Esapekka Lappi graafik tõotab uuel aastal tulla äärmiselt tihe, sest mees keerab rooli nii autoralli MM-sarjas kui ka kodustel meistrivõistlustel. Ometi tunnistas kogenud sõitja, et on sunnitud ajapuuduse tõttu ühest uuest kohustusest loobuma.
Lappi järgmise aasta põhitöö on paigas: Hyundai teatas detsembris, et soomlane taasliitub uuel hooajal nende meeskonnaga, tehes WRC-sarja tippklassis kaasa osalise koormusega. Lappi ei kavatse aga MM-sarja kõrvalt kodustel radadel võistlemisest loobuda – koos kaardilugeja Enni Mälköneniga asutakse kaitsma tänavu Škoda Fabia RS Rally2 autoga võidetud Soome meistritiitlit.
Kuid kulisside taga oli Lappil taskus ka kolmas kokkulepe. Nimelt avaldas rallimees oktoobris, et on sõlminud Tšehhi autotootja Škoda Motorspordiga ametliku testija- ja arenduslepingu. Ta käis sügisel isegi Prantsusmaal autot testimas, kuid nüüd on selge, et see koostöö jääb katki.
Pere ja lapsed seadsid piiri
Kuigi paberil on kõik korras, sai määravaks faktoriks aeg. Lappi tunnistas portaalile Rallit.fi, et vaatamata kehtivale kokkuleppele Škodaga on ta sunnitud tehase testitööst loobuma. Graafik on lihtsalt liiga tihe ning füüsiliselt ei vea see välja.
„Ajaliselt ei vea see lihtsalt välja, ma kindlasti ei jõua seda tööd teha,“ oli Lappi avameelne. Otsuse taga on selge soov hoida töö ja eraelu tasakaalus: „Pean prioriseerima lapsi ja peret. Kuskilt tuleb järele anda ja midagi tuleb nimekirjast maha tõmmata.“
Lappi sunnitud taandumine on kindlasti halb uudis ka Eesti rallifännidele, sest see puudutab otseselt Robert Virvese tegemisi. Teatavasti on Virves viimastel hooaegadel kihutanud just Škoda Fabia RS Rally2 masinaga ning kuulunud Škoda esindusmeeskonna Toksport WRT ridadesse.

Rally1 kogemusega tipp-piloodi panus auto arendusse ja seadistamisse oleks olnud kulla hinnaga. Lappi tagasiside aidanuks Škoda masinat kindlasti veelgi kiiremaks ja paremaks lihvida, millest oleks otsest kasu lõiganud ka sama tehnikat kasutav Virves.
Erinevad klassid võimaldasid topeltlepingut
Kuidas üldse sai võimalikuks, et üks sõitja on samal ajal Hyundai palgal ja omab lepingut Škodaga?
„Need lepingud ei välista teineteist, kõik püsib kokkulepete raamides. Rally1 ja Rally2 autod on tehniliselt sedavõrd erinevad,“ selgitas Lappi, miks juriidilisi takistusi polnud.
Kuigi ka Hyundail on olemas oma Rally2-klassi auto – mis on viimastel aastatel kiiruses Skodale, Toyotale ja Citroënile selgelt alla jäänud –, pole Lappi sõnul talle selle arendamist pakutud. Tiimi eesmärk on küll ehitada 2027. aastaks uus auto, kuid Lappi sellesse protsessi hetkel kaasatud ei ole. „Vähemalt jutuks pole see tulnud,“ lükkas ta võimalikud spekulatsioonid ümber.














