Neljapäeval kell 19.30 (Eesti aeg) antakse Rootsis Umeås start tänavuse autoralli MM-hooaja teisele etapile. Hooaja ainsale talverallile on startimas 57 võistluspaari. Teist aastat järjest on Rootsis stardis ka neli ekipaaži, kus autos istumas vähemalt üks eestlane.
Varasemate Rootsi MM-ralli võitjatena asuvad starti Ott Tänak / Martin Järveoja, kellel lisaks 2023. aasta võidule on Rootsi MM-ralli esikoht ette näidata ka hooajast 2019.
Kui need kaks võitu on tulnud Toyota ja Fordiga, siis nüüd istuvad eestlased aastase pausi järel taas Hyundais, millega senine parim Rootsi tulemus pärineb hooajast 2020, kui lõpetati teisel positsioonil.
Ott Tänak: „Rootsi on tõesti tore ralli, mis on peamiselt seotud puhta sooritusega. Teed on lihtsad ja tasased ning see ei tekita autodele tõsist pinget ja muudab tempo maksimeerimise lihtsamaks. Varem on Umeås tore olnud ja ma tahaks veel kord näha suuri lumevalle ja jäiseid teid. Lumevallid on Rootsis pigem toeks, kui riskiks. Täielikus pimeduses toimuvad katsed on alati omajagu väljakutset pakkuvad. Teisest küljest on lumi üsna hea helkur, nii et ma ütleksin, et Rootsis on lihtsam sõita, kui sellistes kohtades nagu mudane Wales. Eesmärk on teha hea sõit. Võitsime selle võistluse eelmisel aastal ja anname endast parima, et taas eesotsas võidelda.“
WRC2 klassis on eestlastest esimesena rajale saamas Georg Linnamäe, kelle kõrval võtab neljandat hooaega koha sisse britt James Morgan. Eesti / Briti duo näitas möödunud aastal tempot, mis tõi WRC2 klassi neljanda koha. Tänavu on mehed sõitmas rallimaailma kõige uuema toodangu, Toyota GR Rally2 autoga, millega valmistuti Rootsi ralliks Arctic rallil ja mis lõpetati SM1 klassi arvestuses tugeval neljandal kohal mitme TOP3 katseajaga. Linnamäe auto valmistab ette Eesti meeskond RedGrey.
Georg Linnamäe: „Seda oli väga positiivne näha, et auto suutis oma lume debüüdil Arctic rallil nii hästi esineda. Ma siiralt usun, et tegemist on väga hea autoga ja, et aasta jooksul saab asi aina paremaks minna. Kõik eeldasid, et uus Toyota GR Yaris Rally2 tuleb hea ja esmamuljena võib öelda, et tuligi.”
Vaata lisaks ja räägi kaasa rallirahvas.ee:
“Eks me kõik tahame koguaeg tipus olla ja kiired, kuid konkurents on Rootsis väga tihe ja stardis on suurte kogemuste pagasiga sõitjaid. Meie ajame oma esimest poodiumit taga ja ma usun, et kui kõik läheb plaanipäraselt, on see hea võimalus ära tuua. Eks saame näha, kui ralli käes, et mis see seis on ja kui oleme veidi Škodadest veel maas, siis võiks olla eesmärk olla parim Toyota.“
Teise võistlusauto, mille küljeklaasil Eesti trikoloor, toovad Rootsis ralli WRC2 klassis starti Otepää talveralli 2024 võitjad Gregor Jeets / Timo Taniel. Kui Jeetsi on ees ootamas karjääri kuues MM-ralli ja Tanieli kolmas, siis Rootsis pole nad mõlemad varem võistelnud.
Gregor Jeets: „Reedel õnnestus Otepääl saada päris ideaalsed ja jäised talveolud. See, mis laupäeval oli ei teinud elu väga lihtsaks, kuid oli väga hea sõidukool. Natukene lõid need olud plaanid sassi ja seadistuse muudatusi mida mõtlesin proovida ei saanud ning kasutasime rehvide osas pikemat naela. Nüüd tagasi vaadates võib öelda, et kuna Otepää talveralli kilometraaž oli väike, siis see andis rohkem tegevust ja käed harjusid nende oludega. Olen saanud uue Škoda Fabia RS Rally2 autoga sõita eelmisel aastal 25 km testi ja võistluse eel saan veel teha testi Soomes koos Teemu Asunmaaga, kus saame proovida seadistusi ja kasutada tema teadmisi sellest autost.“
Vaata lisaks ja räägi kaasa rallirahvas.ee:
Rootsis alustavad MM-hooaega Junior WRC sõitjad, kelle hulgas ka FIA Rally Star võistlejad Romet Jürgenson / Siim Oja. Jürgensonist saab Junior WRC ajaloo 12. Eesti piloot ja Ojast 13. kaardilugeja, kes selles sarjas startinud. Eestlased valmistusid Rootsi MM-ralliks lisaks Aluksne rallile Soome ja Norra teedel.
Romet Jürgenson: „Konkurents ei ole Rootsis kindlasti lahja, paljudel sõitjatel on potentsiaali ning varasem Rally2 auto kogemus. WRC rallidel tuleb nüüd rohkem ettevalmistusega vaeva näha ja kogu tase tõuseb alates testimistest, kus autod vaja paika saada ja lõpetades katsete infoga, mis tuleb koguda. Rootsi ralli eel korraldati FIA Rally Star sarja võistlejatele test Soomes Rally Snow Ringsil tagaveolise BMWga, millega saime mitu päev sõita erineval rajal ja oludes ning selle eesmärk oli õppida piigitunnetust, kuidas saada pidurdusega autot palju paremini keerama jne. Oli hea teha korra samm tagasi, sest sellised testid tulevad alati kasuks. Lisaks saime võistluse eel veel teha testi Norras Rally3 autoga. Kuigi meilt sel aastal võite ei oodata, siis minu selle aasta enda personaalne eesmärk on aasta jooksul olla kiiruslikult tipus ja näidata erinevatel pinnastel, et suudan seal kiirelt sõita. Kui peaks aasta lõpuks jõudma esikolmikusse on väga-väga hästi läinud.“
Rootsi MM-ralli saab alguse neljapäeva hommikul kell 10:01 alguse saava testikatsega, ning esimese kiiruskatse start antakse samal õhtul kell 19.05. Sündmustega aitab kursis olla kaRalli.ee, kes teeb iga kiiruskatse olulisematest sündmustest kokkuvõtte.
Kokku sõidetakse Rootsi rallil 18 kiiruskatset kogupikkusega veidi üle 300 kilomeetri.
Vaaata lisaks autosport.ee
Avalda arvamust post