Rahvusvaheline Autoliit (FIA) avalikustas esimesed ametlikud visuaalsed näidised uue põlvkonna ralliautodest, mis asuvad MM-sarjas võistlema alates 2027. aastast. Ühtlasi andis alaliit teada, et loobutakse vahepeal kasutatud WRC27 nimest ning tippklass jätkab ka edaspidi tuntud Rally1 tähisega.
Ehkki uue ajastu tehnilised suunised kiideti põhimõtteliselt heaks juba aasta tagasi, tehti 10. detsembril toimunud mootorspordi nõukogu istungil neisse viimased täpsustused, mis on nüüdseks ametlikult kinnitatud. Koos reeglite lukku löömisega esitleti visuaalset kontseptsiooni, mis näitab, kuidas uued nõuded autode välimust ja ehitust mõjutavad.
Võrreldes praeguste masinatega on uute autode puhul kõige silmatorkavamaks muudatuseks oluliselt lihtsam aerodünaamika. See tähendab vähem keerulisi tiibu ja õhusuunajaid, mis on viimastel aastatel autode arenduskulud väga kõrgeks ajanud.
Tehniliselt liigutakse lahenduste poole, mis on osaliselt tuttavad praegusest Rally2 klassist. Toruraamil põhinev šassii hakkab kasutama 1,6-liitrist turbomootorit ning senised MacPhersoni vedrustuse püstakud asendatakse topeltõõtshoobadega süsteemiga.
FIA strateegia näeb ette, et uue põlvkonna Rally1 autod hakkavad MM-sarja kõrgeimas kategoorias võistlema kõrvuti praeguste Rally2 masinatega. Alaliidu sõnul on eesmärk tuua tipptasemele kokku suurem hulk erinevaid autosid ja tootjaid, muutes sarja mitmekesisemaks.

Wilson: Uued reeglid pakuvad tootjatele vabadust
FIA spordi asepresident Malcolm Wilson rõhutas, et uute reeglite väljatöötamisel on peamiseks märksõnaks olnud paindlikkus.
“Uued Rally1 kontseptsioonid, mida me nüüd näitasime, on loodud just seda paindlikkust silmas pidades. Need ilmestavad, kuidas tehnilisi nõudeid saab praktikas rakendada ja millist valikut erinevaid lahendusi on võimalik selle raamistiku piires arendada, ilma et me teeksime järeleandmisi MM-sarja tipptasemes,” selgitas Wilson.
Uute reeglitega loodetakse muuta tippklassi autod taskukohasemaks nii praegustele osalejatele kui ka potentsiaalsetele uutele liitujatele, säilitades samal ajal sarjale omase kiiruse ja vaatemängulisuse.




















