Rahvusvahelise Autoliidu FIA moodustatud töörühm avaldas veebruari lõpus oma ettepanekud, milliseid muudatusi võiks pärast käimasolevat hooaega autoralli MM-sarjas teha. Nimekirjas oli ka mitmeid ettepanekuid võistluste korraldajatele.
Tulevikus on ralliorganisatsioonidel rohkem vabadust marsruuti muuta, sest kasutusele võetakse taas nn. kaughooldus.
“Meie jaoks on peamine, et need uued reeglid annaksid meile ja meie partneritele võimaluse mõelda, milliseid üritusi saame luua, et me ei pea alati Paviljonki (Jyväskyläs) teenindusse tagasi tulema,” rääkis Soome MM-ralli võistlusdirektor Kai Tarkiainen Rallit.fi värskeimas Rallipodis.
“Võtame hommikul suuna kuhugi kaugemale ja loome väikese kaugteenindussüsteemiga hoolduspargi, kus autod saavad põhihooldust teha.Nii saame viia ralli täiesti uutele aladele,” plaanib Tarkiainen.
Praegu on trassi pikkus reglemendis rangelt määratletud, kuid järgmisest hooajast võivad rallid olla ka lühemad sprindivõistlused või pikemad kestvusvõistlused.
Thierry Neuvillepakkus eelmisel aastal, et näiteks Safari rallist võiks saada kuuepäevane seiklus. Samas tegi belglane ettepaneku, et Soome ralli võiks koondada kahele päevale.
Tarkiainen ei ole sellest ideest aga huvitatud: “Me ei lähe seda teed.”
“Soome suur rahvaüritus, olgu selleks ralli või mis tahes muu, elab piletimüügist. Olgem ausad, et ralli peab kestma piisavalt kaua, et pileteid müüa. Rallipass peab end õigustama; me sõidame neli päeva,” jätkas Tarkiainen.
Tarkiaineni sõnul on see ainus võimalus üritust elujõulisena hoida.
“Me ei saa riigilt toetust ega ka turismiametitelt suuri summasid, nagu mõned teised riigid saavad. Peame tunnistama, et publiku jõud ja nende rahaline toetus on see, mis meid selle ralliga elus hoiab. Siiani on see toiminud ja tahame, et pakett oleks publikule ahvatlev,“ lisas Tarkiainen.
Avalda arvamust post