalt vaid kaks valikut

Indrek
10.10.2025 14:19
0

Ott Tänak, Monte Carl oralli 2025, Foto: Dufour Fabien / Hyundai Motorsport GmbH

Ott Tänak teeb siiki sammu tagasi ja stardib Kesk-Euroopa rallil Monte-Carlos kasutatud Hyundaiga

Indrek
10.10.2025 11:30
0

Ott Tanak Kesk-Euroopa rallil 2024, Foto: Austral / Hyundai Motorsport GmbH

Ott Tänak enne Kesk-Euroopa rallit: ilm, pidamine ja kogemus saavad määravaks

Indrek
10.10.2025 11:12
0

Kuvatõmmis videost
Ajaloonurk

Õudne avastus – mehaanikud leidsid Juha Kankkuneni autost kaks sõrme….

11.12.2023 18:11

Tänane Top

Kalle Rovanperä, Jari-Matti Latvala ja Jonne Halttunen. Foto: Toyota Gazoo Racing WRT

Latvala avaldas Rovanperä lahkumise tagamaid: Kalle sai Toyotalt vaid kaks valikut

10.10.2025 14:19
Ott Tänak Sardiinia ralli 2025, Foto: : Vincent Thuillier / Hyundai Motorsport GmbH

Tänak välistas Toyotasse naasmise ja lükkab ümber levivad kuulujutud

11.10.2025 13:11
Vaiko Samm ja Kaimar Taal Saaremaa ralli 2025, Foto: ewrc-results.com/sotsiaalmeedia

Saaremaa rallil juhtus tõsine avarii – sõitja viidi haiglasse kontrolli

11.10.2025 13:26
OTSE: Saaremaa ralli teise päeva otseülekanne

OTSE: Saaremaa ralli teise päeva otseülekanne

11.10.2025 11:21
Joosep Ralf Nõgene ja Aleks Lesk, Saaremaa ralli 2025, Foto: Pille Russi

Saaremaa ralli võitis Nõgene, vägevat kiirust näidanud Enok kerkis viimase katsega poodiumile

11.10.2025 18:17
Urmo Aava ja Janno Siitan Saaremaa ralli 2025, Foto: Pille Russi

Rehvipurunemise tõttu kõrgest mängust langenud Urmo Aava: me ei saanud tagavararatast kätte

11.10.2025 12:57

Ralli.ee portaali majutab
Veebimajutus ja domeeni registreerimine Zones

© 2019 ralli.ee

Tere Tulemast Tagasi!

Logi sisse Facebookiga
Logi sisse Google'iga
VÕI

Logi Sisse

Unustasid Parooli? Registreeru

Registreeru kasutajaks

Registreeru Facebookiga
Registreeru Google'iga
VÕI

Fill the forms below to register

Kõik väljad on nõutud. Logi Sisse

Taasta parool

Parooli lähtestamiseks sisestage oma kasutajanimi või e-posti aadress.

Logi Sisse
No Result
View All Result
  • WRC
  • ERC
  • Foorum
  • Ralli
    • Eesti Autoralli
    • Autoralli Mujal Maailmas
    • Rallisprint
    • Rahvasport
    • Noortesport
    • Ajaloonurk
      • Kurvilise tee legendid
    • Dakar
  • Rallikross
    • Autokross
    • World RX
    • Jäärada
    • Superkross
    • Rallikrossi Videod
  • Vormel
  • Muud Alad
    • Drift
    • Ringrada
    • 4×4
    • eSport
    • Maratonralli
    • Muu
  • Saada Uudis või Vihje
  • Logi Sisse
  • Registreeru
  • Cart

© 2019 ralli.ee