Legendaarne Itaalia autotootja Lancia, kes on saavutanud rekordilised kümme WRC meeskondlikku tiitlit (1974-1976, 1983, 1987-1992), naaseb järgmisel aastal ralliradadele oma uue, kaherattaveolise Ypsilon Rally4 autoga. Ettevõtte spordidirektor Eugenio Franzetti avalikustas nüüd väljaandele autosport, et tulevikus kaalutakse ka WRC sarja naasmist.
Eugenio Franzetti sõnul sõltub WRC-sarja naasmine paljuski 2027. aasta tehniliste regulatsioonide kujunemisest, mida Rahvusvaheline Autoliit FIA plaanib avaldada käesoleva aasta detsembris. Väidetavalt oli Rally4 klassi stabiilsed reeglid üks peamisi põhjuseid, miks Lancia otsustas just siin oma naasmisega alustada.
„Me vajame selgeid reegleid – kuidas hakkavad välja nägema tulevased Rally2 ja Rally1 klassid. Kui see on teada, saame paari kuu jooksul koostada äriplaani, hinnata kulusid ja analüüsida nähtavuse väärtust. Seejärel saab hinnata, kas investeering on tasuv,” selgitas Franzetti.
Franzetti lisas, et WRC-sarja naasmiseks peavad kõik kulud ja võimalikud tulud tasakaalus olema. Sponsoreid, partnereid ja nähtavust peetakse selles valemis väga oluliseks.
Franzetti sõnul on Rally2 klass samuti Lanciale huvitav. Sellele tasemele keskendumine pakuks suuri võimalusi nii kohalikes meistrivõistlustes kui ka Euroopa tasandil, kus nähtavus ja kaubanduslikud eelised on suuremad. Näiteks on Lancia omaniku Stellantis Grupi teised kaubamärgid, nagu Citroën, Rally2 tasemel juba tegutsemas Citroën C3 Rally2 autoga.
„Kui saame meistrivõistlused, kus on mõistlikud kulud ja kulupiirangud, saavad insenerid oma loovuse vabaks lasta, teades, et võidusõit on eelkõige turundusvahend ja seeläbi ka tugev brändi esindus. Piisaks kulupiirangust ja siis laseme teistel oma asjatundlikkust näidata,” märkis Franzetti.
Ta tõi esile, et Rally2 autod on kiired ja võimaldavad võita rahvuslikke tiitleid ning isegi WRC parimate hulka jõuda. „Rally2 auto on suurepärane – see sõidab hästi, on kuluefektiivne ja pakub võimalust oma toodet ka kaubanduslikult turustada. See on tõesti tark valik,” lisas Franzetti.
Pea kolmekümne aastase pausi järel Lancia poolt toodetud esimene ralliauto, kaherattaveoline Ypsilon Rally4, hakkab võistlema Itaalia meistrivõistlustel ja spetsiaalses Lancia Rally Trophy sarjas. Alates 2026 aastast plaanitakse ERC sarjas panna välja ka oma meeskond.