Hyundai tulevik autoralli MM-sarjas on endiselt ebaselge, kuid samal ajal valmistub autotootja debüüdiks kestvussõidu MM-sarjas (WEC), kus stardib järgmisel aastal Genesis kaubamärgi all kahe hüperautoga.
Hyundai võistlusprogrammi juht Cyril Abiteboul, kes oli võtmeisik WEC-projekti sünni taga, usub, et WRC võiks WEC-ilt nii mõndagi õppida, et sarja atraktiivsust tootjatele suurendada.
Abitebouli hinnangul on oluline, et WRC säilitaks oma keskse fookuse – olla jätkuvalt sõitjate meistrivõistlus. Kuid tema sõnul vajaks sari ka suuremat seost sõitjate ja publiku vahel, samuti mitmekesisemat autode valikut, mis võimaldaks äärmuslikes tingimustes esile tuua erinevaid tehnoloogiaid.
„Autode mitmekesisus on olnud WRC kuldajastu üks alustalasid ning just seda ma igatsen,” rääkis Abiteboul Dirtfishile.
See mitmekesisus on ka WEC-i tugev külg, kus kõrgeimal tasemel võistlevad kahte tüüpi platvormid: hüperautod (LMH) ja Daytona hübriidid (LMDh). Viimane võimaldab tootjatel osaleda nii Euroopa kui ka Ameerika sarjades, ja just selle regulatsiooni järgi ehitatakse ka Genesis-hüperauto.
WEC-is on lubatud kasutada eri tüüpi mootoreid – näiteks Peugeot’l on 2,6-liitrine V6 turbomootor, BMW-l 4-liitrine V8 biturbo ning Aston Martinil 6,5-liitrine vabalthingav V12. See tehniline vabadus on Abitebouli sõnul WEC-i edu üks võtmeid.
„Kui autotootjad liiguvad eri suundades, siis selleks, et neid sarja meelitada, peabki pakkuma võimalusi erinevate tehniliste lahenduste kasutamiseks. Näiteks võiks ka rallis kasutada pöördemomendi mõõtureid, nagu seda tehakse WEC-is – see võiks olla tehniliselt põnev ja atraktiivne ka fännidele,“ lisas ta.
Viimase kümnendi jooksul on autotööstuses olnud vähem tehnilist ühtlust kui oodati – elektrifitseerimise plaanid on mõnel pool aeglustunud ja tootjad otsivad jätkuvalt alternatiivseid jõuallikaid. Abiteboul usub, et tehniliste regulatsioonide laiendamine aitaks tuua rallisse uusi tootjaid ja elavdada ka fännide huvi.
„Kui ma lähen Le Mansi, siis naudin seda, kuidas inimesed tunnevad autosid ära nende heli, tulede või mõne muu iseloomuliku detaili järgi – ka öösel. Mulle meeldib see. Midagi sellist võiksime väga lihtsalt ka rallis rakendada,“ sõnas ta.