• Saada Uudis
  • Reklaam
  • Kontakt
  • Meeskond
  • Mis või kes on RALLI.ee?
  • Kasutajatingimused
  • Privaatsuspoliitika
oktoober 21, 2025
  • Logi Sisse
  • Registreeru
Ralli.ee
  • WRCtop
  • Foorum
  • Ralli
    • Eesti Autoralli
    • Autoralli Mujal Maailmas
    • Rallisprint
    • Rahvasport
    • Noortesport
    • Ajaloonurk
      • Kurvilise tee legendid
  • ERC
  • Rallikross
    • Autokross
    • World RX
    • Jäärada
    • Superkross
    • Rallikrossi Videod
  • Vormel
  • Muu
    • Drift
    • Ringrada
    • 4×4
    • eSport
    • Dakar
    • Maratonralli
    • Muu
  • Videod
    • RalliTV
    • WRC Videod
    • VLOG
    • Autoralli Videod
    • Crashid ja muud Videod
    • Rallikrossi Videod
    • Fotogalerii
    • Ralli
No Result
View All Result
Ralli.ee
  • WRCtop
  • Foorum
  • Ralli
    • Eesti Autoralli
    • Autoralli Mujal Maailmas
    • Rallisprint
    • Rahvasport
    • Noortesport
    • Ajaloonurk
      • Kurvilise tee legendid
  • ERC
  • Rallikross
    • Autokross
    • World RX
    • Jäärada
    • Superkross
    • Rallikrossi Videod
  • Vormel
  • Muu
    • Drift
    • Ringrada
    • 4×4
    • eSport
    • Dakar
    • Maratonralli
    • Muu
  • Videod
    • RalliTV
    • WRC Videod
    • VLOG
    • Autoralli Videod
    • Crashid ja muud Videod
    • Rallikrossi Videod
    • Fotogalerii
    • Ralli
No Result
View All Result
Ralli.ee
No Result
View All Result
Home WRC

Tänak avaldas teravat kriitikat FIA kavandatavate muutuste suhtes!

Admin Admin
9.04.2024 08:22
WRC
Ott Tänak Safari rallil, Foto: Austral / Hyundai Motorsport GmbH

Ott Tänak Safari rallil, Foto: Austral / Hyundai Motorsport GmbH

Jaga FacebookiJaga TwitteriWhatsApp

 

Viimastel päevadel on tekkinud üha tulisemaid arutelusid seoses FIA ettepanekuga viia autoralli MM-sarjas juba järgmisel hooajal olulisi uuendusi.

Robert ReidijaDavid Richardsijuhitud FIA WRC töörühm avalikustas reformipaketi mitme radikaalse ettepanekuga. Üks olulisemaid kavandatavaid muudatusi on hübriidseadmetest loobumine Rally1 autodes.

“Kindlasti on nad minevikust vaadatuna suurepärased poisid ja teinud suurepärast ajalugu,” rääkis TänakReidile ja Richardsile viidates.

“Ma ütleks, et tegelikult pole vahet, millised on tehnilised eeskirjad. Ma mõtlen, et ettepanekud on kindlasti kõigi meeskondade ja tootjate jaoks keerulised. Need on pannud paljud meist väga raskesse olukorda, eriti uue hooaja lähenedes. Ja see on midagi, mille üle pole isegi veel hääletatud,” lisas Tänak.

“Juhuslikud otsused tulevad juhuslikelt inimestelt aastast aastasse. Puudub selge visioon, kuhu tahame jõuda. Ja sellised asjad on tõesti murettekitavad,” nentis eestlane.

FIA ettepaneku taga on idee lähendada Rally1 ja Rally2 autosid, mida Tänak näeb olulise riskina.

„Vähendame palju võimsust Rally1 autol, mille šassii ja turvapuurid on mõeldud kaitseks. Seejärel suurendame Rally2 auto võimsust, millel pole samal tasemel turvaelemente. Ma olen väga üllatunud, et need mehed tunnevad end mugavalt selle vastutuse võtmisel ja panevad juhte sellisesse ohtu. Jah, ralli on alati riskantne, kuid ma olen üllatunud, et nad teevad selliseid otsuseid, kui ohutus on pikka aega olnud esmatähtis. See ei puuduta ainult seda konkreetset probleemi, vaid üldiselt on asjade käsitlemine üllatav.”

Tänak nõustub selles osas ka tiimikaaslase Neuvillega, et FIA pakutud muudatuspakett on paanikalahendus, kirjutab rallyjournal.com.

“See toimub väga lühikese aja jooksul, ilma tootjatega arutlemata. Spordiala on keerulises seisus ja ainult üksikud meeskonnad hoiavad seda jalul. Otsused on tehtud isegi ilma nende väheste meeskondadega arutelule mõtlemata. Seega, nagu ütlesin, olen ma üsna üllatunud sellest, kuidas otsuseid tehakse,” lisas Tänak.

Eelkõige on rahulolematust tekitanud praegustest hübriidüksustest loobumine. Sõitjad on korduvalt öelnud, et neid hüljata poleks mõistlik.

“Otsus tehti ja lepiti kokku 2026. aasta lõpuni. Kõik olid selleks valmis. Nii et kõik meeskonnad on olnud valmis seda ellu viima ja kõik. Aga kõige keerulisemad asjad juhtuvad alati siis, kui selliseid šokiotsuseid tehakse,” nentis Tänak.

“Isegi seda reeglit pole veel hääletatud, seega me ei tea hetkel isegi, mis saama hakkab. Ma ütleksin, et see pole tegelikult oluline, mida sõitjad ütlevad; tähtsam on, et tootjad oleksid rahul. Tootjaid on hetkel vaid piiratud arv ja isegi praeguses olukorras töötame neile endiselt vastu. See on natuke kummaline käitumine,” lõpetas Tänak.

Vaatamata pettumusele FIA-s valitseva kaose pärast ei taha Tänak ralliga tegelemist lõpetada.

“Kindlasti tahaksin jääda. Sport on lõbus. Kuid sellised ebastabiilsed tingimused FIA-s ei aita. Sellest hoolimata on sport endiselt nauditav ja mulle meeldib see. Loodan, et nad seda liiga ära ei riku,” kinnitas Tänak.

Märksõnad: Hyundai MotorsportOtt TänakWRC
Share2Tweet1Send
Eelmine

Noored Roolis sari alustab uut hooaega Raassilla motokompleksis!

Järgmine

Robert Virvese endine konkurent saab M-Spordilt suurepärase võimaluse – “Minu unistuste täitumine”

Soovitame sulle ka neid

Richard Millener ja Martins Sesks Poola rallil, Foto: M-Sport
WRC

Mārtiņš Sesks saab M-Spordi Ford Pumaga veel ühe võimaluse

20.10.2025 11:19
Thierry Neuville ja Martijn Wydaeghe, Kesk-Euroopa rallil 2025, Foto: Austral / Hyundai Motorsport GmbH
WRC

Neuville avaldas, et isegi ilma avariita poleks nad suure tõenäosusega ralli lõpuni jõudnud

19.10.2025 20:53
Ott Tänak Kesk-Euroopa MM-ralli 2025, Foto: Austral Hyundai Motorsport GmbH
WRC

Ott Tänak: minu jaoks on tänavune tiitliheitlus lõppenud

19.10.2025 18:14
PUNKTISEIS: Selline näeb välja punktiseis peale Kesk-Euroopa MM-rallit
WRC

PUNKTISEIS: Selline näeb välja punktiseis peale Kesk-Euroopa MM-rallit

19.10.2025 15:18
Ott Tänak ja Martin Järveoja Kesk-Euroopa MM-ralli 2025, Foto: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool
WRC

Kahju! Ott Tänak ja Martin Järveoja langesid viimase katsega kolmandaks – Ralli võitis Kalle Rovanperä

19.10.2025 15:13
VIDEO: Vaata Tänaku eksimust eelviimasel katsel
WRC

VIDEO: Vaata Tänaku eksimust eelviimasel katsel

19.10.2025 14:23

Kommentaarid Tühista vastus

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Ralli.ee portaali majutab    Veebimajutus ja domeeni registreerimine Zones

WRC Uudised

Richard Millener ja Martins Sesks Poola rallil, Foto: M-Sport

Mārtiņš Sesks saab M-Spordi Ford Pumaga veel ühe võimaluse

Indrek
20.10.2025 11:19
0

Thierry Neuville ja Martijn Wydaeghe, Kesk-Euroopa rallil 2025, Foto: Austral / Hyundai Motorsport GmbH

Neuville avaldas, et isegi ilma avariita poleks nad suure tõenäosusega ralli lõpuni jõudnud

Indrek
19.10.2025 20:53
0

Ott Tänak Kesk-Euroopa MM-ralli 2025, Foto: Austral Hyundai Motorsport GmbH

Ott Tänak: minu jaoks on tänavune tiitliheitlus lõppenud

Indrek
19.10.2025 18:14
0

PUNKTISEIS: Selline näeb välja punktiseis peale Kesk-Euroopa MM-rallit

PUNKTISEIS: Selline näeb välja punktiseis peale Kesk-Euroopa MM-rallit

Indrek
19.10.2025 15:18
0

Ott Tänak ja Martin Järveoja Kesk-Euroopa MM-ralli 2025, Foto: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

Kahju! Ott Tänak ja Martin Järveoja langesid viimase katsega kolmandaks – Ralli võitis Kalle Rovanperä

Indrek
19.10.2025 15:13
0

Ilmar Raissar ja Hardi Mets, Foto: Hardi Mets, Foto: TNSgraphy
Eesti Autoralli

Legendaarsed Hardi Mets ja Ilmar Raissar istuvad tänavusel Saaremaa rallil Lada VFTS rooli

10.10.2024 16:05

Tänane Top

Thierry Neuville ja Martijn Wydaeghe, Kesk-Euroopa rallil 2025, Foto: Austral / Hyundai Motorsport GmbH

Neuville avaldas, et isegi ilma avariita poleks nad suure tõenäosusega ralli lõpuni jõudnud

19.10.2025 20:53
Sebastien Ogier. Foto: Toyota Gazoo Racing WRT

Ogier avaldas, mis nende väljasõidu tegelikult põhjustas

18.10.2025 13:43
VIDEO: Vaata Tänaku eksimust eelviimasel katsel

VIDEO: Vaata Tänaku eksimust eelviimasel katsel

19.10.2025 14:23
Richard Millener ja Martins Sesks Poola rallil, Foto: M-Sport

Mārtiņš Sesks saab M-Spordi Ford Pumaga veel ühe võimaluse

20.10.2025 11:19
Ott Tänakja Martin Järveoja Kesk-Euroopa MM-ralli 2025, Foto: Dufour Fabien /Hyundai Motorsport GmbH

SS17: Tänakul ärev moment Neuville’i avariipaigas – eestlased pääsesid õnneks vaid ajakaotusega

19.10.2025 12:49
Martin Järveoja Kesk-Euroopa MM-ralli 2025, Foto: Austral / Hyundai Motorsport GmbH

FIA avaldas, kuidas hakatakse 2027. aastal WRC ja Rally2 autode jõudlust võrdsustama

18.10.2025 20:21

Ralli.ee portaali majutab
Veebimajutus ja domeeni registreerimine Zones

© 2019 ralli.ee

Tere Tulemast Tagasi!

Logi sisse Facebookiga
Logi sisse Google'iga
VÕI

Logi Sisse

Unustasid Parooli? Registreeru

Registreeru kasutajaks

Registreeru Facebookiga
Registreeru Google'iga
VÕI

Fill the forms below to register

Kõik väljad on nõutud. Logi Sisse

Taasta parool

Parooli lähtestamiseks sisestage oma kasutajanimi või e-posti aadress.

Logi Sisse
No Result
View All Result
  • WRC
  • ERC
  • Foorum
  • Ralli
    • Eesti Autoralli
    • Autoralli Mujal Maailmas
    • Rallisprint
    • Rahvasport
    • Noortesport
    • Ajaloonurk
      • Kurvilise tee legendid
    • Dakar
  • Rallikross
    • Autokross
    • World RX
    • Jäärada
    • Superkross
    • Rallikrossi Videod
  • Vormel
  • Muud Alad
    • Drift
    • Ringrada
    • 4×4
    • eSport
    • Maratonralli
    • Muu
  • Saada Uudis või Vihje
  • Logi Sisse
  • Registreeru
  • Cart

© 2019 ralli.ee