M-Spordi meeskonna omanik, Malcolm Wilson kutsus üles FIA-t kaaluma mittehübriidsete Rally1 autode kasutamist riiklikel ja piirkondlikel rallidel, et säilitada M-Spordi kohalolek autoralli MM-sarjas, kirjutab Dirtfish.
Alates eelmise hooaja algusest anti Wilsonile luba müüa uue põlvkonna Rally1 Ford Pumasid ka erasõitjatele, sest meeskonna soov jätkata ralli kõrgeimal tasemel tugines osaliselt sellele äritegevusele. Alates eelmisest aastast on M-Sport aga suutnud maha müüa ainult ühe auto.
“Sellest ei piisa,” ütles Wilson.“Selle toimimiseks peame igal aastal müüma umbes 10 autot. Praegu ei saa järgmisel hooajal midagi iseenesestmõistetavaks pidada.”
Wilson kohtus koos teiste WRC tootjatega selle kuu alguses Akropolise rallil FIA presidendi Mohammed Ben Sulayemiga. Ta tutvustas probleeme Ben Sulayemile ja loodab kohtumise järgselt kiiret tegutsemist.
“Mohammed võitis meie autoga seitse Lähis-Ida meistritiitlit,” ütles Wilson.“Selgitasin talle, et ta kasutas sisuliselt Rally1 autot. Ta võitis need meistritiitlid premium-klassi autoga – autoga, millega sõitsime toona ka WRC tipus.”
„Miks me ei võiks seda ka nüüd teha?”
„Olgu, me peame nende autode maksumust kärpima, aga ma tõesti ei usu, et nende Rally1 autode probleem on ainult kuludes.”
“Hübriidi puhul vajavad kohalikud võistlused konkreetseid reegleid ja määrusi, mis on keeruline ja mõne ralli jaoks mõnikord liiga keeruline. Kui juhid ei tea, kus nad saavad autodega võistelda, pole neil mingit motivatsiooni neid ka osta.”
Wilson võitis teiste sidusrühmade poolehoiu oma ettepanekuga mittehübriidse lahenduse kohta.
“Me võiksime vabalt sõita mittehübriidse Rally1 autoga,” ütles ta.“Me võtame hübriidi välja, asendame selle mõne ballastiga ja teil on tavaline auto, mis saab normaalsete reeglite järgi sõita.”
“Ma arvan, et see julgustaks sõitjaid ja rallisid neid autosid kasutama.”
Ben Sulayem on andnud FIA rallidirektorile Andrew Wheatleyle ülesandeks uurida Rally1 autode kasutamise võimalust väljaspool WRC-d ja ütles DirtFishile, et ta vaatab kulude ka poolt.
“Me töötame selle kallal,” ütles Ben Sulayem väljaandele Dirtfish. “Seal pole ainult ühte lahendust. Kulude vähendamine on väga oluline, kuid ka nende autode lubamine teistele meistrivõistlustele on asi, mida peame kaaluma ja otsustama.”
Wilson lõpetas: “Midagi peab muutuma. Soovidega on nagu ikka, aga lahendus on lihtne: kui müüme autosid, jääme siia.”
Avalda arvamust post