Kõik kindlasti mäletavad veel Portugali MM-etappi, kus Oliver Solberg sai “sõõrikute” tegemise eest kaheminutilise karistuse kohtunike poolt.
Nüüd aga sai ta Keenia MM-rallil taas kaheminutilise karistuse, kuna kasutas arusaamatuse tõttu kogu võistluse jooksul liiga palju rehve.
Solberg ja kaassõitja Elliott Edmondson olid Keenias ainult kogemusi hankimas ja ei sõitnud seal WRC2 klassi punktidele. Siiski olid nad oma Škoda Fabia Rally2 evo-ga klassi kindlad liidrid enne reedest katkestamist rehvipurunemise tõttu.
Laupäeval võistlusele naasnud Solberg võitles vapralt tagasi üldarvestuses 10. kohale.
Peale võistlust aga karistati rootslast 27 Pirelli rehvi kasutamise eest, sest eeskirjad lubavad kasutada ainult 26 rehvi.
Segadus sai alguse sellest, kui Solberg otsustas kõva seguga rehve mitte kasutada ja tagastas need reedel rehvitarnija Pirellile.
Üks Solbergi kõva rehve oli aga rutiinse rehvikontrolli käigus ära skaneeritud ülevaataja poolt.
Solberg selgitas, et ta “oletas, et ülevaatajate poolt skaneeritud lisarehv oli osa rehvidest, mille nad olid tarnijale tagastanud, ja seda ei arvestata rallil lubatud rehvide maksimaalsesse üldkogusse”.
Kuna aga kõva rehv oli nädalavahetusel skaneeritud, arvestati seda kui “autole paigaldatud või paigaldamisel”.
Kohtunike otsusega määrati Solbergile kaheminutiline karistus, kuid hoolimata sellest tõusis rootslane lõpptulmustes koha võrra kõrgemale, kunaThierry Neuville diskvalifitseeriti kaheksandalt kohalt.
Avalda arvamust post