Kuigi Hyundail on järgmiseks aastaks paigas kaks põhisõitjat – Ott Tänak ja Thierry Neuville – on kolmanda auto seis veel lahtine.
Viimastel aastatel on Hyundai kolmandas autos roteerunud mitmeid sõitjaid, ning sellel aastal kasutatakse kolme sõitjat: Esapekka Lappi, Andreas Mikkelsen ja Dani Sordo.
Tänak avaldas VivatBetile antud intervjuus, et praegune süsteem võib olla sõitjatele keeruline, kuna nad saavad harva rooli taha ja võistluste vahelised pausid on pikad.
“Praeguste testipiirangute juures saavad sõitjad roolis olla väga vähe aega ja mõnikord ei jõua nad enne võistlust üldse testida.”
“Nende jaoks on asjad palju keerulisemad, kui nad tulevad võistlusele ilma korraliku ettevalmistuseta. Arvan, et järgmisel aastal võiksime selle asja paremini korraldada,” arvas Tänak.
Ta pakkus välja, et olukorda saaks parandada kas ühe püsiva sõitja või kahe vahelduva sõitjaga kolmandas autos, et hoida rutiini.
Eestlane kiitis ka Toyotat, märkides, et nende lähenemine on toonud neile sellel aastal ka edu, kuna pooliku hooaja sõitjad – Sebastien Ogier ja Kalle Rovanperä – on suutnud võistlusi võita tänu soodsatele stardipositsioonidele kruusarallidel.
“Minu meelest pole Toyota tegutsemisviis päris vale olnud. Spordiala liigub rohkem selles suunas, et ka osalise tööajaga sõitjad suudavad rallisid võita. Nad saavad olulise eelise, hea stardipositsiooni näol,” arvas Tänak.
Tänak leidis, et kuigi see võib spordiala üldist kuvandit mõjutada, tuleb igal tiimil reeglite raames leida parim võimalik strateegia.
Hooaja jooksul on Toyota saavutanud rohkem võite kui Hyundai (6-4), kuid Hyundai juhib tootjate arvestuses 35 punktiga enne hooaja kolme viimast rallit.
Tänavuse WRC hooaja lõpuni on sõita veel kolm rallit, milledest esimene, Tšiili ralli saab alguse 26. septembril. Sellele järgneb Kesk-Euroopa ralli ja hooaja lõpetab 21. novembril algav Jaapani ralli.
Tšiili rallil aitab silma peal hoida ka Ralli.ee, kes teeb iga katse olulisematest sündmustest kokkuvõtte.