Toyota on seni 2025. aasta hooajal domineerinud, kuid Hyundai muljetavaldav kiirus Portugali kruusarallil on tekitanud põnevust. Kaheksakordne maailmameister Sébastien Ogier usub, et ees ootab väga huvitav jätk.
Tänavune hooaeg pole seni pakkunud erilisi üllatusi – Toyota on võitnud kõik viis etappi ning üldarvestuse liider on olnud sisuliselt kogu aeg sama mees (Monte Carlos oli Ogier Evansist ees, kuid täishooaja sõitjatest on Evans juhtinud).
Kuid kaks nädalat tagasi peetud Portugali ralli andis Ogier’le põhjust arvata, et konkurents tiitli nimel võib hakata elavnema. Kuigi ta ise koos Toyotaga võitis, näitas Ott Tänak Hyundaiga väga tugevat tempot.
„Ott oli sel nädalavahetusel [Portugalis] kiireim,“ rääkis Ogier DirtFishile. „Aga kiirus on vaid üks osa võiduks vajalikust. Kahjuks tema auto ei pidanud lõpuni vastu – meie õnneks.“
„Aga tõepoolest, nende tempo oli muljetavaldav. See tähendab, et meil on veel tööd teha. Kruusarallidel on seis võrreldes asfaldiga muutunud – fännid võivad oodata põnevat hooaega.“
Hetkel juhib Toyota tootjate arvestust Hyundai ees 55 punktiga ning kolm nende sõitjat (Evans, Kalle Rovanperä ja Ogier) on ka sõitjate edetabeli esikolmikus. Kuid järgmiseks etapiks – Sardiinia ralliks – on Hyundai’l teatavad eelised, sest saarel on varem just neil kõige paremini läinud.
„Paberil pole me Sardiinias kindlasti soosikud,“ lisas Ogier. „Tee puhastamine on üks hooaja keerulisemaid aspekte. Mina alustan kolmandana, mis on enam-vähem, aga mu meeskonnakaaslaste jaoks on esimene ja teine koht rajal väga halb. Eks näis, kuidas läheb.“
„Võitleme lõpuni ja püüame võimalikult lähedale jääda. Ei või kunagi teada – Portugalis polnud mul alguses võiduvõimalust, aga lõpuks olin poodiumi kõrgeimal astmel. Ehk kunagi ei tohi alla anda.“
Määravaks võib saada töökindlus. Hyundai uusversioon i20 N Rally1 autost oli kiirem, kuid mitte nii vastupidav kui Toyota GR Yaris Rally1. Sama kinnitas ka Toyota tiimi asejuht Juha Kankkunen.
„Meil vedas, et Oti autol probleem tekkis,“ tunnistas ta. „Tema tempo oli väga hea. Aga see näitab, et peame veel testima ja autot koos rehvidega paremini tasakaalu viima. Sardiinia ja Kreeka saavad olema rasked katsumused.“
Kokkuvõte on lihtne: „Meie töökindlus on hea, aga vajame veidi rohkem kiirust. Hyundai tundub neis tingimustes olevat väga tugev.“
Toyota peab Hyundaid Sardiinias soosikuks, kuid Hyundai tiimis ollakse ettevaatlikumad. Tänak tõdes, et šassiimuudatused on nende kiirust tõstnud, eriti kruusal, kuid nõrgad kohad annavad endiselt tunda.
„Me ei saa samamoodi jätkata, et igal rallil on probleemid,“ ütles Tänak peale Portugali. „Tähtis on nõrkused kõrvaldada ja kogu pakett tööle saada.“
Toyota kardab Hyundai kiirust; Hyundai teab, et Toyota’l on parem töökindlus. Kes peale jääb? „Rallis on alati keeruline midagi ennustada,“ nentis Tänak. „Peame lihtsalt minema ja vaatama, kus me oleme.“
Hooaja jooksul on ees veel kuus kruusarallit – sealhulgas Eesti ja Soome –, kus Hyundai uuendused võivad väga esile tulla. Seega tundub Ogier’ ennustus põnevast hooajast igati põhjendatud.