Uus WRC hooaeg on käes ja kahe hooaja vahelisel ajal on enim kõneainet pakkunud uus punktisüsteem, mis on tekitanud nii fännide kui ka sõitjate seas üsna vastakaid arvamusi.
Põhiliseks probleemiks on see, et võidu hind ei ole enam sama kõrge kui varasemalt ning uus süsteem on paratamatult natuke segane. Samas pidi FIA midagi selles osas ette võtma, et muuta pühapäevad huvitavamaks ning et sõitjad lihtsalt ei kulgeks pühapäevaseid katseid läbi oodates punktikatset. FIA on ka öelnud, et nad valmis vajadusel ka uut punktisüsteemi muutma, et seda loogilisemaks teha.
Uus punktisüsteem näeb välja järgnevalt: punkte jagatakse laupäevase paremusjärjestuse ja eraldi pühapäevase võistluspäeva põhjal. Punkti jagunevad järgmiselt – 18, 15, 13, 10, 8, 6, 4, 3, 2 ja 1 punkti. Sealjuures jagatakse punktid välja laupäevaõhtuse paremusjärjestuse põhjal. Laupäevaste punktide saamiseks peab aga meeskond läbima kõik pühapäevased kiiruskatsed ja jõudma finišisse. Kui punktidele jõudnud auto pühapäeval katkestab, liiguvad selle taga olnud võistlejad nn tegeliku sõidu tulemuste edetabelis pügala võrra kõrgemale.
Pühapäevasel võistluspäeval on nüüd eraldi punktisüsteem ja lisapunkte teenivad seitse parimat ekipaaži. Punkti jagunevad järgmiselt 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1. Punktikatsel jagatakse punkte nii nagu eelmisel hooajal (5-4-3-2-1), mis tähendab, et jätkuvalt on võimalik maksimaalselt koguda 30 punkti.
Hooaeg algab nagu ikka traditsiooniliselt Monte Carlo ralliga, mis peale kaht aastat on tagasi Gapi piirkonnas. Seda just selleks, et oleks Monte Carlole rallile vastavad katsed ja ilmastikuolud. Oma kümnendat Monte Carlo võitu läheb jahtima Sébastien Ogier, kes on just Gapis sündinud ning tunneb sealseid teeolusid ja katseid väga hästi. Oma sõna on aga kindlasti öelda ka kolmel tiitlinõudlejal, Evansil, Neuvillel ja Hyundaiga taasliitunud Ott Tänakul. Neist kolmest on võit ette näidata vaid Neuvillel, sest Evansi ja Tänaku parim antud rallilt on teine koht. Tänakul on eelmisest Hyundaiga koosolemise ajast Monte Carlost eriti kurvad mälestused, kui kõigil kolmel aastal ei jõudnud ta kordagi Monte Carlo finišisse. Kuidas läheb eesti rallipaaril seekord, näeme juba eeloleval nädalavahetusel!
Monte Carlo ralli saab alguse neljapäeva õhtul, 25. novembril ja kokku on rallil 17 kiiruskatset, kogupikkusega 324.44 km. Go3 Sport ja Go3 televisiooni vahendusel saab vaadata 17 katsest 14.
Rallil aitab silma peal hoida ka Ralli.ee,kes teeb iga kiiruskatse olulisematest sündmustest kokkuvõtte.
Monte Carlo ralli ajakava (Eesti aja järgi) ja kuida Eesti kanalid seda näitavad:
Kolmapäev, 24. jaanuar
TestikatseRoute de la Garde (3,28 km) – kell 17.31
Neljapäev, 25. jaanuar
SS1Thoard / Saint-Geniez (21,01 km) – kell 21.35Go3 Sport & TV6
SS2Bayons / Bréziers (25,19 km) – kell 22.58Go3 Sport
Reede, 26. jaanuar
SS3Saint-Léger-les-Mélèzes / La Bâtie-Neuve 1 (16,68 km) – kell 9.51Rallistuudio / TV6
SS4Champcella / Saint-Clément 1 (17,87 km) – kell 11.24Rallistuudio / TV6
SS5La Bréole / Selonnet 1 (18,31 km) – kell 12.57Rallistuudio / TV6
Hoolduspaus
SS6Saint-Léger-les-Mélèzes / La Bâtie-Neuve 2 (16,68 km) – kell 15.56Go3 Sport
SS7Champcella / Saint-Clément 2 (17,87 km) – kell 17.29Go3 Sport
SS8La Bréole / Selonnet 2 (18,31 km) – kell 19.02Go3 Sport & TV6
Laupäev, 27. jaanuar
SS9Esparron / Oze 1 (18,79 km) – kell 9.05Go3 Sport & TV6
SS10Les Nonières / Chichilianne 1 (20,04 km) – kell 10.53Go3 Sport
SS11Pellafol / Agnières-en-Dévoluy 1 (21,37 km) – kell 12.06Go3 Sport
Hoolduspaus
SS12Esparron / Oze 2 (18,79 km) – kell 15.05Go3 Sport & TV6
SS13Les Nonières / Chichilianne 2 (20,04 km) – kell 16.53Go3 Sport
SS14Pellafol / Agnières-en-Dévoluy 2 (21,37 km) – kell 18.06Go3 Sport
Pühapäev, 28. jaanuar
SS15La Bréole / Selonnet 3 (18,31 km) – kell 8.04Go3 Sport
SS16Digne-les-Bains / Chaudon-Norante (19,01 km) – kell 9.35Go3 Sport
SS17La Bollene-Vésubie / Col de Turini (14,80 km) – kell 13.15Go3 Sport & TV6
Avalda arvamust post