Tänavu Hyundai rallitiimi juhi rolli astunud hispaanlane Pablo Marcos, kinnitab, et kõik meeskonna sõitjad on võrdses seisus ning ka Dani Sordo kuulub endiselt Hyundai aktiivsesse koosseisu.
Marcose sõnul ei ole tal lemmikut sõitjate seas ning tema peamine eesmärk on hoida meeskonnas harmooniat ja ühise eesmärgi poole liikumist.
Marcos võttis Hyundai rallitiimi igapäevase juhtimise üle 2025. aasta alguses, kui tiimi üldjuht Cyril Abiteboul suunas osa oma tähelepanust Genesis-brändi osalemisele Le Mansi 24 tunni sõidul.
Tema sõnul on tegu suure vastutusega, kuid ta tunnetab pigem professionaalset privileegi kui survet. “Ma ei tunne erilist pinget – kui tekib keeruline olukord, otsin tuge parimatelt inimestelt enda ümber. Tegu on tööga, kuhu olen jõudnud pika arengu ja õppimise tulemusena,” sõnas Marcos.
Meeskonnas on kolm väga tugevat sõitjat – kaks maailmameistrit ja üks tõusev täht, kes Marcose sõnul areneb kiiresti ning suudab juba praegu konkureerida Ott Tänaku ja Thierry Neuville’i tasemel.
“Meeskonnasisene koostöö on tänavu märgatavalt paranenud. Kõik sõitjad töötavad ühtse tiimina nii testidel kui võistlustel. Minu peamine ülesanne on hoida seda harmooniat ja toetada neid ühiste eesmärkide saavutamisel,” ütles ta.
Küsimusele, kas tal on eelistusi sõitjate seas, vastas Marcos kindlalt: “Ei, mul ei ole lemmikut. Kõik kolm on professionaalid, kellega mul on väga hea koostöö ja vastastikune usaldus.”
Dani Sordo osas kinnitas Marcos, et ka hispaanlane on jätkuvalt Hyundai pere liige. “Ta on hetkel aktiivne Portugali meistrivõistlustel, aidates sealset meeskonda ja panustades arendustöösse. Meil oleks väga hea meel, kui ta saaks osaleda mõnel MM-etapil. Ta pole kunagi tiimist lahkunud – tema kogemused ja oskused on meie jaoks hindamatud.”
Marcos kommenteeris ka Toyota tiimi otsust osaleda mitmel rallil viie autoga: “See ei tähenda, et nad meile survet avaldaksid – pigem näevad nad Hyundai’s tugevat konkurenti. Meie keskendume oma kolmele sõitjale ja oma strateegiale. Safari rallil suutsime juba vahet vähendada, ning hooaja jooksul on veel palju etappe, kus meie tugevused peaksid esile tulema – eriti Portugalis, Itaalias ja Kreekas.”
Mis puudutab Hyundai tulevikku autoralli MM-sarjas, ütles Marcos, et tiim töötab pidevalt edasi. “Töötame mitte ainult käesoleva hooaja nimel, vaid ka pikema perspektiiviga. Peagi on oodata uudiseid nii meeskonna kui ka kogu MM-sarja tuleviku kohta. Eesmärk on, et rallimaailm liiguks edasi tugevamana kui kunagi varem.”
Rääkides autoralli MM-sarja tulevikust, rõhutas Marcos, et kogu süsteem töötab selle nimel, et tagada sarja stabiilsus ja atraktiivsus. “Vaja on ühtset visiooni nii tehniliste reeglite kui ka promotsiooni osas. Heaks näiteks oli Kanaari saarte ralli – see oli korralduslikult muljetavaldav ja publikuhuvi oli tohutu,” rääkis hispaanlane enne Portugali rallit. “Just selliseid sündmusi vajame, et taastada huvi ja kirg autoralli vastu.”
“Oluline on säilitada kindlad kvaliteedistandardid. Kõik osapooled – tiimid, korraldajad ja tootjad – teevad tööd selle nimel, et MM-sarjal oleks tugev ja jätkusuutlik tulevik. Olen veendunud, et liigume õiges suunas,” lisas ta lõpetuseks.