Kui veel hiljuti spekuleeriti, et Prantsusmaal nähtud Lancia testiauto võib viidata tootja naasmisele WRC kõrgeimasse klassi, siis värske info põhjal on selge, et tegemist oli hetkel veel Rally2 klassi autoga.
Täna Prantsusmaal toimunud testil istus Lancia Ypsilon Rally2 prototüübi roolis kogenud prantslane Yoann Bonato, avaldas hinnatud ralliajakirjanik Andrea Gambardella.
Tegemist ei olnud 2027. aasta WRC-masina testiga, kuna selle klassi autode arendus pole veel nii kaugel. Nimelt alustas FIA alles pärast Soome rallit uute autode šassiide kokkupõrketeste. Kui need edukalt läbitud, saadetakse esimesed šassiid tootjatele alles lähinädalatel. Hetkel on uue põlvkonna WRC-autode arenduseks registreeritud vaid Toyota.
See tähendab, et ilma vastava šassiita pole WRC-auto testimine tehniliselt võimalik, mistõttu Lancia ei saanud täna kindlasti testida 2027. aasta WRC-versiooni – eriti olukorras, kus isegi Toyota pole veel oma šassiid kätte saanud.
Testitud sõiduk on alus, millele Stellantis ja Lancia arendavad oma uut Ypsilon Rally2 versiooni. Auto peaks debüteerima kas 2026. aasta jaanuaris või juunis, sõltuvalt homologatsiooni protsessist.
See uus mudel asendab väidetavalt alates 2027. aastast seni Rally2 klassis kasutusel olnud Citroëni C3 Rally2 autot, mille homologatsioon lõpeb pärast 2026. hooaega. Nii Citroën kui Lancia kuuluvad Stellantise kontserni.
Kuigi spekulatsioonid Lancia naasmisest WRC tippklassi ei ole täielikult kadunud, saab nüüd üsna kindlalt öelda, et see ei juhtu suure tõenäosusega siiski veel 2027. aastal. Mis saab pärast seda, on hetkel veel teadmata.
Video Lancia testist: