Viimasel ajal on olnud väga palju arutelusid sellel teemal, millises suunas peaks autoralli MM-sarja tippklass liikuma.
Veel eelmisel suvel räägiti kõigest ja mitte millestki, esitades sportlike reeglite ja võistlusformaatide osas hulgaliselt ettepanekuid, kus promootorid, sõitjad ja autotootjad said vabalt oma arvamust avaldada. Paraku jäi aga varju kogu sarja tegelik valupunkt – uued tehnilised reeglid.
Kui Robert Reid ja David Richards said ülesandeks koostada nägemus WRC-sarja tulevikust, hakati tõsisemalt kaaluma WRC klassis üleminekut Rally2 autodele. Kui alguses oldi sellele väga vastu, siis viimasel ajal on tootjate seisukoht muutunud märkimisväärselt leebemaks ja nad on avatud kõikidele uue tehnilise reglemendi ettepanekutele; kuid Hyundai, Toyota ja M-Sport on vastu Rally1 autodest loobumisele enne 2027 aastat.
Avalikult on korduvalt sõna võtnud Hyundai, kes tunnistab, et ei soovi küll otsuseid mõjutada, kuid on tegelikult ettevaatlikult oma seisukohta kujundanud, kirjeldades regulatiivse stabiilsuse kolme pluss kahe aasta reegli rikkumise keerukust. Samas on nad rääkides tulevastest arengutest avaldanud arvamust ka uue või sarnase ralli1 kohta juba 2025. aastaks. M-Spordi vaikuse murdis Milliner, kes tõi välja kui keeruline on vähem kui kümne kuuga minna põhiklassis üle Rally2 autodele.
Toyota pole selles osas oma arvamust avalikult veel välja öelnud, kuid tagatubades räägitakse, et nende seisukoht on sama mis teisel kahel tootjal. Lihtsalt hetkel peidavad nad end Hyundai seljataha, justkui kardaksid Ralli1 toetamise ebapopulaarsust.
Kuid juba õige pea saab kõik selgemaks, sest FIA WRC töörühma ettepanekud tulevad Maailma Mootorispordinõukogus arutlusele juba 28. veebruaril. Loodetavasti saab siis ehk autoralli MM-sarja tulevikusuund ka täpsemalt paika.
Avalda arvamust post