• Saada Uudis
  • Reklaam
  • Kontakt
  • Meeskond
  • Mis või kes on RALLI.ee?
  • Kasutajatingimused
  • Privaatsuspoliitika
juuni 16, 2025
  • Logi Sisse
  • Registreeru
Ralli.ee
  • WRCtop
  • Foorum
  • Ralli
    • Eesti Autoralli
    • Autoralli Mujal Maailmas
    • Rallisprint
    • Rahvasport
    • Noortesport
    • Ajaloonurk
      • Kurvilise tee legendid
  • ERC
  • Rallikross
    • Autokross
    • World RX
    • Jäärada
    • Superkross
    • Rallikrossi Videod
  • Vormel
  • Muu
    • Drift
    • Ringrada
    • 4×4
    • eSport
    • Dakar
    • Maratonralli
    • Muu
  • Videod
    • RalliTV
    • WRC Videod
    • VLOG
    • Autoralli Videod
    • Crashid ja muud Videod
    • Rallikrossi Videod
    • Fotogalerii
    • Ralli
No Result
View All Result
Ralli.ee
  • WRCtop
  • Foorum
  • Ralli
    • Eesti Autoralli
    • Autoralli Mujal Maailmas
    • Rallisprint
    • Rahvasport
    • Noortesport
    • Ajaloonurk
      • Kurvilise tee legendid
  • ERC
  • Rallikross
    • Autokross
    • World RX
    • Jäärada
    • Superkross
    • Rallikrossi Videod
  • Vormel
  • Muu
    • Drift
    • Ringrada
    • 4×4
    • eSport
    • Dakar
    • Maratonralli
    • Muu
  • Videod
    • RalliTV
    • WRC Videod
    • VLOG
    • Autoralli Videod
    • Crashid ja muud Videod
    • Rallikrossi Videod
    • Fotogalerii
    • Ralli
No Result
View All Result
No Result
View All Result
Ralli.ee
Home WRC

Emilia Abel avaldas, mis ootab WRC-sarja ees aastal 2027

Admin lisas Admin
14.04.2025 13:53
WRC
Emilia Abel. Foto: erakogu

Emilia Abel. Foto: erakogu

285
SHARES
Jaga FacebookiJaga TwitteriWhatsApp

Eestlanna Emilia Abel on rallispordi maailmas teinud muljetavaldava karjääri, mis on viinud ta ühe olulisima otsustajapositsioonini rahvusvahelises autospordis. Tänaseks juhib ta FIA Road Sport’i osakonda ning on võtmeisik maailma autoralli meistrivõistluste (WRC) tulevikku suunavate otsuste tegemisel.

 

Abel on olnud ralliga seotud üle 20 aasta, liikudes järjekindlalt läbi erinevate ametite: ta on korraldanud üritusi, juhtinud VIP-programme, istunud kohtunikulaua taga ning nüüd kujundab spordiala suurt pilti.

„See ei ole lihtsalt töö – see on osa mu elust,“ tunnistab ta.

Tema missioon? Rohkem autosid kõrgeimas klassis, tugevam järelkasv ning ühine visioon WRC tulevikust.

2027: rohkem autosid ja rohkem konkurentsi

Üks suuremaid pöördeid ootab WRC-sarja ees 2027. aastal, kui jõustuvad uued tehnilised reeglid. Need said FIA heakskiidu juba möödunud aasta detsembris ja nüüd täpsustatakse koostöös autotootjatega viimaseid detaile.

„Üks suurepärane asi WRC 2027 reeglites – mida me nimetame ‘WRC27’ – on see, et platvorm on loodud pakkuma tehnoloogilist paindlikkust ja suutlikkust kohanduda erinevate jõuallikatega pikemas perspektiivis,“ selgitas Abel sarja kodulehel.

„Jah, otsus on tehtud, et jätkame sisepõlemismootoritega esimestel aastatel. Kuid platvorm on loodud selleks, et see saaks tulevikus kohanduda autotööstuse suunamuutustega – ja täna on just see kõige olulisem: maksimaalne paindlikkus.“

Reeglite lõplik kinnitus on kavandatud FIA Maailma Mootorispordinõukogu juuni koosolekule.

Uued reeglid ei puuduta ainult tehnoloogiat, vaid muudavad ka kõrgeima taseme kättesaadavamaks. Esmakordselt aastate jooksul on võimalik, et WRC tippklassis saavad võistelda ka erameeskonnad ilma tehase toeta.

„Pärast paljusid aastaid on see suurepärane võimalus eratiimidele rallis osaleda,“ ütleb Abel. „Sa ei pea olema autotootja – võid osaleda ka eratiimina.“

Sama paindlikkust pakutakse ka tootjatele.

„Kui sa tahad tulla tootjana, on sul palju rohkem vabadust. Sa ei pea valima kindlat mudelit nagu Puma või Yaris – võid valida ükskõik millise mudeli, mida soovid reklaamida, kohandada selle ja kasutada seda,“ selgitab ta.

„Ühelt poolt muutuvad tingimused võrdsemaks, sest põhielemendid – suurus, mass, aerodünaamika jne – on kõikidel tootjatel sarnased. Neil ei ole enam vaja olemasolevas tooteportfellis täiuslikku mudelit, et rallisse tulla. See annab enneolematu paindlikkuse – ja see on kindlasti üks peamisi eesmärke.“

Ralli vajab inimesi, mitte ainult autosid

Emilia Abel rõhutas, et WRC ei saa areneda ainult tehnoloogia najal – vaja on ka inimesi, kes rallit korraldavad, juhivad ja toetavad.

„Ma arvan, et kõik, kes on seotud mootorispordiga – olgu nad korraldajad, ametnikud või keegi muu –, peaksid võtma vastutuse ja tooma spordi juurde vähemalt ühe uue inimese,“ ütleb ta.

„See on alati olnud oluline – pärandi edasiandmine uutele inimestele. Täna on see olulisem kui kunagi varem.“

 

Ta meenutas ka oma kogemust Euroopa rallitrofee vaatlejana, kus oli näha väga erinevaid korraldusmudeleid.

„Näiteks Mahle Rally Nova Goricat külastades nägin väga toredat algatust, kus neil olid litsentseeritud ja koolitatud kohtunikud, aga nad kaasasid ka kohalikke inimesi. Ühes kohas oli üks korralikult koolitatud kohtunik ja teda toetasid kohalikud elanikud. Nii saadi lisajõudu ja samas ka kohalike kogukondade ja omavalitsuste toetus.“

Heaks näiteks toob ta ka Rootsi, kus tehakse koostööd kohalike spordiklubidega – mitte ainult motospordiklubide, vaid ka jäähoki- või jalgpalliklubidega.

„Vastutasuks saavad need klubid rahalist tuge, mis aitab neil toimida. Rootsis oli üle 4500 vabatahtliku – see on tõeliselt muljetavaldav,“ ütleb Abel.

FIA töötab aktiivselt koos riiklike alaliitudega (ASN-idega), et tugevdada ametnike, kohtunike ja korraldajate järelkasvu.

„Riikides, kus klubisüsteem toimib, on seda lihtsam saavutada, sest sageli kandub huvi põlvest põlve – keegi alustab näiteks kohtuniku rollis, lihtsalt selleks, et olla osa sellest kõigest. Kuid seal, kus sellist struktuuri ei ole, on ainus võimalus, et keegi tuleb kaasa kas kire pärast või sõbra kutsel. Võib-olla pärast kolmandat pealtvaatamist tekib juba tahtmine ise kaasa lüüa.“

Ühine eesmärk – tugevam WRC

Kõige olulisemaks peab Abel aga ühtsust – seda, et kogu rallikogukond liiguks samas suunas.

„Kõik, kes on seotud mootorispordiga, tahavad sama asja – me kõik tahame, et see kasvaks. Me kõik tahame häid ja hästi toimivaid meistrivõistlusi ning selle nimel me kõik töötame,“ ütleb ta.

„Ma ütleksin, et minu eesmärk on see, et kõik pööraksid pead samas suunas ja hoiaksid seda vaadet. Me tahame sama asja – teeme selle koos teoks.“

Emilia Abeli teekond rahvusvahelise rallispordi tippu on Eesti spordiloos märgilise tähendusega. Tema juhtimisel on WRC liikumas uude ajastusse – sellesse, kus tippsport muutub kättesaadavamaks, paindlikumaks ja kogukonnakesksemaks kui kunagi varem.

Märksõnad: Emilia AbelFIAWRC
Share114Tweet71Send

Soovitame sulle ka neid

Cyril Abiteboul. Foto: Vincent Thuillier/Hyundai Motorsport GmbH
WRC

Kas Hyundai meeskond sai oma tahtmise, mis tagab nende jätkamise WRC-sarjas?

15.06.2025 21:37
Sebastien Ogier ja Elfyn Evans Autor/allikas: Toyota Gazoo Racing
WRC

Elfyn Evans ei lase end Ogier’i tiitliplaanidest häirida – “Tiitli nimel pead alistama kõik vastased”

15.06.2025 12:45
Jari-Matti Latvala. Foto: Toyota Gazoo Racing WRT
WRC

Latvala tõmbas kriitikute väidetele pidurit: 1990ndatel ei olnud päevad pikemad

15.06.2025 12:25
François-Xavier Demaison ja Adrine Fourmaux, Foto: Dufour Fabien / Hyundai Motorsport GmbH
WRC

Hyundai bossi sõnul meenutab Fourmaux noort Ogier’d – andekas, aga liiga püsimatu

14.06.2025 11:46
Ott Tänak ja Malcolm Wilson Autor/allikas: M-Sport Ford
WRC

Palju õnne! Malcolm Wilson valiti FIA uueks asepresidendiks

13.06.2025 11:14
Ott Tanak ja Martin Jarveoja, Kreeka MM-rallil, Foto: Dufour Fabien/ Hyundai Motorsport GmbH
WRC

VIDEO: Vaata kuidas Ott Tänak Kreeka MM-ralliks valmistus

13.06.2025 10:30

Kommentaarid Tühista vastus

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Ralli.ee portaali majutab    Veebimajutus ja domeeni registreerimine Zones

WRC Uudised

Cyril Abiteboul. Foto: Vincent Thuillier/Hyundai Motorsport GmbH

Kas Hyundai meeskond sai oma tahtmise, mis tagab nende jätkamise WRC-sarjas?

lisas Admin
15.06.2025 21:37
0

Sebastien Ogier ja Elfyn Evans Autor/allikas: Toyota Gazoo Racing

Elfyn Evans ei lase end Ogier’i tiitliplaanidest häirida – “Tiitli nimel pead alistama kõik vastased”

lisas Admin
15.06.2025 12:45
0

Jari-Matti Latvala. Foto: Toyota Gazoo Racing WRT

Latvala tõmbas kriitikute väidetele pidurit: 1990ndatel ei olnud päevad pikemad

lisas Admin
15.06.2025 12:25
0

François-Xavier Demaison ja Adrine Fourmaux, Foto: Dufour Fabien / Hyundai Motorsport GmbH

Hyundai bossi sõnul meenutab Fourmaux noort Ogier’d – andekas, aga liiga püsimatu

lisas Admin
14.06.2025 11:46
0

Ott Tänak ja Malcolm Wilson Autor/allikas: M-Sport Ford

Palju õnne! Malcolm Wilson valiti FIA uueks asepresidendiks

lisas Admin
13.06.2025 11:14
0

Pilt ajalukku: Autoralli MM-sarja etapp Rootsis aastal 1999
Ajaloonurk

Pilt ajalukku: Autoralli MM-sarja etapp Rootsis aastal 1999

23.11.2022 11:56

Tänane Top

Cyril Abiteboul. Foto: Vincent Thuillier/Hyundai Motorsport GmbH

Kas Hyundai meeskond sai oma tahtmise, mis tagab nende jätkamise WRC-sarjas?

15.06.2025 21:37
Jari-Matti Latvala. Foto: Toyota Gazoo Racing WRT

Latvala tõmbas kriitikute väidetele pidurit: 1990ndatel ei olnud päevad pikemad

15.06.2025 12:25
Sebastien Ogier ja Elfyn Evans Autor/allikas: Toyota Gazoo Racing

Elfyn Evans ei lase end Ogier’i tiitliplaanidest häirida – “Tiitli nimel pead alistama kõik vastased”

15.06.2025 12:45
Hilisem BMW RX3000 klassi võitja Lainar Lepaste ärev hetk eelsõidus. Fotod: Pille Russi

Misso rallikross tõi kolm uut võitjat

15.06.2025 21:00
Ott Tänak ja Malcolm Wilson Autor/allikas: M-Sport Ford

Palju õnne! Malcolm Wilson valiti FIA uueks asepresidendiks

13.06.2025 11:14
Ott Tanaku auto peale õnnetust, Foto: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

VIDEOD: 10 aastat Tänaku dramaatilisest Mehhiko ralliõnnetusest – „Titänak“

6.03.2025 18:34

Ralli.ee portaali majutab
Veebimajutus ja domeeni registreerimine Zones

© 2019 ralli.ee

Tere Tulemast Tagasi!

Logi Sisse

Unustasid Parooli? Registreeru

Registreeru kasutajaks

Fill the forms below to register

Kõik väljad on nõutud. Logi Sisse

Taasta parool

Parooli lähtestamiseks sisestage oma kasutajanimi või e-posti aadress.

Logi Sisse
No Result
View All Result
  • WRC
  • ERC
  • Foorum
  • Ralli
    • Eesti Autoralli
    • Autoralli Mujal Maailmas
    • Rallisprint
    • Rahvasport
    • Noortesport
    • Ajaloonurk
      • Kurvilise tee legendid
    • Dakar
  • Rallikross
    • Autokross
    • World RX
    • Jäärada
    • Superkross
    • Rallikrossi Videod
  • Vormel
  • Muud Alad
    • Drift
    • Ringrada
    • 4×4
    • eSport
    • Maratonralli
    • Muu
  • Saada Uudis või Vihje
  • Logi Sisse
  • Registreeru
  • Cart

© 2019 ralli.ee