Kalle Rovanperä leping Toyotaga lõppeb sellel hooajal ja kulisside taga peetakse juba läbirääkimisi uue lepingu üle.
Esmaspäeval imbus meediasse info, et valitsev maailmameister Kalle Rovanperä peab läbirääkimisi Hyundaiga – Rovanperä peab järgmiseks hooajaks läbirääkimisi Hyundaiga!
Rovanperä on kogu oma senise WRC-karjääri sõitnud Toyotaga, kelle suurim konkurent on Hyundai. Rovanperä 2+2-aastane leping Toyotaga lõpeb aga sel hooajal, vahendab Ilta-Sanomat.
Rovanperä mänedžer Timo Jouhki ei kinnitanud Soome väljaandele, kas läbirääkimised Hyundaiga toimusid, kuid tunnistas, et läbirääkimised järgmise hooaja tööandja üle käivad.
Sellel hooajal lõppev lepinguperiood on Rovanperäle esimene autoralli MM-sarja põhiklassis ja seetõttu on ta karjääri jätkamise läbirääkimistes uues olukorras.
Kui eelmine leping sõlmiti 18-aastase “kollanokaga”, siis nüüd istub laua taga maailmameister.
“Kalle praegune leping on teatud mõttes juunioride leping, mis tehti karjääri alustaja lepinguna. Kuigi see sõlmiti 2+2 aastaks ja sellel olid selged punktid, et kui õnnestub, siis preemiad kasvavad, kuid maailmameistrina mängid sa aga hoopis teises liigas. Või ütleme nii, et pigem esimeses klassis,” avalikustas Jouhki.
“Selge on see, et nüüd, mil uus leping vajab sõlmimist, tegutseme rahaliselt hoopis teisel tasemel.”
Palga suurus ei ole aga ainus, mis tulevast otsust mõjutab. Jouhki sõnul pole erilist vahet selles, millist kompensatsiooni erinevad meeskonnad pakuvad.
“Rahaliselt liiguvad kõik ligikaudselt samal tasemel. Mul on selge pilt sellest, mida igaüks saab ja mida nad on igal ajahetkel saanud.”
Rallis ei teenita kogu sissetulekut pelgalt meeskonna makstavast palgast, vaid suure osa sellest moodustavad tulemuspreemiad ja isiklikud sponsorid.
Kõigil sõitjatel on ka oma erinõuded, millele erinevad meeskonnad erinevalt lähenevad. Oluline on välja selgitada, millised teenused on meeskonna nimel saadaval ja kuidas iga sõitja end teostada saab.
Jouhki ei avalda Rovanperä erinõudeid peale selle, et tema jaoks on oluline saada luba ka rallivälisteks hobideks.
“Näiteks Kallele on tähtis õigus tegeleda ka muude spordialadega. Nagu näiteks driftimine, kuna see on tema jaoks väga oluline spordiala. Toyotaga on see asi päris hästi välja kukkunud.”
Timo Jouhkilt küsiti lõpetuseks, et kas tulevase meeskonna valimine läheb keeruliseks?
“Ma ei hakka spekuleerima selle üle, kas valida on raske või mitte. Usun, et saame selle valiku kindlasti tehtud ilma kellegi abita.”
Discussion about this post