Hyundai Motorsport korraldas ainulaadse ralli ja ringrajavõistluse ühendava katse legendaarsel Nürburgringil. Selle käigus said autoralli maailmameistrivõistluste hetke liidrid Thierry Neuville ja Martijn Wydaeghe ülesande läbida kuulus 73-kurviline ringrada justkui see oleks rallietapp, juhindudes spetsiaalselt selleks puhuks koostatud marsruudimärkmetest.
Katsetuse käigus kasutati tavalisest erinevat lähenemist: “Tavapäraselt me kasutame prantsuse keeles spetsiifilist süsteemi, aga täna teeme märkmeid inglise keeles. See on lihtsustatud süsteem, mida kõik tunnevad rallimängudest,” selgitas Wydaeghe väljaandele Autosport.com, rõhutades, et nad kasutavad süsteemi, mis põhineb numbritel ühest kuueni, kus kuus tähistab kiireimat võimalikku kurvi.
Neuville lisas omalt poolt, et nad on harjunud tegema marsruudimärkmeid tavaliselt väga spetsiifilises keeles ja formaadis, kuid Nürburgringil pidid nad oma tavalist süsteemi kohandama. “[Süsteem] oli midagi, mille ma arendasin 2013. aastal; põhimõtteliselt mõtlesin välja teistsuguse süsteemi. Aeglasematest autodest kiirematele liikudes vajasin midagi lihtsamat,” selgitas Neuville.
Ralli ja ringrajavõistluse ühendamine Nürburgringil ei olnud lihtsalt tehniline harjutus, vaid pakkus sõitjatele ka võimaluse mõista paremini nii oma oskusi kui ka autode käitumist äärmuslikes tingimustes. “See on üks kõige väljakutsuvamaid ringradasid, natuke nagu Soome ralli, aga asfaldil,” võrdles Neuville Nordschleife’i rada Soome kiirete kruusateedega.
Katse ei piirdunud ainult sõiduoskuste testimisega; see andis võimaluse süvitsi uurida, kuidas rallipaar tavaolukorrast väljas olles töötab. Sündmuse käigus peeti silmas ka meeskonnatöö olulisust: “Esimesel päeval oli fookuses, kuidas ma loen teed ja edastan seda Martijnile, kes paneb kõik kirja. Pliiatsiga kirjutamine on oluline, kuna see võimaldab vajadusel muudatusi teha,” selgitas Neuville.
Kogu ettevõtmine Nürburgringil näitas, kui keeruline ja detailirohke on rallimeeskonna töö enne iga etappi, ja kuidas iga sekundi murdosa võib olla määrava tähtsusega. Katse lõppedes oli selge, et selline ainulaadne väljakutse aitab sõitjatel oma oskusi veelgi lihvida, andes väärtuslikku kogemust ja enesekindlust, mis on vajalik nii rallil kui ka ringrajal sõitmiseks.
Mida Neuville lisaks rääkis ja kuidas kõik täpsemalt toimus, vaata all olevatest videotest:
Avalda arvamust post