• Saada Uudis
  • Reklaam
  • Kontakt
  • Meeskond
  • Mis või kes on RALLI.ee?
  • Kasutajatingimused
  • Privaatsuspoliitika
detsember 7, 2025
  • Logi Sisse
  • Registreeru
Ralli.ee
  • WRCtop
  • Foorum
  • Ralli
    • Eesti Autoralli
    • Autoralli Mujal Maailmas
    • Rallisprint
    • Rahvasport
    • Noortesport
    • Ajaloonurk
      • Kurvilise tee legendid
  • ERC
  • Rallikross
    • Autokross
    • World RX
    • Jäärada
    • Superkross
    • Rallikrossi Videod
  • Vormel
  • Muu
    • Drift
    • Ringrada
    • 4×4
    • eSport
    • Dakar
    • Maratonralli
    • Muu
  • Videod
    • RalliTV
    • WRC Videod
    • VLOG
    • Autoralli Videod
    • Crashid ja muud Videod
    • Rallikrossi Videod
    • Fotogalerii
    • Ralli
No Result
View All Result
Ralli.ee
  • WRCtop
  • Foorum
  • Ralli
    • Eesti Autoralli
    • Autoralli Mujal Maailmas
    • Rallisprint
    • Rahvasport
    • Noortesport
    • Ajaloonurk
      • Kurvilise tee legendid
  • ERC
  • Rallikross
    • Autokross
    • World RX
    • Jäärada
    • Superkross
    • Rallikrossi Videod
  • Vormel
  • Muu
    • Drift
    • Ringrada
    • 4×4
    • eSport
    • Dakar
    • Maratonralli
    • Muu
  • Videod
    • RalliTV
    • WRC Videod
    • VLOG
    • Autoralli Videod
    • Crashid ja muud Videod
    • Rallikrossi Videod
    • Fotogalerii
    • Ralli
No Result
View All Result
Ralli.ee
No Result
View All Result
Home sisuartikkel

Said Tänakult inspiratsiooni? Lühijuhend võidusõitmisega ametlikult pihtahakkamiseks

Admin Admin
26.06.2025 13:16
sisuartikkel
Ott Tänak ja Martin Järveoja Foto: Marleen Maask

Ott Tänak ja Martin Järveoja Foto: Marleen Maask

12
SHARES
Jaga FacebookiJaga TwitteriWhatsApp

Radadel ringi rallimine on kahtlemata üks adrenaliinirikkamaid spordialasid, mille nautimiseks on Eestis nii proffidele kui alles alustajatele rohkelt võimalusi. Tegemist on ühega vähestest ekstreemspordialadest, millega saab Eestis tegeleda aastaringselt – suviti radadel ja kruusateedel, talviti sisehallides ja lumevaaludes. Kui sa oled kunagi kardisõitu ja rallitamist proovinud ja tahad hobi tõsiselt käsile võtta, tulevad appi Eesti Autospordi Liit ja boonuskood.net – vaatame koos, milliste asjaoludega tuleb võidusõiduhuvi korral arvestada.

Alustame algusest: autospordiks peetavad alad

Kuna “autosport” on laialivalguv mõiste, toob Eesti Autospordi Liit oma kodulehel välja alad, mida peetakse ametlikult autospordiks:

 

  • 4×4 offroad
  • Autokross
  • Driftisõit
  • Kardisõit
  • Kiirendus
  • Ralli
  • Rallikross
  • Ringrajasõit
  • E-autosport

 

Lisaks kuulub autospordi alla rahvasport ehk võistlused, millel võib osaleda tavasõidukiga, mitte alaspetsiifiliseks kohandatud masinaga. E-autosport on klassikalise autospordiga võrreldes hoopis teist masti loom, sest reaalse sõiduki juhtimise asemel toimub kogu action virtuaalselt. Rahvasport ja e-autosport on kõige algajasõbralikumad valikud, kuna hobi harrastamisega ei kaasne sama suuri väljaminekuid kui teiste alade puhul.

Dokumentatsioon ja tehnilised nõuded

Igale spordialale kehtib vastav määrustik, mis reguleerib võistlustel osalemise nõudeid ja korda. Tutvume põgusalt näiteks juunikuus toimuma pidanud kuid osalejate madala arvu tõttu ära jäänud Rapla Sprindi võistlusjuhendiga, kus on spetsiifiliselt kirjas:

  • võistluse ajakava ja registreerimise kord,
  • võistlusklasside kirjeldus ning nõuded, millele peab auto või juht vastama,
  • võistlemise kord ja punktisüsteemi kirjeldus,
  • esitatavate dokumentide nimekiri
  • osavõtutoetuse määrad

Iga Eestis korraldatava autospordivõistluse eel leiab Autospordi Liidu kodulehelt rohkelt võistlust puudutavat materjali, sealhulgas ka rajakaardid, tehniliste tingimuste kogumikud ja üldkorraldust puudutavad dokumendid.

Võistlustel osalemiseks on vajalik võistlejalitsents, mille taotlemiseks tuleb konkreetse spordiala reegleid ja ohutusnõudeid läbi ja lõhki tunda. Alustaja jaoks sobib suurepäraselt harrastaja litsents, sest litsentsi saab kätte ka ilma spetsiaalset võistlusautot omamata. Harrastaja litsents kehtib kalendriaasta vältel ning litsentsiomanik võib paberi ettenäitamisel osaleda madala riskitasemega võistlustel.

Ehk kõlab üllatavalt, et ka vaid e-autospordi harrastamiseks on vajalik võistlejalitsents. E-litsents annab omanikule õiguse osaleda ainult ametlikel e-autospordivõistlustel, kõik muud võistlejalitsentsid annavad automaatselt õiguse osaleda ka sama klassi e-autospordivõistlusel.

Varustus

Varustuse ja riietuse nõudeid reguleerib eesti autospordis Rahvusvahelise Autoliidu (FIA) Spordikoodeks, kus on kirjas, millistele parameetritele peab varustus vastama. Spordikoodeks reguleerib põhiliselt ringrajasõidu, mäkketõusuvõistluste ja rallivõistlustel kasutatava varustuse omadusi:

  • kaitsekiivrid peavad vastama FIA standarditele,
  • sõiduriietus peab olema tulekindel, hästi istuv ning kohati kattuv,
  • rahvusvahelistel võistlustel on kohustuslik pea- ja kaelatoe kasutamine,
  • nahka läbistavate ehete ja metallkeede kandmine pole võistluse ajal lubatud

Iga võistluse üldkord määrab ära, millise varustusega sõitja lubatakse starti ning nõuete rikkumisel tuleb võistlus vahele jätta. Arusaadavalt pole rahvaralli varustusele kehtivad nõuded sama ranged kui rahvusvaheliste suurvõistluste omad, kuid sõitja peab tagama, et autos on olemas kõik korraldajameeskonna poolt nõutud ohutusvahendid.

Auto või masin

Autospordi Liit soovitab kasutada ühte kahest lähenemisest: ehitada tänavasõiduauto ümber võistlusautoks või osta kellegi teise poolt sobivaks putitatud sõiduvahend. Auto ostmisel tuleb veenduda, et võidusõiduautona reklaamitud masin vastab parasjagu kehtivatele tehnilistele nõuetele, sest auto omadusi reguleerivate nõuete vastu eksimine võib tähendada kulukat ümberehitust.

E-spordivõistlused toimuvad mängus EA SPORTS WRC, kus pole vaja auto ostmise või putitamisega pead vaevata, kuid tegemist pole täiesti tasuta lõbuga. E-rallimiseks vajalik mänguprogramm maksab netimängupoes Steam u 50 eurot ning autentsema elamuse saamiseks soovitavad e-sportlased algajatel hankida ka arvutiga ühendatavad pedaalid ja arvutirooli. Siiski on e-autosõit klassikalise autospordiga võrreldes tunduvalt odavam ja kergemini kättesaadav lõbu.

Mida peaks algaja veel teadma?

Võidusõidumaailma ei pea õnneks pea ees ja eurodest punnis taskutega sisse hüppama. Kui sa pole kindel, kas mõni autospordiala on sinu jaoks kutsuv, tasub ühendust võtta spordiklubide ja tiimidega, kes on valmis spetsifikatsioonidele vastavat autot välja rentima või lubama huvilistel proovisõitu teha. Spordiklubid aitavad alustajaid ka nõu ja jõuga ning tõsise autospordihuvi korral tuleb spordiklubiga liitumine kindlasti kasuks – kambakesi on alati lõbusam!

Share5Tweet3Send
Telli teavitus
Logi sisse
Teavita mind
guest

guest

0 Kommentaari
Inline Feedbacks
Vaata kõiki kommentaare

Soovitame sulle ka neid

Trendid veebikihlvedude maailmas 2025: tehnoloogia, läbipaistvus ja vastutustundlik mäng
sisuartikkel

Trendid veebikihlvedude maailmas 2025: tehnoloogia, läbipaistvus ja vastutustundlik mäng

18.11.2025 14:15
Photo by Sander Hallaste on Unsplash
sisuartikkel

Parimad ralliteemalised mängud, mis kõnetavad iga kiirusfänni

12.11.2025 20:05
Rally Estonia Foto: Marleen Maask
sisuartikkel

Kiirusest panusteni: miks rallifännid armastavad kasiinot

11.11.2025 11:19
Too oma tiim Haapsallu — ja lase Kassikäpa Villal ülejäänu eest hoolitseda!
sisuartikkel

Too oma tiim Haapsallu — ja lase Kassikäpa Villal ülejäänu eest hoolitseda!

16.10.2025 16:18
Betmaster toetab Courtois’ TC Racingu teekonda vormelisarjas
sisuartikkel

Betmaster toetab Courtois’ TC Racingu teekonda vormelisarjas

6.10.2025 10:00
Foto: designed by Freepik
sisuartikkel

Ralliauto raam – mis teeb selle tugevamaks ja turvalisemaks?

5.09.2025 07:58

Ralli.ee portaali majutab    Veebimajutus ja domeeni registreerimine Zones

WRC Uudised

Kuvatõmmis videost

VIDEO: Vaata, mis toimus Hyundai meeskonna telgitagustes ajaloo esimesel Saudi Araabia MM-rallil

Indrek
6.12.2025 15:07
0

Adrien Fourmaux, Foto: Austral / Hyundai Motorsport GmbH

Adrien Fourmaux avaldas Hyundai Rally2 testi tegeliku põhjuse: alguses oli tunne, et see auto ei liigu üldse edasi

Indrek
6.12.2025 14:35
0

Patrick Enok ja Silver Simm Toyota Rally2 arendustestil Hispaanias

Suvel võimsa debüüdi teinud ja Esapekka Lappilt kiita saanud eesti rallitalent kutsuti Toyota Rally2 auto arendustestile

Indrek
5.12.2025 18:44
0

Cyril Abiteboul ja Esapekka Lappi. Kuva: Austral/Hyundai Motorsport GmbH

Esapekka Lappi avameelselt ootamatust MM-lepingust: „Ma ei teeniks kusagil mujal sellist raha“

Indrek
5.12.2025 17:31
0

Andrew Wheatley ja Cyril Abiteboul, Foto: Romain Thuillier / Hyundai Motorsport GmbH

Hyundai boss avaldas, miks eelistati vanu kalasid noorele talendile ning kes avab hooaja Monte Carlos

Indrek
5.12.2025 12:29
0

Nõukogude Eesti üks säravamaid rallisõitjaid – Raido Rüütel – Kurvilise tee legendid
Kurvilise tee legendid

Nõukogude Eesti üks säravamaid rallisõitjaid – Raido Rüütel – Kurvilise tee legendid

27.12.2022 18:06

Tänane Top

Adrien Fourmaux, Foto: Austral / Hyundai Motorsport GmbH

Adrien Fourmaux avaldas Hyundai Rally2 testi tegeliku põhjuse: alguses oli tunne, et see auto ei liigu üldse edasi

6.12.2025 14:35
Kuvatõmmis videost

VIDEO: Vaata, mis toimus Hyundai meeskonna telgitagustes ajaloo esimesel Saudi Araabia MM-rallil

6.12.2025 15:07
Cyril Abiteboul, Foto: Austral / Hyundai Motorsport GmbH

Hyundai pealik Abiteboul raputab tuhka pähe: Tegime valesid otsuseid ja Tänaku lahkumine on meile ränk hoop

4.12.2025 23:19
Patrick Enok ja Silver Simm Toyota Rally2 arendustestil Hispaanias

Suvel võimsa debüüdi teinud ja Esapekka Lappilt kiita saanud eesti rallitalent kutsuti Toyota Rally2 auto arendustestile

5.12.2025 18:44
Cyril Abiteboul ja Esapekka Lappi. Kuva: Austral/Hyundai Motorsport GmbH

Esapekka Lappi avameelselt ootamatust MM-lepingust: „Ma ei teeniks kusagil mujal sellist raha“

5.12.2025 17:31
Esapekka Lappi, Foto: Dufour Fabien / Hyundai Motorsport GmbH

Hyundai üllatas uue hooaja koosseisuga: Tänakut asendatakse lausa kolme mehega

5.12.2025 11:17

Ralli.ee portaali majutab
Veebimajutus ja domeeni registreerimine Zones

© 2019 ralli.ee

Tere Tulemast Tagasi!

Logi sisse Facebookiga
Logi sisse Google'iga
VÕI

Logi Sisse

Unustasid Parooli? Registreeru

Registreeru kasutajaks

Registreeru Facebookiga
Registreeru Google'iga
VÕI

Fill the forms below to register

Kõik väljad on nõutud. Logi Sisse

Taasta parool

Parooli lähtestamiseks sisestage oma kasutajanimi või e-posti aadress.

Logi Sisse
No Result
View All Result
  • WRC
  • ERC
  • Foorum
  • Ralli
    • Eesti Autoralli
    • Autoralli Mujal Maailmas
    • Rallisprint
    • Rahvasport
    • Noortesport
    • Ajaloonurk
      • Kurvilise tee legendid
    • Dakar
  • Rallikross
    • Autokross
    • World RX
    • Jäärada
    • Superkross
    • Rallikrossi Videod
  • Vormel
  • Muud Alad
    • Drift
    • Ringrada
    • 4×4
    • eSport
    • Maratonralli
    • Muu
  • Saada Uudis või Vihje
  • Logi Sisse
  • Registreeru
  • Cart

© 2019 ralli.ee

wpDiscuz