Rahvusvahelise Autoliidu (FIA) egiidi all tegutsev WRC töörühm tutvustas hiljuti MM-sarja reeglite olulisi uuendusi. Üheks märkimisväärseimaks muudatuseks on hübriidseadme kasutamise lõpetamine alates järgmisest hooajast.
Tulevikus on Rally1 autode hinnalagi seatud 400 000 eurole, et julgustada uusi tootjaid liituma. Hooaegadel 2025-26 toimub „üleminekuperiood“, mille jooksul kohandatakse praegused Rally1 autod uutele regulatsioonidele vastavaks. Lisaks tehakse Rally2 autodele saadavaks WRC komplekt, eesmärgiga tihendada konkurentsi.
WRC promootori spordidirektor Peter Thul loodab, et muudatused elavdavad mõnes mõttes paigal seisvaid tipptaseme võistlusi.
„Praegune väljakutse seisneb selles, et autotööstus on muutumises. Aasta tagasi oli kõik elektriline või mitte midagi. Nüüd on mõistetud, et järgmisteks aastakümneteks on meil endiselt palju sisepõlemismootoreid,“ rääkis Thul Rallit.fi-le.
„Seega on meil vaja jätkusuutlikku kütust. Ja meie sport on ideaalne platvorm selle kütuse arendamiseks ralliautodes. Uued juhised on hea mõte ja me anname kõik endast oleneva, et need tuleviku jaoks veelgi paremaks muuta.“
Praegu koosneb WRC tipptase ainult kolmest tootjast, milledest ainult Hyundai ja Toyota tegutsevad täis tehasemeeskonnana.
„Me oleme nendega pidevas dialoogis. Peame austama nende arvamusi, sest lõppude lõpuks investeerivad nad oma raha sellesse sporti,“ rõhutas Thul.
„Ma mõistan, et õige suund on heaks kiidetud, kuid arutada on veel palju asju ja järgmised nädalad on arengu korralikuks vormistamiseks kriitilise tähtsusega, et kõik oleksid rahul.“
Meedias on liikunud kuuldused uutest tootjatest, kes võivad WRC-ga liituda. Thul jääb ettevaatlikult optimistlikuks, kuid jätab detailid enda teada.
„Ma ei saa nimedest rääkida, aga võite ette kujutada, et oleme neid viimased kaks aastat külastanud. Ja nüüd isegi mõned, kes olid varem sisepõlemismootorite kasutamisest praktiliselt loobunud, mõtlevad sellele. Kuid üks asi on selge. Praeguste autode hinnasilt on liiga kõrge,“ võtab Thul kokku.
„Kui me suudame kulu vähendada, on meil võimalus tootjaid meelitada. Kuid teisest küljest ei ole asi ainult tootjates, vaid rohkemates autodes. Seega kõik ideed sisaldavad ka seda mõtet, et eraisikutel oleks võimalik osta auto ja minna sellega mõistlike kuludega võistlusele.“
Thuli sõnul ei seisne Rally1 autode praegune probleem ainult ostuhinnas.
„Praegu on hübriid tõeliselt keerukas. Teil on vaja kõrgepingeinsenere jne,” lisas Thul.
Thul on kindel, et juba üleminekuaastatel 2025-26 võib WRC-sari uue hoo sisse saada tänu Rally2 autodele saadaval olevale WRC komplektile.
„Võib-olla võistleb Skoda mõne erasõitjaga, toetades neid uuenduskomplektiga, või teeb seda Citroen. Praegu on see puhas spekulatsioon, kuid see avab võimaluse neid spordi juurde tuua.“
„Meil on vaja rohkem autosid. Tootjate poolelt on Toyota, Hyundai pühendumus suur. Ford samuti. Ja kui üks veel liituks, siis see oleks ideaalne,“ lisas ta lõpetuseks.
Avalda arvamust post