Hyundai WRC programmi juht Christian Loriaux avaldas muret praeguste testimisreeglite efektiivsuse üle, leides, et need põhjustavad meeskondadele liigseid kulutusi, sundides neid osalema rahvuslikel rallidel.
Loriaux sõnul tuleks Rahvusvahelise Autoliidu (FIA) reeglid üle vaadata, et vähendada tarbetuid kulutusi. Praegune reeglistik võimaldab igal Rally1 meeskonnal testida väljaspool oma püsivat testiala 21 päeva aastas. Kuna püsivad testialad ei pea asuma meeskonna tehase lähedal, on näiteks Hyundai valinud oma püsiva testimisala Soome, peamise konkurendi Toyota baasi lähedusse.
„See praegune süsteem ei tööta,“ sõnas Loriaux Dirtfishile. “Minu jaoks on alalise baasiga testimise reegel ebaloogiline, sest see sunnib meeskondi tegema oma asfaldi- ja kruusateid, mis tegelikult suurendab kulutusi.”
Kuna püsivad testitmisalad pakuvad vaid väheste rallide eel kasulikku ettevalmistust, on meeskonnad hakanud osalema kohalikel võistlustel, et koguda suuremat katsekilomeetrite hulka WRC etappide eel.
“Kui kõik reisivad nädalaks mõnele rahvuslikule rallile, et läbida seal ainult 100 kilomeetrit, raisatakse sellega tohutult ressurssi,” avaldas Loriaux.
Küsimusele kas eeldatav hübriidi eemaldamine uuel aastal paneb meeskondi veel rohkem testima vastas ta: „Ma ei arva, et ilma hübriidita vajame rohkem testimist,” ütles Loriaux. “Tegelikult muutub auto vähem keerukaks ja reguleerimine lihtsamaks, nii et ma ei ütleks, et me vajaks rohkem päevi, kui hübriid eemaldatakse.”