• Saada Uudis
  • Reklaam
  • Kontakt
  • Meeskond
  • Mis või kes on RALLI.ee?
  • Kasutajatingimused
  • Privaatsuspoliitika
juuni 26, 2025
  • Logi Sisse
  • Registreeru
Ralli.ee
  • WRCtop
  • Foorum
  • Ralli
    • Eesti Autoralli
    • Autoralli Mujal Maailmas
    • Rallisprint
    • Rahvasport
    • Noortesport
    • Ajaloonurk
      • Kurvilise tee legendid
  • ERC
  • Rallikross
    • Autokross
    • World RX
    • Jäärada
    • Superkross
    • Rallikrossi Videod
  • Vormel
  • Muu
    • Drift
    • Ringrada
    • 4×4
    • eSport
    • Dakar
    • Maratonralli
    • Muu
  • Videod
    • RalliTV
    • WRC Videod
    • VLOG
    • Autoralli Videod
    • Crashid ja muud Videod
    • Rallikrossi Videod
    • Fotogalerii
    • Ralli
  • Login
No Result
View All Result
Ralli.ee
  • WRCtop
  • Foorum
  • Ralli
    • Eesti Autoralli
    • Autoralli Mujal Maailmas
    • Rallisprint
    • Rahvasport
    • Noortesport
    • Ajaloonurk
      • Kurvilise tee legendid
  • ERC
  • Rallikross
    • Autokross
    • World RX
    • Jäärada
    • Superkross
    • Rallikrossi Videod
  • Vormel
  • Muu
    • Drift
    • Ringrada
    • 4×4
    • eSport
    • Dakar
    • Maratonralli
    • Muu
  • Videod
    • RalliTV
    • WRC Videod
    • VLOG
    • Autoralli Videod
    • Crashid ja muud Videod
    • Rallikrossi Videod
    • Fotogalerii
    • Ralli
  • Login
No Result
View All Result
No Result
View All Result
Ralli.ee
Home sisuartikkel

Said Tänakult inspiratsiooni? Lühijuhend võidusõitmisega ametlikult pihtahakkamiseks

Admin lisas Admin
26.06.2025 13:16
sisuartikkel
Ott Tänak ja Martin Järveoja Foto: Marleen Maask

Ott Tänak ja Martin Järveoja Foto: Marleen Maask

Jaga FacebookiJaga TwitteriWhatsApp

Radadel ringi rallimine on kahtlemata üks adrenaliinirikkamaid spordialasid, mille nautimiseks on Eestis nii proffidele kui alles alustajatele rohkelt võimalusi. Tegemist on ühega vähestest ekstreemspordialadest, millega saab Eestis tegeleda aastaringselt – suviti radadel ja kruusateedel, talviti sisehallides ja lumevaaludes. Kui sa oled kunagi kardisõitu ja rallitamist proovinud ja tahad hobi tõsiselt käsile võtta, tulevad appi Eesti Autospordi Liit ja boonuskood.net – vaatame koos, milliste asjaoludega tuleb võidusõiduhuvi korral arvestada.

Alustame algusest: autospordiks peetavad alad

Kuna “autosport” on laialivalguv mõiste, toob Eesti Autospordi Liit oma kodulehel välja alad, mida peetakse ametlikult autospordiks:

 

  • 4×4 offroad
  • Autokross
  • Driftisõit
  • Kardisõit
  • Kiirendus
  • Ralli
  • Rallikross
  • Ringrajasõit
  • E-autosport

 

Lisaks kuulub autospordi alla rahvasport ehk võistlused, millel võib osaleda tavasõidukiga, mitte alaspetsiifiliseks kohandatud masinaga. E-autosport on klassikalise autospordiga võrreldes hoopis teist masti loom, sest reaalse sõiduki juhtimise asemel toimub kogu action virtuaalselt. Rahvasport ja e-autosport on kõige algajasõbralikumad valikud, kuna hobi harrastamisega ei kaasne sama suuri väljaminekuid kui teiste alade puhul.

Dokumentatsioon ja tehnilised nõuded

Igale spordialale kehtib vastav määrustik, mis reguleerib võistlustel osalemise nõudeid ja korda. Tutvume põgusalt näiteks juunikuus toimuma pidanud kuid osalejate madala arvu tõttu ära jäänud Rapla Sprindi võistlusjuhendiga, kus on spetsiifiliselt kirjas:

  • võistluse ajakava ja registreerimise kord,
  • võistlusklasside kirjeldus ning nõuded, millele peab auto või juht vastama,
  • võistlemise kord ja punktisüsteemi kirjeldus,
  • esitatavate dokumentide nimekiri
  • osavõtutoetuse määrad

Iga Eestis korraldatava autospordivõistluse eel leiab Autospordi Liidu kodulehelt rohkelt võistlust puudutavat materjali, sealhulgas ka rajakaardid, tehniliste tingimuste kogumikud ja üldkorraldust puudutavad dokumendid.

Võistlustel osalemiseks on vajalik võistlejalitsents, mille taotlemiseks tuleb konkreetse spordiala reegleid ja ohutusnõudeid läbi ja lõhki tunda. Alustaja jaoks sobib suurepäraselt harrastaja litsents, sest litsentsi saab kätte ka ilma spetsiaalset võistlusautot omamata. Harrastaja litsents kehtib kalendriaasta vältel ning litsentsiomanik võib paberi ettenäitamisel osaleda madala riskitasemega võistlustel.

Ehk kõlab üllatavalt, et ka vaid e-autospordi harrastamiseks on vajalik võistlejalitsents. E-litsents annab omanikule õiguse osaleda ainult ametlikel e-autospordivõistlustel, kõik muud võistlejalitsentsid annavad automaatselt õiguse osaleda ka sama klassi e-autospordivõistlusel.

Varustus

Varustuse ja riietuse nõudeid reguleerib eesti autospordis Rahvusvahelise Autoliidu (FIA) Spordikoodeks, kus on kirjas, millistele parameetritele peab varustus vastama. Spordikoodeks reguleerib põhiliselt ringrajasõidu, mäkketõusuvõistluste ja rallivõistlustel kasutatava varustuse omadusi:

  • kaitsekiivrid peavad vastama FIA standarditele,
  • sõiduriietus peab olema tulekindel, hästi istuv ning kohati kattuv,
  • rahvusvahelistel võistlustel on kohustuslik pea- ja kaelatoe kasutamine,
  • nahka läbistavate ehete ja metallkeede kandmine pole võistluse ajal lubatud

Iga võistluse üldkord määrab ära, millise varustusega sõitja lubatakse starti ning nõuete rikkumisel tuleb võistlus vahele jätta. Arusaadavalt pole rahvaralli varustusele kehtivad nõuded sama ranged kui rahvusvaheliste suurvõistluste omad, kuid sõitja peab tagama, et autos on olemas kõik korraldajameeskonna poolt nõutud ohutusvahendid.

Auto või masin

Autospordi Liit soovitab kasutada ühte kahest lähenemisest: ehitada tänavasõiduauto ümber võistlusautoks või osta kellegi teise poolt sobivaks putitatud sõiduvahend. Auto ostmisel tuleb veenduda, et võidusõiduautona reklaamitud masin vastab parasjagu kehtivatele tehnilistele nõuetele, sest auto omadusi reguleerivate nõuete vastu eksimine võib tähendada kulukat ümberehitust.

E-spordivõistlused toimuvad mängus EA SPORTS WRC, kus pole vaja auto ostmise või putitamisega pead vaevata, kuid tegemist pole täiesti tasuta lõbuga. E-rallimiseks vajalik mänguprogramm maksab netimängupoes Steam u 50 eurot ning autentsema elamuse saamiseks soovitavad e-sportlased algajatel hankida ka arvutiga ühendatavad pedaalid ja arvutirooli. Siiski on e-autosõit klassikalise autospordiga võrreldes tunduvalt odavam ja kergemini kättesaadav lõbu.

Mida peaks algaja veel teadma?

Võidusõidumaailma ei pea õnneks pea ees ja eurodest punnis taskutega sisse hüppama. Kui sa pole kindel, kas mõni autospordiala on sinu jaoks kutsuv, tasub ühendust võtta spordiklubide ja tiimidega, kes on valmis spetsifikatsioonidele vastavat autot välja rentima või lubama huvilistel proovisõitu teha. Spordiklubid aitavad alustajaid ka nõu ja jõuga ning tõsise autospordihuvi korral tuleb spordiklubiga liitumine kindlasti kasuks – kambakesi on alati lõbusam!

ShareTweetSend

Soovitame sulle ka neid

sisuartikkel

Said Tänakult inspiratsiooni? Lühijuhend võidusõitmisega ametlikult pihtahakkamiseks

26.06.2025 13:16
Lääne-Eesti Rahvaralli Foto Rain Jõesaar
sisuartikkel

Autospordi hobina harrastamise võimalused Eestis

26.06.2025 13:11
Photo by Lorenzo Deimichei on Unsplash
sisuartikkel

Rallifänn kui reaalajas analüütik: mida paljud ei teadvusta, aga igaüks kogeb

3.06.2025 08:50
Siseriiklik logistika – ettevõtte edu alus Eestis
sisuartikkel

Siseriiklik logistika – ettevõtte edu alus Eestis

27.05.2025 15:24
Foto: João Castro Pereira
sisuartikkel

Kohalike rallimeeste paugud ja plekimõlkimised 2025. aasta WRC-rallidel

23.05.2025 10:35
Photo by Luca Scalvinoni: https://www.pexels.com/photo/ford-fiesta-in-wrc-rally-17140848/
sisuartikkel

Mootorispordi digitaalne ümberkujundamine: võidusõiduteemalised mängud

6.02.2025 10:39

Kommentaarid Tühista vastus

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Ralli.ee portaali majutab    Veebimajutus ja domeeni registreerimine Zones

WRC Uudised

TÄISMÄNG: Georg Linnamäe oskas oodata, et võimalus sõita WRC-autoga luhtub

TÄISMÄNG: Georg Linnamäe oskas oodata, et võimalus sõita WRC-autoga luhtub

lisas Admin
26.06.2025 13:04
0

TÄISMÄNG: Tänak enne Kreeka rallit: tagant startimine võib tuua kiirust, kuid peidab endas ka riske

TÄISMÄNG: Tänak enne Kreeka rallit: tagant startimine võib tuua kiirust, kuid peidab endas ka riske

lisas Admin
26.06.2025 12:56
0

Ott Tänak Kreeka rallil 2025, FOto: Vincent Thuillier / Hyundai Motorsport GmbH

Neuville ja Katsuta jagasid Akropolise ralli testikatse parimat aega, Tänak kolmas

lisas Admin
26.06.2025 12:45
0

Ott Tanak ja Martin Jarveoja Kreeka MM-ralli 2024, Foto: Dufour Fabien / Hyundai Motorsport GmbH

Ott Tänak ja Martin Järveoja alustasid Kreeka MM-ralli testikatset kolmanda ajaga – Josh McErlean kõige kiirem

lisas Admin
26.06.2025 08:28
0

OTSE: Kreeka MM-ralli testikatse otseülekanne

OTSE: Kreeka MM-ralli testikatse otseülekanne

lisas Admin
25.06.2025 21:07
0

Hardi ja Udo Mets filmi jaoks intervjuud andmas
Kurvilise tee legendid

Kas sa tead kes on Hardi Mets ja Udo Mets? – Kurvilise tee legendid

14.12.2022 12:09

Tänane Top

Ott Tanak ja Martin Jarveoja, Kreeka Akropolise rallil 2024 Foto: Romain Thuillier / Hyundai Motorsport GmbH

AJAKAVA: Kreeka MM-ralli ajakava ja kuidas Eesti kanalid seda näitavad

25.06.2025 16:12
Ott Tanak ja Martin Jarveoja Kreeka MM-ralli 2024, Foto: Dufour Fabien / Hyundai Motorsport GmbH

Ott Tänak ja Martin Järveoja alustasid Kreeka MM-ralli testikatset kolmanda ajaga – Josh McErlean kõige kiirem

26.06.2025 08:28
Kuvatõmmis videost

VIDEO: Vaata ja kuula mida Ott Tänak ja teised rallisõitjad rääkisid Kreeka võistlusrajaga tutvumisel

25.06.2025 19:28
OTSE: Kreeka MM-ralli testikatse otseülekanne

OTSE: Kreeka MM-ralli testikatse otseülekanne

25.06.2025 21:07
Jan Solans ja Sanjuan de Eusebio Rodrigo Keenia Safari rallil 2025, Foto: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

Kogenud Hispaania rallitiim soovib liituda WRC-sarja põhiklassiga

25.06.2025 13:45
TÄISMÄNG: Georg Linnamäe oskas oodata, et võimalus sõita WRC-autoga luhtub

TÄISMÄNG: Georg Linnamäe oskas oodata, et võimalus sõita WRC-autoga luhtub

26.06.2025 13:04
Kasutajanimi või E-mail
Parool
Jäta mind meelde
Registreeru
Unustasid Parooli?
Või logi sisse sotsiaalmeediaga
Google

Ralli.ee portaali majutab
Veebimajutus ja domeeni registreerimine Zones

© 2019 ralli.ee

Tere Tulemast Tagasi!

Logi sisse Facebookiga
Logi sisse Google'iga
VÕI

Logi Sisse

Unustasid Parooli? Registreeru

Registreeru kasutajaks

Registreeru Facebookiga
Registreeru Google'iga
VÕI

Fill the forms below to register

Kõik väljad on nõutud. Logi Sisse

Taasta parool

Parooli lähtestamiseks sisestage oma kasutajanimi või e-posti aadress.

Logi Sisse
No Result
View All Result
  • WRC
  • ERC
  • Foorum
  • Ralli
    • Eesti Autoralli
    • Autoralli Mujal Maailmas
    • Rallisprint
    • Rahvasport
    • Noortesport
    • Ajaloonurk
      • Kurvilise tee legendid
    • Dakar
  • Rallikross
    • Autokross
    • World RX
    • Jäärada
    • Superkross
    • Rallikrossi Videod
  • Vormel
  • Muud Alad
    • Drift
    • Ringrada
    • 4×4
    • eSport
    • Maratonralli
    • Muu
  • Saada Uudis või Vihje
  • Logi Sisse
  • Registreeru
  • Cart

© 2019 ralli.ee