FIA autoralli maailmameistrivõistluste (WRC) tulevik sai uued suunised, kui täna kiitis Maailma Mootorispordinõukogu (WMSC) heaks WRC27 tehnilised määrused.
Pärast põhjalikku konsulteerimist ja koostööd WRC osapoolte vahel hakkavad uued reeglid kehtima 2027. aasta hooajast.
Paindlik ja kulusäästlik lähenemine
Uued määrused kehtivad kümme aastat, pakkudes tootjatele ja tiimidele stabiilset platvormi spordialasse investeerimiseks ja selle arendamiseks. Määruste keskmes on paindlikkus ja kulude vähendamine, et muuta kõrgeimal tasemel osalemine kättesaadavamaks.
Rally1 turvapuuri kontseptsioon on viidud universaalsele kujule, vähendades keerukust ja kulusid. See võimaldab turvapuurile paigaldada erinevate seeriatootmises olevate autode kered, olgu need luukpärad, sedaanid, maasturid või isegi spetsiaalsed rallikontseptsioonid.
Kulude märkimisväärne vähenemine
WRC27 määrustes on ette nähtud autode maksimaalne maksumus 345 000 eurot, mis on üle 50% vähem kui seni. Kulude kokkuhoid saavutatakse komponentide standardiseerimise ja nende vastupidavuse suurendamise kaudu. Lisaks piiratakse meeskondade personali ja transpordikulusid ning soodustatakse kohalike ressursside kasutamist.
Jätkusuutlikud jõuallikad
WRC jätkab kestlikkuse edendamist. 2027. aasta määrustes jääb esialgseks sihiks kasutada kestlikult toodetud kütusega sisepõlemismootoreid, kuid reeglid avavad tee ka hübriid- ja täiselektriliste lahenduste juurutamiseks tulevikus. See mitmekesisus peegeldab autotööstuse arenguid ja vajadusi erinevatel turgudel.
Seos teiste rallisarjadega
Määrustes nähakse ette võimalikku koostööd WRC ja FIA rallikrossi maailmameistrivõistluste vahel, kus tootjad ja meeskonnad võiksid kasutada erinevaid jõuallikaid vastavalt sarja vajadustele. Lisaks suurendab FIA Affordable Cross Car algatus juurdepääsu rohujuure tasandi võistlustele, mis toetab kogu rallispordi kasvu.
Cyril Abiteboul, Hyundai Motorsporti president ja tiimijuht: „Tootjatele on alati positiivne, kui meistrivõistluste jaoks on olemas pikaajaline tegevuskava, mida saame ühiselt hinnata ja täiustada. Me tervitame olulisi jõupingutusi kulude vähendamiseks, kuna spordiala vajab stabiliseerimist ja tootjapõhise osaluse arendamist. Samuti ootame põnevusega võimalust tõsta ala väärtust, tuues publiku ette muljetavaldavaid autosid ja kaasahaaravaid ralliformaate, et suurendada fännibaasi.”
Malcolm Wilson, M-Sport Ford WRT tegevjuht: „Ma arvan, et täna heaks kiidetud määrused on WRC jaoks õige suund. Me vajame uusi osalejaid, rohkem meeskondi ja sõitjaid, kes konkureerivad kõrgeimal tasemel ja need 2027. aasta määrused soodustavad seda. Need võimaldavad meil anda rohkematele noortele sõitjatele võimaluse, mis on spordiala pikaajalise edu jaoks hädavajalik. Samuti on väga oluline, et muudame WRC taskukohasemaks, võimaldades erameeskondadel konkureerida koos tootjatega.”
Jari-Matti Latvala, Toyota GAZOO Racing WRT tiimijuht: „Oleme teinud FIA-ga kõvasti tööd, et anda oma panus 2027. aasta määruste kujundamisse. Me usume, et määruste peamised põhimõtted on hästi läbi mõeldud ja liiguvad õiges suunas. Samas on veel olulist tööd teha, et viimistleda ja täiustada mõningaid detaile, kuid selles etapis on see täiesti normaalne.”