WRC-promootor teavitas mais toimunud Portugali ralli ajal oma peamisi sidusrühmi plaanist korraldada 2026. aastal USA-s WRC-etapp, mis peaks plaanide järgi sõidetama Tennessee osariigis, Chattanooga linnas.
Vähemalt hetkel ei paista aga Tennessees erilist huvi ralli vastu olevat, sest laupäeval toimunud testvõistlusel osales vaid üheksa ekipaaži.
Ralli võitis Lexusel võistelnud kohalik sõitja Michael Hooper, olles üks neljast lõpetajast. Alates esimesest kiiruskatsest võistlust juhtima asunud endine Sno*Drift võitja Mark Piatkowski (Subaru) pidi katkestama kaheksast kavas olnud kiiruskatsest kuuendal.
Ralli võitnud Hooper tunnistas väljaandele Dirtfish, et finišeerimine oli ime, arvestades sündmusterohket päeva sellel kodusel üritusel.
„See üritus muutus suurepärasest täielikuks kaoseks paari sekundiga. Vedasime teist võistlejat, kellel oli kütus otsa saanud ja siis sai meil endal kütus otsa ning meid pidi vedama teine auto. Meil oli käsipidur peal, mis kahjustas tagaratta pukse, nii et pidime auto teenindusse lükkama. Selle käigus kaotasin keset maanteed auto võtme, millest sõideti neli korda üle, aga imekombel töötas patarei ikkagi. Pärast seda me enam mootorit ei välja lülitanud. See oli väga riskantne, kuid meil vedas.”
Kohalik sõitja lisas: „Meie töökoda on pool miili ühes suunas ja meie maja pool miili teises suunas – mõte WRC üritusest siin on vägev! See muudaks linna ja oleks väga lahe.”
Ralli juht Stuart Wood tunnistas, et üritus oli väljakutsuv, kuid kinnitas, et edusamme tehakse 2026. aasta WRC etapi korraldamise suunas. „See läks väga hästi,” ütles Wood DirtFishile.
„Üldiselt oli see edukas. Oli palju väikeseid probleeme, kuid see on piirkond, kus pole pikka aega rallit sõidetud. Kaotasime mõned osad katsetest, kuid ühtegi tervet katset ei langenud välja. Meil oli üheksa autot, mitte palju, aga meil on olnud siiski mõningast edu – sponsoritega on olnud palju arutelusid ja nüüd saadame inimesed WRC etappidele Lätis ja Soomes.”
Wood rääkis ka kohalike kogukondade ja ametiasutuste kaasamise olulisusest. „Operatiivsus oli kõige tähtsam ja see oli edukas. Ausalt öeldes polnud neil aimugi, kuidas ralli töötab, kuid see muutus. Kui esimene auto möödus, said nad kohe aru. Nad nägid protsessi ja hetkega mõistsid seda – me kõik teame, et ralli töötab just nii.”
Wood tunnistas, et oli mõningaid rahulolematuid pealtvaatajaid, kuid see tulenes rallispordi vähesest mõistmisest. Ta lisas: „Rääkisin ametnikega mõlemal pealtvaatajate vaatamisalal ja selgus, et paljudel inimestel oli tore ja mõnel oli pettumus, aga mõned ei mõistnud ralliteemat. Nad ei saanud aru rallist ja just need inimesed olid natuke pettunud – nad saabusid viis minutit enne auto möödumist. Minu jaoks oli suur võit see, et isegi algajad fännid, kellel polnud varasemat rallikogemust, tulid kohale.”
Rally USA järgmise sammuna on kavas järgmise aasta märtsis toimuv testvõistlus, mis on planeeritud 2026. aasta WRC etapi ajaks. „Kasutame selle ürituse jälge,” ütles Wood. „Plaanis oli kahepäevane üritus: üks täispäev, pool päeva pühapäeval ja publikukatse reede õhtul. Need plaanid muutusid, kui kaotasime kaks etappi truupide parandamise tõttu. Toome tagasi algsed plaanid ja just seda kavatseme märtsis teha.
„Oleme tõesti püüdnud pöörata tähelepanud just kõrgema taseme ürituste detailidele. Jah, meil oli väikeformaadiline üritus, jah meil oli üheksa võistlejat, kuid meil oli poodium, mis oli rohkem MM-ralli poodiumi moodi kui enamik Ameerika üritusi. Meil on ralli kaared, mis näitavad sponsorite reklaame ja meil on palju kõrgetasemelise ralli tunnuseid ja püüame neid sujuvalt sisse tuua, et kõik saaksid aru, et maailma ralli on siin.”
Kohalik kajastus uudistes:
Ralli lõppjärjestus:
Avalda arvamust post