Eile tuli uudis, et peale seitsme aastast pausi on Soome MM-ralli kavas tagasi legendaarne 33. kilomeetri pikkune Ouninpohja kiiruskatse.
Viimati sõideti Ouninpohjat sellisel kujul, kuid vastupidises suunas, 2016. aastal. Põhjus miks seda kiiruskatset viimased seitse aastat sõidetud ei ole on autode kiirus. Need muutusid lihtsalt liiga kiireks.
“Autod olid põhimõtteliselt liiga kiired,” rääkis võistluse direktor Kai Tarkiainen DirtFishile. “FIA ütles, et võib-olla võiksime otsida alternatiivseid [katseid]. See on üsna kiire, ma arvan, et viimane keskmine oli umbes 136 km / h (85 miili tunnis) või midagi sellist, aga see keskmine kiirus ei ütle midagi, sest see on lihtsalt number.”
Autod ei ole ju muutunud aeglasemaks, mis siis muutunud on?
“Kasutame šikaane Ouninpohjas vist kolmes kohas,” lisas Tarkiainen.“Ja me tutvustame ka esimest WRC virtuaalset šikaani. See saab olema huvitav. Kiirusepiirangu saame ise määrata. Ma kujutan ette, et see saab olema 60 km/h või võib-olla ka 70 km/h. See ei pea olema väga madal.”
“Tuleb 200-meetrine lõik ja selle peate läbima ette antud kiirusel, peale mida võid kohe kiirendada. See muudab selle palju arusaadavamaks.”
“Meie eesmärk on hoida meeskonda pidevas liikumises, ent on oluline neid aeg-ajalt äratada, sest ees võib oodata keerulisi lõike. Me tahame neid ette hoiatada, et nad ei läheneks ohtlikele kohtadele liiga suure kiirusega, mis võib olla kuni 200 km/h. Võimalus virtuaalset takistust, näiteks šikaani, paigutada täpselt sinna, kus seda vajame, annab meile vajaliku paindlikkuse.”
Esimene võimalus virtuaalse šikaaniga tutvust teha avaneb testikatsel, kus Tarkiainen tahab anda meeskondadele võimaluse selle lahendusega enne võistlust tutvuda.
“Lõppkokkuvõttes,” ütles ta, “on see kiirusüritus ja meie eesmärk on luua keskkond, kus meeskonnad saaksid võimalikult turvaliselt võistelda.”
Avalda arvamust post