Oliver Solberg alustas tänavust autoralli MM-hooaega värske meeskonna ja uue autoga. Ta liitus nimelt Soome Printsport tiimiga ning vahetas oma senise sõiduvahendi Toyota GR Yaris Rally2 vastu. Lisaks on tal tekkinud tänu sellele ka tugev side Toyota WRC meeskonnaga, mis tegutseb samuti Kesk-Soomes.
Monte Carlo rallil sai Solberg esmakordselt proovida koostööd oma uue tiimiga ja see kogemus avaldas talle sügavat muljet.
„Toyota ja nende inimeste juures on imetlusväärne see, et neil on siiras kirg rallispordi vastu,“ ütles Solberg vaimustunult.
„See seisneb asjade koos tegemises ja koos võitmises. Siin pole poliitikat – ega midagi sellist. Testimised on nauditavad, teeme tööd suure pühendumusega ja otsime pidevalt uusi lahendusi. Igaühel on võimalus oma ideid jagada ja tihedalt koostööd teha. See ongi see, mis mulle siin tõeliselt meeldib,“ rääkis rootslane Rallit.fi-le.
Kuigi Solberg keskendub nüüd Toyotale, ei soovi ta varasemaid tööandjaid kritiseerida. „Sõitsin viimased kaks aastat Skodaga. See oli esimene kord, kui ma kaks aastat järjest sama autoga sõitsin. Ja kui sõidad kaks aastat sama autoga, siis harjud ära,“ meenutas Solberg.
Uue meeskonna ja autoga jätkab Solberg kindlalt oma põhimõtete järgimist. „Nii nagu varem Skodaga, lähtun ka Toyotaga sellest, millised omadused mulle juhina olulised on ja mis muudavad auto lihtsasti käsitletavaks. Oleme nende detailide kallal kõvasti tööd teinud ja esimesed tulemused on juba näha. Toyota on algusest peale näidanud tugevaid külgi – see on kompaktne, suurepärase kaalujaotusega ja pika vedrustuse käiguga,“ selgitas Solberg.
Siiski usub Solberg, et arenguruumi jagub küllaga.
„Kuigi autol on palju tugevaid külgi, olen kindel, et leidub mitmeid valdkondi, kus saame seda veelgi paremaks lihvida. Oluline on see, et tugev vundament on olemas ja potentsiaal on tohutu,“ tõdes ta.
Solbergi järgmine väljakutse on Rootsi ralli, milleks ta valmistub Soome teedel. „Eks see ole veidi kummaline jah,“ naeris Solberg.
„Meil on kaks päeva testimiseks ja tunnen, et just see aeg on ülioluline, et autoga vajalik enesekindlus leida. Õnneks on baasseadistus juba väga hea, nii et lähen võistlusele kindla tundega,“ lisas ta lõpetuseks.
Rootsi ralli sõidetakse 13.–16. veebruaril.