Möödunud reedel oli kuumaks teemaks Jaapani rallil uduseks minevad autode esiklaasid. Probleem puudutas toruraamiga Rally1 autosid tõsisemalt kui tootmispõhistel mudelitel baseeruvaid Rally2 masinaid.
Ogier oli üks paljudest Rally1 klassi sõitjatest, kes pidi reedehommikustel katsetel piiluma läbi uduse esiklaasi. Kõige hullemini tabas see aga M-Spordi Ford Pumaga võistelnud Ott Tänakut, kes pidi pisikesest alaservast piiluma, et natukenegi teed näha.
Kaheksakordne autoralli maailmameister Ogier usub, et probleemile lahenduse leidmine peaks olema oluline osa WRC tulevikust.
Küsimusele, kas kliimaseadme lisamine aitaks probleemi lahendada, vastas Ogier: “Ma arvan, et see oleks väga keeruline, sest need autod ei ole vettpidavad ja neid on peaaegu võimatu selle toruraami ja süsinikpaneelide tõttu veekindlaks muuta.”
“Võib-olla on see osa kogu ümbermõtlemisest, mida peaksime selle spordialaga tegema. Nendel autodel on see probleem ja need on äärmiselt kallid, võib-olla on võimalus minna tagasi millegi lihtsama juurde ja võib-olla sedalaadi probleemi vältida?”
Hyundai tiimipealik Cyril Abiteboul ütles, et tema meeskond plaanib lahenduse leida, mööndes, et see on “piinlik” ega ole Rally1 autode jaoks hea PR (reklaam).
“On hämmastav, et me ei suuda sellist probleemi lahendada, kui vaadata autode hinda,” ütles Abiteboul Motorsport.com-ile.
“Me teame, et see ei ole tavaline armatuurlaud, sest me oleme harjunud asju optimeerima, kuid me teame, et need asjad juhtuvad, nii et võib-olla peaksime investeerima natuke rohkem sellesse tehnoloogiasse ja natuke vähem aerosse.”
“See on natuke piinlik ja see pole Rally1 autode jaoks hea reklaam. Lisaks on see midagi, mida me saaksime paremini teha. Püüame seda parandada, kuna vajame paremat kuvandit.”
FIA rallidirektorAndrew Wheatleyusub, et disaini ümbermõtlemine on liiga suur töö, kuid on kindel, et meeskonnad suudavad selle probleemi tulevikus lahendada.
“Auto [kasutab] tavalist tuuleklaasi ja esiukse ava,” ütles Wheate Motorsport.com-ile. Võrdluseks toob Wheately talvise Rootsi ralli, kus oli samuti väljas külm aga autos soe, kuid seal seda probleemi ei tekkinud, sest meeskonnad valmistusid sellisteks ilmadeks, aga Jaapnais mitte. “Ma arvan, et te ei läheks Rootsi sama autoga nagu Jaapanisse.”
“Kui lähete Rootsi, teate, et seal on külm, niiske ja tuuleklaas on külm ja auto läheb seest kuumaks. Rootsis tehakse täiendavaid kontrolle ja tasakaalustusi, et veenduda, et tuuleklaasid ei läheks uduseks.”
“Ma arvan, et disaini ümbermõtlemine on väljakutse, kuid ma usun, et autode optimeerimise jäigus on see võimalik ära teha.”
“Me räägime prototüüpautost, mis erineb dramaatiliselt seeriasõidukist. Süsinikuksele saab ikka tihendeid panna, kuid kuna need on rasked, pole ma kindel, et kõik tahavad seda raskust autole lisada.”
“Ma arvan, et meeskonnad on targad ja nad teavad, mida teha, et seda parandada. Ma ei usu, et seda enam nii väga palju tulevikus juhtub.”
Vaata milliste tingimustega pidid rallisõitjad Jaapani rallil hakkama saama.
Avalda arvamust post