Autoralli MM-hooaeg jätkub juba neljapäeva pärastlõunal etapiga, mis kuulus MM-kalendrisse esmakordselt aastal 2019. Tšiili rallist sai autoralli MM-sarja 47 aastase ajaloo 32 maa, kus MM-punktidele heideldud.
Ajaloo esimeste Tšiili MM-ralli võitjatena läksid ajalukku Ott Tänak / Martin Järveoja. Toyota Yaris WRC autol sõitnud eestlased edestasid 23,1 sekundiga Sebastien Ogier / Julien Ingrassiat ja 30,2 sekundiga Sebastien Loeb / Daniel Elenat. Hooaja lõpus tähistasid eestlased karjääri esimest MM-tiitli ja lõpetasid sellega nimekate prantslaste 15 aastat kestnud valitsemisaja. Kui hooaegadel 2020 ja 2021 jäi Tšiili ralli ära Covid pandeemia tõttu, siis 2022 see Lõuna-Ameerikas sõidetav etapp MM-kalendrisse ei kuulunud ja tegi comebacki möödunud aastal.
Ajalool on end kombeks korrata ja nii ka Tšiili ralli osas. Ka teise Tšiili teedel sõidetud MM-ralli võitsid Tänak / Järveoja, kes edestasid sel korral Ford Puma Rally1 autoga sõites 42,1 sekundiga tänaseid meeskonnakaaslasi Thierry Neuville / Martij Wydaeghe ja 1.06,9 eduga endiseid meeskonnakaaslasi Fordi päevilt Elfyn Evans / Scott Martinit. Lisaks eestlaste võitudele on mõlema Tšiili MM-ralli finišipoodiumile mahtunud kolme erineva autotootja toodangud.
MM-liidrina asuvad hooaja viimase kruusaralli starti Neuville / Wydaeghe, kelle edu on teist kohta hoidvate Tänak / Järveoja ees 34 punkti. Kolmandad on Kreeka MM-ralli viimasel katsel ebaõnnestunud Sebastien Ogier / Vincent Landais. Just need kolm võistluspaari on veel jäänud heitlema tänavuse MM-tiitli nimel.
Kui võistlejate arvestuses kuuluvad kaks esimest kohta Hyundai Motorsport võistluspaaridele, siis esikohal on Lõuna-Korea autotootja ka meeskondade arvestuses.
„Viimati Tšiilis sõites olid sealsed teed väga abrasiivsed, mis oli rehvidele rasked, kuid mitte nii rasked autole. Samas oli see võistlus oma kiirete ja aeglaste lõikude seguga sõitjate jaoks üsna nõudlik – sarnaselt Soomega. Sellel rallil on natuke kõike, kuid see on sõitjate ralli, kus kõik sõltub pingutusest. Kogemused on alati head, kuid meie eelmise aasta võidust on raske midagi kaasa võtta, sest oleme uues autos koos uue meeskonnaga. Tšiilis võib ilm olla keeruline element, kuna meil on olnud seal palju keerulisi tingimusi. Auto peab töötama väga hästi ja andma meile head enesekindlust. Peame andma endast maksimumi ja püüdma kindlat võitu,“ sõnas Tänak Tšiili ralli eel Hyundai pressiteenistuse vahendusel.
Hooaja üheteistkümnenda MM-ralli võistluskeskus paikneb ligi miljoni inimesega Concepcion linnas, mis asub 500 km kaugusel lõunas Tšiili pealinnast Santiagost.
Võistlusele on registreerunud 42 ekipaaži. Kokku sõidetakse kolme võistluspäevaga 16 kiiruskatset ja 306,94 katsekilomeetrit. Võistluse kogudistantsiks on 1237,38 km.
Tšiili MM-ralli testikatse saab Eesti aja järgi alguse neljapäeval 14:31 ja võistluse avakatsele antakse start reedel 14:35.
Võistlusel aitab silma peal hoida ka Ralli.ee, kes teeb iga katse olulisematest sündmustest kokkuvõtte.