WRC on jälle suurte muutuste tuules kui FIA otsustas järgmiseks hooajaks eemaldada Rally1 autodelt hübriidseadmed, mis võeti kasutusele alles hiljuti, ehk 2022. aastal.
Uuest hooajast jäävad autod küll väliselt samaks, kuid ilma hübriidtehnoloogiata väheneb nii autode võimsus kui kaal. Minimaalne kaal langeb 1260 kilogrammilt 1180 kilogrammile, kuid Tänaku hinnangul pole see muudatus mõju poolest eriti märkimisväärne.
„Ma ei olnud otsuse tegemise juures ega ka selle tagamaadega eriti kursis. Aga nii see on ja sellega on asi nüüd paigas. See on olnud teemaks juba aasta aega ning kindlasti teinud kõigi elu üsna keeruliseks,“ sõnas Tänak Rallit.fi-le.
“Nüüd on aga otsus tehtud ja see on alati parem kui ükskõik milline tegemata otsus.”
Samal ajal, kui väiksem kaal lubab paremat juhitavust, tähendab hübriidtehnoloogiast loobumine autode võimsuse märgatavat vähenemist. Lisaks on FIA otsustanud mootori õhupiiraja suurust kärpida 36 mm-lt 35 mm-le, mis tähendab täiendavat kaotust jõudluses.
Tänaku sõnul pole aga mõtet keskenduda vaid tehnilistele muutustele, sest spordiala on ees ootamas palju suuremad küsimused.
„Võimsus on alati hea – selles pole kahtlust. Kuid väiksem kaal on samuti positiivne. Tulemuslikkuse vaatevinklist ma ei arva, et see muudatus suur probleem oleks,“ rõhutas Tänak.
„Tegelik probleem on pigem spordiala stabiilsus ja järjepidevus, mis on palju olulisem teema.“
Otsuste ebakindlus ja muutuste ebamäärasus on viimastel aastatel toonud kaasa frustratsiooni nii sõitjatele kui tiimidele. Kuigi tänavune otsus on nüüdseks kindel, jääb õhku küsimus, kuidas WRC tagab tulevikus stabiilsuse ning hoiab spordiala atraktiivsena nii võistlejatele kui fännidele.