Rahvusvaheline Autoliit (FIA) tegi aasta alguses ettepaneku, mis toob kaasa märkimisväärseid muudatusi praegustes Rally1 autodes. Kui ettepanek jõustub, hakkavad muudatused kehtima juba järgmisel võistlushooajal.
Olemasolevad WRC meeskonnad – Hyundai, Toyota ja M-Sport Ford – on siiski sellele vastu ning on koostanud ühiskirja, milles palutakse, et 2025.–2026. aasta “vaheajal” ei tehtaks suuri muudatusi. Meeskonnad väidavad, et see tooks kaasa ainult olulise kulude suurenemise. Selle asemel loodavad nad, et jõupingutused keskenduvad 2027. aasta eeskirjadele, muutes need piisavalt atraktiivseks uute tootjate meelitamiseks.
Samuti on soov reformida WRC sarja formaati, kus on juba ka muudatusi tehtud. Hyundai meeskonna pealik Cyril Abiteboul on välja pakkunud mitmeid ideid spordiala nähtavuse parandamiseks. Hyundai juht rõhutab, et järgmise kahe aasta tehniliste reeglite osas pole vaja üllatusi välja mõelda; kasvu tuleks otsida muudest allikatest.
“Arvan, et peaksime olema sportlikult veidi avatumad ja muutusteks valmis. Meil on vaja erinevaid formaate, kus meil on väga pikad rallid, ja kohad, kus meil on väga lühikesed võistlused. Samuti peame hoolitsema selle eest, et meil oleks “sisutehased”, mis suudavad nende sündmuste sisu levitada,” rääkis Abiteboul.
“Inimesed ei vaata enam sporti lineaarsest televisioonist. Meil on traditsioonilise televisiooni jaoks lineaarne spordiala. Tänapäeva maailmas on väljakutseid. Ma mõtlen, et tänapäeva maailmas on vaja palju kompaktsemaid spordialasid ja palju kompaktsemat levistrateegiat,” vahendab RallyJournal.com.
Prantslasest rallibossi arvates tuleks MM-ralli alustalad korralikult ümber muuta.
“Ma teeksin ümber meie ärimudeli, mis praegu on liiga sõltuv korraldajatest ja telefirmadest. Seetõttu on spordiala nendele kahele aspektile ka üles ehitatud,” võttis Abiteboul kokku.
“Ma tooksin tagasi mõned tasuta TV elemendid ja paneksin tasuta sisu ka YouTube’i. Soovin, et meil oleks ka rohkem andmeid, mida näidata.”
Autoralli MM-sarjas on viimastel aastatel muutunud tavapäraseks, et rallimarsruudid põhinevad suurtel fikseeritud hooldusparkidel. Abitebouli sõnul oleks selles osas hea vanasse aega tagasi pöörduda.
“Ausalt öeldes jätaksin ma suured hoolduspargid kõrvale, vähemalt nende praeguse ehitusviisi poolest. Olen üsna nostalgiline selles osas, kuidas vanasti autodega reisiti, uusi kohti tundma õpiti ja inimestega rohkem suheldi.”
“Nii jõuaksime rahvale lähemale. Sellest on juba ka juttu olnud. Meie sport ei tohiks olla suletud uste taga. See on rallivastane. Ralli eesmärk on olla looduses kõigiga, teiega, koos sõitjatega,” lisas Abiteboul.
Avalda arvamust post