Ott Tänak tunnistas, et Rootsi ralli esimene täispikk võistluspäev ei kulgenud rehvistrateegia mõttes ootuspäraselt. Siiski läheb ta laupäevale vastu kolmandalt kohalt, olles vaid 2,5 sekundi kaugusel liidrist Elfyn Evansist.
Kuigi Rootsi rallil valitsevad talvised tingimused, ei tähendanud see lihtsat rehvitaktikat. Hyundai sõitjad ning Elfyn Evans startisid reedel ühe lisarehviga, samas kui ülejäänud Toyota ja Fordi piloodid võtsid kaasa kaks varurehvi.
Rada pakkus keerulisi olusid – puhas jää vaheldus lahtise lume ja kruusaga, mistõttu tuli rehvide valikul arvestada pidevalt muutuvate tingimustega.
„Me ei saanud oma strateegiat päris õigeks – säästsime esimeses ringis rehve, kuid lõpuks ei olnudki meil neid vaja kasutada, mis ei mänginud meie kasuks. Peame kasutatud rehvid õigel hetkel ära kasutama ja veenduma, et need saavad täielikult ära kulutatud, kuid kaks viimast katset olid jäisemad ning seal oleks värskem rehv tõenäoliselt rohkem kasuks tulnud.“ selgitas ta.
„Kokkuvõttes seega natukene keeruline päev ja autos polnud just ülemäära lõbus. Panime küll stabiilsed katsed kokku, kuid ootasime positiivsemat päeva. Suures pildis oleme siiski mängus sees ja loodame, et suudame homseks edasi areneda,“ rääkis homme viimase Rally1 autona rajale minev Ott Tänak.
Kas see võib olla eelis või mitte? „Raske ennustada. Üldiselt, kui pinnas on jäine, siis on parem esimeste seas sõita, sest jää puruneb ja tekitab lahtist lund, aga siin tundub jääkiht vähe paksem olevat, seega äkki kestab see kauem,“ arutles ta.
Laupäeval on kavas seitse kiiruskatset kogupikkusega 101,96 km ning esimene neist saab alguse kell 10.10.
Ralli üldseis peale SS8:
Ralli laupäevane ajakava Eesti aja järgi
Laupäev, 15. veebruar
SS9 10.10 Vännäs 1 (15,65 km)
SS10 11.05 Sarjöliden 1 (14,23 km)
SS11 12.08 Kolksele 1 (16,06 km)
Hoolduspaus
SS12 15.10 Vännäs 2 (15,65 km)
SS13 16.05 Sarjöliden 2 (14,23 km)
SS14 17.08 Kolksele 2 (16,06 km)
SS15 19.05 Umeå 1 (10,08 km)