Terminal Oil Eesti autortalli meistrivõistluste hooaja 2023 eelviimane etapp, Humus Paide Rally jätkus laupäeval seitsme kiiruskatsega ja päeva alustasid liidrina Priit Koik / Kristo Tamm (Škoda Fabia Rally2 evo), kelle edu Karl Peder Nordstrand / Jørn Listerud (Škoda Fabia SRT Proto) ees oli 2,1 sekundit.
Vaid 16. aastane Nordstrand ja tema kaardilugeja Listerud ründasid kohe laupäeva avakatsel ja tõusid selle tulemusel 4,1 sekundiga ralli liidriteks.
Norralaste edu püsis kuni kaheksanda kiiruskatseni, mille järel liidrikoht taas vahetus ja Koik / Tamm tõusid 0,1 sekundilise eduga taas esikohale. Eestlaste edu enne viimast 28,4 km pikkust kiiruskatset oli norrakate ees 0,5 sekundit.
Kui poolel katsel olid vaheajas külalised koduteedel võistlevatest eestlastest juba 3,8 sekundit kiiremad, siis tugeva lõpuspurdiga suutsid siiski katse 0,1 sekundilise paremusega võita Priit Koik / Kristo Tamm. See tähendas neile hooaja teist Eesti meistrivõistluste etapivõitu. Kui mais sõidetud Rapla rallil võitsid Koik / Tamm lähimate konkurentide ees 0,2 sekundiga, siis sel korral Paides 0,6 sekundiga. Lisaks Paide ralli üldvõidule kuulus Koik / Tammele ka esikoht klassis EMV2.
„Kui tänast päeva kokku võtta, siis esimeses pooles tegime päris palju legendi muudatusi, mis oli ajendatud reede õhtu libedast katsest ja muutsime legendi päris palju aeglasemaks. See maksis meile hommikul palju kätte, sest selgus, et eile oli nii palju libe ja see muutis tempot kõvasti aeglasemaks. Lõunapausi ajal tegime legendis korrektuurid ja tõstsime tempot ning see ka õnnestus. Viimasel katsel olime esimeses pooles tagapool, kuid teises pooles lisasime ilma liigsete riskideta tempot. Kuigi vigu esines maha pööretes, siis tundub, et kiiretes osades võtsime selle vahe tagasi,“ võttis õnnelik Priit Koik võiduka Humus Paide Rally kokku.
EMV2klassi teine koht kuulus reedel Paide ralli avakatse võitnudKaspar Kasari / Rainis Raidmale(Škoda Fabia R5) +3.13,2 ja kolmandad olid ukrainlasedSerhii Poiiko / Ivan Mishyn(Škoda Fabia Rally2-Kit) +5.06,2.
Kui esimese ja teise koha vahe jäi 0,6, siis kolmanda koha võitja selgitamiseks läks vaja reeglite raamatut.Urmo Aava / Janno Siitan (Subaru Impreza STi N11) jaTimmu Kõrge / Arro Vahtra(Mitsubishi Lancer Evo X) kaotasid üldvõitjatele võrdselt minut ja 16,3 sekundit, kuid kuna avakatsel olid parimad olnud Aava/Siitan, siis kuulus absoluutarvestuse kolmas koht ja klassi EMV5 võit just neile. KlassiEMV5teine koht Kõrge / Vahtrale ja kolmasKen Torn / Jaanus Bõstrovile(Subaru Impreza STi N12) +1.28,2.
„Tulime siia selle sooviga, et olla natukene kiiremad, kui Raplas, kus me oma klassis kaotasime Mitsubishidele päris palju. Tegime tööd autoga ja saime neile palju lähemale. Tahtsime nautida seda rallit ja see oligi väga nauditav. Mul on väga hea meel, et Timmuga (Kõrge) algusest kuni lõpuni väga kõva võitlus oli ja see on uskumatu, et enne viimast katset oli minu edu tema ees 4,7 sekundit, kuid ta tegi mega sõidu ja võitis mind 4,7 sekundiga. Kahjuks reeglid otsustasid selle lõpptulemuse, kuid elus ja spordis on vahel selliseid hetki. Ma julgen öelda, et minul ja Jannol on selles vanuses normaalne, et me jätame mingid riskid võtmata ja ei lähe viimast võtma, sest mul on 4 ja Jannol 2 last. Autos on tore ja täna tulid osad kurvid juba päris ilusti välja ning loodame, et saame Saaremaaks veel paremaks,“ võttis Urmo Aava võistluse kokku.
EMV3klassis jõudsid finišisse kaks võistluspaari. Klassivõit poolakateleTymoteusz Abramowski / Sebastian Wachja teised olidEsmar-Arnold Unt / Raiko Lille. Kahe Ford Fiesta Rally3 autoga sõitnud võistluspaari vaheks jäi lõpuks 4.48,3.
Terve ralli pakkus põnevust ka klassEMV4, millest lõpuks väljusid võitjatenaRomet Jürgenson / Siim Oja(Ford Fiesta Rally4). Kümnest kiiruskatsest kuus võitnud mehed edestasid finišisJaspar Vaher / Timo Tanieli(Ford Fiesta Rally4) 6,5 sekundiga. See oli Jürgenson / Oja hooaja esimene EMV4 klassivõit. Klassi kolmas koht võistluspaarileJoosep Ralf Nõgene / Aleks Lesk(Peugeot 208 Rally4), kes kaotasid võitjatele 45,2 sekundiga.
„Ralli oli väga põnev ja ma ei tea, et kas see vahe kordagi üle seitsme sekundi läkski. Olen enda puhul kõige rohkem rahul selle kiirusliku arenguga, mis ma olen teinud. Päris käpas see Rally4 auto veel pole ja kindlasti on kohti, kus saaks paremini, sest rallid on oma pinnaselt ja karakterilt ka erinevad. Praegu tundub, et sellisel kiirel rallil saan juba enamvähem hakkama. Rally Estonial oli vaja lõpuni saada, et saada esimene emotsioon selle autoga kruusal. Soomes oli juba parem ja siin tahtsin järgmise sammu teha. Kindlasti päris maksimumi peal see sõit ei olnud, kuid oli ikkagi pingutamine. Sel aastal ilmselt selle autoga rohkem ei sõida ja keskendume Rally Star programmile, mille etapp on ka Saaremaa ralli,“ sõnas Romet Jürgenson ralli finišis.
Humus Paide RallyEstonian Junior Challengeetapivõit kuulusJaspar Vaher / Timo Tanielile, kellele järgnesidMark-Egert Tiits / Sander Pruul(Ford Fiesta Rally4) +52,3 jaKevin Lempu / Andre Rahumeel(Ford Fiesta Rally4) +55,2.
EMV6arvestuses võtsid klassivõidu laupäeval ka roolivõimu probleemidega hädas olnudTaavi Niinemets / Esko Allika(BMW M3 E36). Enne viimast katsed kaotasid liidritele vaid 5 sekundiga Markus Abram / Rasmus Vesiloo (BMW E46 Compact), kuid viimasel katsel purunenud kaks rehvi tähendas kahjuks katkestamist. Klassi teise koha võtsid kümne kiiruskatse kokkuvõttesMarkus Tammoja / Patrick Juhe(BMW M3 E36) + 37,1 ja kolmandaArgo Kuutok / Vallo Pleesi(BMW M3 E36) +55,3.
Põnevaks kujunes ka klassiEMV7lõpplahendus. Kuuenda kiiruskatse järel liidriks tõusnudRobert Kikkatalo / Robin Mark(Honda Civic Type-R) hoidsid edu lõpuni ja edestasid lõpuks lähimaid konkurente 6,4 sekundiga. Viimasel katsel tõusid koha võrra lätlasedMadars Dīriņš / Gints Lasmanis(Honda Civic Type-R EP3), kes edestasid kolmandaks kukkunudDavid Sultanjants / Taaniel Tigast(Citroën DS3 R3T) kõigest 0,4 sekundiga.
„Reedel tulid linnakatse mõlemad läbimised üllatavalt hästi välja. Kuna polnud testi teinud, siis esimene metsa katse oli veidi keeruline aga aeg tuli suhteliselt ok ja see andis positiivsust juurde. Täna läksime ka suruma ja tundus, et see taktika töötas,“ võttis Kikkatalo hooaja teise klassivõidu kokku.
EMV8arvestuses polnud Kesk-Eesti teedel vastastOskar Männamets / Holger Enokile(Citroën C2 R2 Max). Klassi teine koht põhjanaabritelePetteri Salminen / Jan Lönegren(Toyota Starlet) +2.52,6 ja kolmasMadis Moor / Mihkel Reimalile(BMW 316i) +4.18,1.
EMV Ladaklassi võitjateks tõusid viimase katse järelKalle Kruusmaa / Karl Luhaäär(Lada VAZ 2105). Üheksanda katse järel esikohta hoidnudSander Klaus / Martin Udusalu(Lada VAZ 2105) pidid tehnilistel põhjustel lõpuks leppima teise kohaga. Võitjatest jäid nad maha 1.09,8. Rohkem võistlejaid EMV Lada klassis finišisse ei jõudnud.
Veoautode klassiEMV9parimad olid kolmandat etappi järjestTarmo Silt / Raido Loel(GAZ 51). Klassi teine kohtMartin Kio / Toomas Tissonile(GAZ 51) +1.37,1 ja kolmasMeelis Hirsnik / Allan Birjukovile(GAZ 51) +2.53,7.
„Lihtne polnud, sest esimesest katsest hakkas kohe pihta generaatori probleem, mille tõttu ei käinud mootor enam pöördesse. Õnneks suutsime selle ülesõidul ära remontida. Edasi oli juba reedel hea ja täna polnud samuti päris probleemideta, sest kuuendal katsel kadus side ja ka pidurid, kuid saime ka nende probleemidega hakkama. Pealelõunastel katsetel oli väga ok, kui välja arvata üks katse, kus ei saanud rütmi. Õnneks ei muutnud see midagi ja kohe algusest sai tempo sel korral peale pandud,“ sõnas Tarmo Silt Paide ralli finišis antud intervjuus.
Humus Paide Rally ametlikud tulemused
Terminal Oil Eesti autortalli meistrivõistluste hooaeg jätkub oktoobris, kui 6.-7. oktoobrini sõidetakse 56. Saaremaa ralli.
Avalda arvamust post