Esapekka Lappi alustab oma 2024 hooaega sellel nädalal Rootsis, Umeås toimuval MM-rallil. Soomlase ülesanne sellel võistlusel on kindlustada Ott Tänaku ja Thierry Neuville seljatagust tiimi punktide nimel. Teatavasti on Lappi kiirus kiiretel rallidel alati hea olnud, nii et poodiumikoht poleks kuigi suur üllatus.
Kui peale Monte Carlo ralli võitu peab Thierry Neuville minema võistlusrajale esimesena ning Tänak kolmandana, on soomlase stardipositsioon palju parem, olles Rally1 autodest üks viimaseid.
“Rootsi ralli on kindlasti võistlus, mida ma väga naudin. Selle ralliga on suurepärane hooaega alustada. Usun, et kui tingimused jäävad selliseks, nagu nad praegu on, on minu jaoks suur eelis tagant startida,” rääkis Lappi Rallit.fi-le.
“Esimesed autod pühivad lahtise lume ära, nii et haarduvus suureneb selgelt. Kui ilm on väga külm, -20 kraadi või rohkemgi, siis on aga õhus palju lumetolmu, mis võib tagant tulijatele nähtavust raskendada.”
Esapekka Lappi on varasemalt Rootsis kahel korral poodiumile tõusnud. 2022. aastal tegi ta seda Toyota roolis, kui lõpetas kolmandana ning 2019. aastal jõudis ta teisele kohale Citroeniga.
“Rootsis on üks võtmetegureid esimese ja teise läbimise erinevused. Esimestel läbimistel on tee tavaliselt heas seisukorras ja sellele saab kuidagi normaalselt läheneda,” lisas Lappi. “Teisel läbimisel on roopad aga sügavad, mis nõuab sõidustiili muutust.”
Väga konkreetseid eesmärke Lappi endale seada ei taha, sest olles kolmas sõitja, mõjutab Hyundai teiste sõitjate võistluse kulg ka tema enda sooritust.
“Meie eesmärk võib nädalavahetusel muutuda. Oleneb, kuidas olukord edeneb, aga loodetavasti saame poodiumi eest võidelda,” ütleb Lappi.
Rootsi ralli saab alguse neljapäeva hommikul testikatsega, ning esimene kiiruskatse saab alguse samal õhtul kell 19.05. Sündmustega aitab kursis olla kaRalli.ee, kes teeb iga kiiruskatse olulisematest sündmustest kokkuvõtte. Kokku sõidetakse Rootsi rallil 18 kiiruskatset kogupikkusega veidi üle 300 kilomeetri.
Avalda arvamust post