Hyundai WRC programmijuht Christian Loriaux on tõsiselt mures 2027. aastaks kavandatud uute tehniliste reeglite rakendamise ajakava üle. Tema sõnul on seatud eesmärgid ebarealistlikud ning tõenäoliselt ei õnnestu neid ellu viia enne 2028. aastat.
Loriaux leiab, et liiga optimistlikud tähtajad võivad sundida meeskondi kiirustama, mis kahjustab nii autode arendust kui ka spordiala pikaajalist stabiilsust.
2027 aastaks kavandatud reeglid hõlmavad mitmeid olulisi muudatusi, sealhulgas Rally2-spetsiifikale vastavate mootorite, käigukastide ja pidurite kasutuselevõttu ning üleminekut MacPhersoni vedrustuselt kahekordse õõtshoova süsteemile. Kuigi reeglite üldkontseptsioon on valmis, pole lõplikku tehniliste eeskirjade dokumenti veel koostatud ega heaks kiidetud. See aga tähendab, et tiimid ei saa tegelikult veel alustada uute autode ehitamist.
Loriaux tõi välja, et varasemate reeglimuudatuste puhul alustati ettevalmistusi märksa varem. Näiteks töötas M-Sport 2022. aastal debüteerinud Ford Puma Rally1 kallal juba alates 2020. aasta jaanuarist. „2027. aastaks valmis olla on lihtsalt juba liiga hilja,“ ütles Loriaux portaalile DirtFish. „Praegune sihtmärk on ebarealistlik ja kui jätta probleemide lahendamine 2026. aasta lõpule, toob see kaasa vaid kiirustamise.“
Üks peamisi probleeme on seotud mootoritega. Uute reeglite kohaselt tuginevad 2027. aasta autod tavasõidukite mootoritele, mis peavad vastama Euro 7 heitgaasinormidele. Need nõuded jõustuvad 2027. aasta novembris, kuid Loriaux hoiatab, et Rally2-reeglite praeguste mootorite kasutamine ei ole pikaajaliselt jätkusuutlik. „Me vajame mootoreid, mis töötaksid 2028. aastast kuni vähemalt 2032. aastani. Praeguste plaanidega see pole võimalik,“ märkis ta.
Kuigi Loriaux´i arvates liiguvad uued reeglid õiges suunas, on tema sõnul autode kavandatud maksumus – 345 000 eurot – ebareaalne. Ta rõhutab, et enne reeglite lõplikku kinnitamist tuleb üle vaadata nii mootorite jätkusuutlikkus, kulupiirangud kui ka ajakava.
„Kui eesmärgid on ebarealistlikud, pole mõtet raisata aega nende saavutamiseks,“ lisas ta. „Tuleb luua plaan, mis töötab pikaajaliselt ja on realistlik nii tiimidele kui ka tootjatele.“
Hyundai ja teised WRC meeskonnad ootavad nüüd lõplikku selgust, millal ja kuidas uued reeglid jõustuvad, et alustada järgmise põlvkonna ralliautode arendust.