Rallisport astus sel aastal sammu vormel 1 jälgedes, kui M-Sporti tiim tutvustas oma uut dokumentaalsarja More than Machine. Vormel 1-sarja populaarsust suurendanud Drive to Survive on aastaid olnud edukas formaat, mis on aidanud spordialale tuua uusi fänne, eriti Ameerika Ühendriikides.
Sarnase eesmärgi seadis ka M-Sport Fordi tiimipealik Richard Millener, kui andis sel hooajal kaamerameeskondadele loa jäädvustada tiimi telgitaguseid.
Peamine erinevus seisneb aga selles, et kui Drive to Survive on saadaval vaid tasulises Netflixi platvormil, siis More than Machine on YouTube’is vaadatav täiesti tasuta.
Millener selgitas portaalile Rallit.fi, et otsus kasutada YouTube’i kui platvormi oli läbimõeldud ja eesmärgipärane.
„Kui rääkida Netflixist, siis on huvitav, kuidas inimesed eeldavad automaatselt, et selline tootmine peaks olema Netflixis,“ ütles Millener. „See tuleneb osaliselt sellest, et Netflixi peetakse ekslikult „tasuta“ teenuseks, kuigi tegelikult on see tasuline tellimisplatvorm.“
Ta lisas, et sarnane eksiarvamus on ka rallispordi nähtavusega televisioonis: „Paljud, kes ütlevad, et rallit ei näidata piisavalt, vaatavad ise vormel 1-sarja – ja 95 protsenti neist maksab selle eest. Seega on huvitav vaatenurk, et YouTube võiks olla väga hea ja tõhus platvorm sellisele sisule. See on tasuta ja jõuab potentsiaalselt laiema publikuni kui tasulised tellimisteenused.“
Millener kinnitas, et YouTube on olnud ideaalne valik More than Machine jaoks mitmel põhjusel.
„YouTube on andnud meile ka paindlikkust, kuna sarja tootjad ja sponsorid, nagu Safetyculture, on võimaldanud selle levitamist ka traditsiooniliste kanalite kaudu. See annab erinevatele riikidele võimaluse avaldada sarja nii tasulistel kui ka tasuta platvormidel,“ rõhutas ta.
Tulevikus ka Netflixis?
Kuigi YouTube oli sel hooajal õige valik, ei välistanud Millener võimalust, et rallidokumentaal võiks tulevikus jõuda ka Netflixi.
„Meie eesmärk oli kasvatada fännide hulka. Tulevikus võiksime kindlasti kaaluda sarja viimist Netflixi. Drive to Survive on tõenäoliselt kõige edukam ja tuntum selline näide,“ märkis ta.
Ta tõi siiski välja, et sarnased dokumentaalid, nagu golfisarja Full Swing või tennisesarja näited, pole suutnud teda sama palju köita. „Minu arvates peaksime keskenduma ehedatele lugudele, mitte looma draamat kunstlikult või üle mõtlema, kas sari peaks olema Netflixis või mitte,“ sõnas Millener.
„Meil on juba piisavalt häid lugusid, kuid kõige olulisem on leida õige viis neid reklaamida ja turundada,“ lisas ta lõpetuseks.